Mart 2021’de hayatımıza giren ve şimdiden 12 bin kullanıcıya ulaşan dijital kartvizit teknolojisi Voila Card sadece sunduğu yenilikçi bakış açısıyla sektöre yön vermekle kalmıyor aynı zamanda sektörün karbon ayak izini azaltma konusunda da iddialı. Voila Card hayata geçtiği günden bugüne 15 bin ağaç tasarrufu sağlayarak bu iddiasını desteklemeye devam ediyor. Peki, nedir bu Voila Card gelin yakından inceleyelim.
Voila Card nasıl ortaya çıktı?
Voila Card fikrinin nasıl ortaya çıktığını kurucu ortağı Burak Karabacak şu şekilde anlatıyor;
“Coza Digital reklam ajansı 5 yıldır faaliyetlerine devam etmekteydi. Özellikle B2B’de iş yapan, büyük paralara ürünlerini satmak zorunda olan firmaların reklam taleplerini nasıl karşılarız ve nasıl onların ihtiyacı olan satın almacıları hedefleriz soruları hep gündemimizdeydi. Bununla ilgili çalışmalar yaparken örneğin endüstriyel fırın satıyorsunuz 500.000 dolara ve bununla ilgilenen İstanbul’da 50-60 kişi vardır. Bu kişilere ulaşmak için Instagram reklamı yapmak anlamsızdı. Dolayısıyla satışçılar ve satın almacıların arasındaki iletişim kanalının kartvizitle olduğunu fark ettikten sonra buradaki veriyi nasıl reklam için kullanabiliriz diye düşündük. İlk bu şekilde başlayıp sonrasında ürüne dönüştü ve herkesin kullanabileceği hale geldi. Gelişim sürecinde yukarıda bahsi geçen teknolojiyi yaratmaya çalışırken ürünleşti ve talep görmeye başladı. Önce kendi müşterilerimize satmaya başladık çok hoşlarına gidince bir websitesi kurduk, birkaç reklam yaptık sonrasında satışlar gelmeye başlayınca da tamamen ürüne odaklandık. Belli bir hacmi geçince tabii ayrı bir şirket olarak kuruldu. Şirketin de 5. ayında zaten yatırım görüşmeleri başlamıştı, ilgisini çekiyordu yatırımcıların. Finansal girdiler de belliydi artık ve ne olacağına dair bir öngörü vardı. Bu süreçte iki yatırımcı yarıştı. Biz Fransızları seçtik. İlk yatırım turunda 8 Milyon TL değerlemeyle tohum yatırımı aldık.”
Voila Card’ın şu an ki ortaklık yapısı %18 Level Up Invest’e, %10’u Şükrü Dudu’ya, %5’i Lege Law hukuk firmasına ve %67’si de Burak Karabacak’a ait.
NFC nedir ve akıllı telefonlarda nasıl çalışır?
Voila Card ile tasarruf etmek mümkün mü? Tanıtım materyallerini dijitale taşımanın avantajları nelerdir?
Voila Card ile tasarruf konusunu şu şekilde örneklendirmek mümkün; adı açıklanmayan bir bankanın dijital kartvizit teknolojisini kullanmaya başlamasıyla yıllık 15 milyon TL olan kartvizit matbu masrafını Voila’ya geçerek 3 milyon TL’ye düşürdüğü ve bu şekilde %80 tasarruf ettiği Burak Karabacak tarafından açıklandı.
Tanıtım materyallerini dijitale taşımanın avantajlarına en iyi örneklerden biri ise giriş çıkış oranının çok yükseldiği bu günlerde özellikle satışçılarını kaybettiği zaman ve şirketlerin satışçıların temas ettiği kişilerin datasını da kaybediyor olmaları. Voila ile bu riskten kurtuluyorlar.
Voila Card güvenli mi?
Voila Card, yazılım geliştirme süreçlerini “OWASP” standartlarıyla gerçekleştirdi. Kalite ve güvenlik sertifikaları ise ISO27001, ISO22301 ISO25051 ve ISO27701. Yeni kişisel verilerinizin güvenliği önemseniyor. Sistemlerinden barınan her kişisel veri; karmaşık algoritmalarla anonimleştirilerek tamamen KVKK uyumlu saklama standartlarını kullanıyor.
Dijital kartvizit teknolojisinin satış ve pazarlama faaliyetlerine etkisi nedir?
Voila Card kurucu ortağı Burak Karabacak bu etkileri güzel bir de haberle süsleyerek şu şekilde anlattı:
“Yakın zamanda Türkiye’nin en büyük e-ticaret platformlarından biriyle anlaştık ve oraya da entegre oluyoruz. (Türkiye’deki eticaret sitelerinin %54’ünün altyapısını sağlayan yer.) O yüzden çoğu e-ticaret sitesine entegre olacak Voila. Bu da şu demek dışardaki satışçının yaptığı satışların e-ticarete etkisini ölçerek ona prim verebiliyor olacaklar. Bu da offline ve online operasyonları birleştirmek için çok önemli bir araç. Onun dışında zaten fuarlar gibi katalog, broşür, kartvizit kullanılan her alanda ayrı ayrı kullanmak yerine tek bir kartta her şeyi çözebiliyorsunuz ve bunları ölçümleyebiliyorsunuz.
Ar-Ge tarafında yoğunlaştığımız yer kartı da ortadan kaldırarak insanların bilgi aktarma davranışlarını optimize etmek. Tanışma anındaki aktarılan bilgileri çok hızlı, kısa ve güvenli şekilde aktarmakla ilgileniyoruz. Bunun için de tabii daha yazılım odaklı teknoloji geliştirme faaliyetlerimiz var Ar-Gede. Dijital kartvizit pazarının sonunda bu bekliyor illaki fiziksel kart ortadan kalkar yani. Belki belli ödüllendirme mekanizmaları için ya da taltif etmek için bir promosyon aracı olarak kalacaktır kart sadece. Uzun vadede sadece mobil uygulamayla çözülür. Bizim de Nisan 21’de uygulamamız çıkacak. Dijital kartvizitin dönüşeceği yer burası.”
Voila Card’ı diğer dijital kartvizitlerden ayıran nedir?
Gelişen teknolojiler ile beraber hayatımız kolaylaşıyor ancak kişisel bilgilerimiz ise hiç bu kadar tehlikede olmamıştı. Voila ise bunun farkında ve sistemlerini kurarken güvenliğiniz öncelik alınmış.
Bir başka öne çıkan özelliği ise kartvizit gibi anlık ve kullanışlı olması gereken bir konuyu arkada çalışan algoritmalar ile başarılı bir şekilde desteklemeleri ve altyapılarını iyi kurmaları olarak öne çıkıyor.
Voila Card’ın gelecek planları nedir?
Gelin birinci elden bu dijital kartvizit hareketinin gelecek planlarını öğrenelim. Karabacak, kısa ve orta vadede ki hedeflerini Digital Report okuyucuları için paylaştı:
“2022 sonuna kadar uygulamayı 150.000 kişi kullanacak. 2023’ün sonunda ise rakamın 3 milyon kişiye ulaşması bekleniyor.
Orta vadede 12 tane farklı ülkede olacağız. Bu sürede tabii ki de insanların tanışma alışkanlıklarının yarattığı datayı insanları daha yaşamını kolaylaştırmak için daha iyi analiz edebilen algoritmalar geliştirmiş olacağız. Artı olarak sadece bir telefon numarası paylaşmak için bir ağacın kesilmesinin önüne geçeceğiz bu bizim için çok önemli. Bir hatıra ormanımızın da olmasını istiyoruz. Önceliklerimiz, bizim dünya standartlarında güvenliğimiz var ve bunu hep geliştirmek istiyoruz. Güvenlik bizim için her zaman öncelik kısacası. İkincisi de insanların gerçekten onları daha ileriye taşıyacak insanlarla tanışması için gerekli bütün hem içerik anlamında hem teknoloji anlamında gerekli bütün şartları oluşturmak. Bu bizim güvenlikten sonraki ikinci önceliğimiz.
GDPR’ın izin verdiği ölçüde, teknoloji doğru kullanılırsa insanlar hep tesadüf olarak gördüğü tanışma alışkanlıklarını, aslında daha kontrol edilebilir olduğunu, kendi hayatlarının daha iyiye taşıyabilecek şekilde yönetilebilir olduğunu görecek ve kişisel çevrenin dünya ne kadar globalleşse de aslında bir insanın çevresindeki belli sayıdaki bir azınlık yakın grubun onun bütün dünyası olduğunu daha iyi anlayıp, daha mutlu daha sağlıklı bir ruhsal denge oturtulabileceğini düşünüyorum. Bu bireysel bir dönüşüm değil bu çok sayıda bireyde dönüşüm sağlandığında toplumsal refaha hizmet edeceğini düşünüyorum bunun. Çünkü kartvizit sadece mesela kredi kartı dediğimiz şey de aslında ilk kez bir kartvizitle ortaya çıktı. Belli bir itibarı olan bazı insanların bazı restoranlara kartvizitlerini bırakmasıyla oldu. Dolayısıyla aslında kartvizit bir ödeme aracı neredeyse. Bir itibar göstergesi. İnsanın en özel numarasının en özel isminin yazdığı bir kağıt. Bunu bir insanla tanıştığında vermeye değer gördüğün birine veriyorsun benimle iletişime geçebilirsin diye. Butün dünyada aklınıza gelebilecek her türlü dönüşüm değişim mutlaka önemli iki insanın ya da daha fazla insanın tanışmasıyla olmuştur zaten. Ya da kötü her şey iki insanın tanışmasıyla olur. Dolayısıyla dijital kartvizit doğru kullanılırsa hukuki ölçülerin içerisinde bu tanışma alışkanlıklarını olumlu etkileyecektir.”
Voila Card nasıl kullanılır?
Voila, kullanıcılarının bu yeni dijital kartvizit teknolojisini nasıl kullanacağına dair eğitici bir video hazırladı. Ayrıntılı bilgi için resmi web sitesini ziyaret edebilirsiniz.
https://www.youtube.com/watch?v=CJsEkiTOSbE