WhatsApp Web bağlantı sorunu neden olur, çözümü nedir yazımızda anlattık…
WhatsApp Web kullanıyorsanız, mesajlaşma uygulamasının tarayıcı sürümüyle ilgili birçok sorun yaşayabileceğini biliyor olmalısınız. Arkadaşlarınızla, ailenizle veya iş arkadaşlarınızla konuşurken birçok avantajı var, çünkü bize bir mesaj gönderirlerse cep telefonunu almak için bilgisayardan ayrılmamıza gerek kalmıyor. Ancak WhatsApp Web ile ilgili birçok sorun da var: bağlanmıyor, zaman zaman bağlantı kesiliyor, bildirim veya mesaj alamıyoruz.
WhatsApp Web bağlantı sorunu ve çözümü listesi: Sistem nasıl çalışıyor?
Telegram’ın web versiyonunda olanın aksine, WhatsApp’ın bilgisayar versiyonu %100 cep telefonuna bağlıdır. Yani, akıllı telefonunuz açık değilse, internete bağlı değilse ve o anda WhatsApp çalışıyorsa tarayıcı sürümünü kullanamazsınız. WhatsApp Web, bağımsız olarak çalışmaz. Bu nedenle, telefonunuzda bir bağlantı sorunu olması durumunda WhatsApp Web’in çalışmayı durdurması olası. “Bağlanıyor” mesajının bulunması veya sürekli olarak bağlantının kesilmesi ve mesajların ulaşmaması veya göndermenize izin vermemesi yaygın bir durum.
Telefon ve bilgisayar arasındaki bu ara bağlantı ihtiyacı nedeniyle, WhatsApp web’de birçok sorun olması, çalışmaması, yüklenmemesi, sürekli olarak kesilmesi ve mesajların kaybolması mümkün.
Bağlantı kesilmeye devam ediyor
Bağlantınız çok kararlı olmayabilir ve bu, ağın cep telefonunuzda ve dolayısıyla bilgisayarınızda ve WhatsApp Web’de sürekli olarak düşmesine neden olabilir. Genellikle en sık görülenidir ve o sırada sahip olduğunuz internet veya WiFi kapsama alanını iyileştirme, geçici olarak meydana geliyorsa bir süre sonra stabilize olmasını beklemek dışında hiçbir şey yapamazsınız.
Ancak bunun nedeni her zaman internet kesintisi değil, akıllı telefonunuzun yapılandırmasından veya örneğin düşük piliniz olduğunda kullanımını sınırlayan bazı uygulamalardan kaynaklanıyor olabilir. Veya bazı durumlarda optimizasyon ve kaydetme ayarları nedeniyle de olabilir.
Pil iyileştirmesi
Telefonunuz, kullanmadığınız zamanlarda kaydetmek üzere yapılandırılmış olabilir ve bu, akıllı telefon kilitliyken uygulamaların çalışmamasına veya devre dışı bırakılmasına neden olabilir. Yani Android telefonunuz kilitlenir ve uygulamalar daha az kaynak tüketmek için çalışmayı durdurur. Telefon çöktüğü anda, WhatsApp Web çalışmayı durdurur. Bunu ayarlardaki pil optimizasyon ayarlarından düzeltebiliriz.
İzlenen yol telefona, markaya veya sahip olduğunuz işletim sisteminin sürümüne göre değişebilir, ancak hepsinde “akıllı ayarlar” ile benzer bir seçenek bulacağız. Bunun için izlememiz gereken adımlar şu şekilde:
- Cep telefonunda ayarları açın
- Pil bölümüne gidin
- “Pil kullanımı” seçeneğine dokunun.
- “Pil Optimizasyonu”nu seçin.
- Burada tüm uygulamaların bir listesini bulacaksınız
- Listeden “WhatsApp”ı seçin
İçeri girdikten sonra birkaç seçenek göreceğiz:
- Akıllı Kontrol
- Optimize et
- Optimize etme
İlkinin kontrol edilmesi muhtemel ve bu nedenle telefonunuz, uygulamaları kullanmadığınızı anladığı için çöktüğünde uygulamaların bağlantısını keser.
Bağlı kalın
Telefona bağlı olarak başka bir yol da var. Örneğin, Samsung’un yardım sayfasından, ekranı kilitlediğinizde WhatsApp’ın bağlantısını kesmemesini sağlayacak “Katılımsız uygulamalar” seçeneğini aramanızı öneriliyor. Veya Huawei’de, ekran kapatıldığında mobil veri WiFi bağlantısının etkin kalmasını seçerek bağlantısının kesilmesini önleyebiliriz. Bunu yapmak için izlememiz gereken adımlar benzer:
- Telefonunuzda Ayarlar’ı açın
- Pil bölümüne gidin
- “Diğer pil ayarları” bölümüne bakın.
- Bizi ilgilendiren seçeneği göreceksiniz: “Cihaz uyku modundayken bağlantıda kalın”. Telefonu kilitlediğimizde WhatsApp’ın bağlantısının kesilmesini önlemek için bu seçeneği etkinleştirin.
Bağlantı yok
Bu konunun ilk bölümünde açıkladığımız gibi, WhatsApp Web telefondaki WhatsApp’a bağlı, bu nedenle birçok kez gördüğünüz klasik mesajı görebilirsiniz: “Telefon çevrimdışı. Telefonunuzun internete aktif bir bağlantısı olup olmadığını kontrol edin”.
Bu durumda, telefonun düzgün şekilde açılıp açılmadığını ve bir ağa bağlı olup olmadığını kontrol edin. WiFi ağına olabilir veya veri tarifesine olabilir, ancak içeriği WhatsApp Web’e sorunsuz bir şekilde “gönderebilmek” için internetin mobilde çalışıyor olması gerekir. Genellikle Ayarlar > Mobil ağlar bölümünde bulabileceğiniz Uçak Modunun etkinleştirilmediğini ve bir anahtar aracılığıyla etkinleştirip devre dışı bırakabileceğimizi kontrol edin.
Gördüğünüz mesajın bilgisayarın bağlantısının olmaması da söz konusu olabilir. Bu durumda telefonunuz internete bağlı olsa bile bilgisayarınız internete bağlı olmayabilir. Burada göreceğiniz mesaj farklı olacak, böylece bir hata mı yoksa başka bir hata mı olduğunu belirleyebiliriz. Bilgisayarın bağlantısı kesildiyse, WiFi’ye bağlı olup olmadığınızı veya kablonun takılı olduğunu ve Uçak Modunun etkinleştirilmediğini kontrol edin.
Bildirimler gelmiyor
Bildirim almazsanız, bu bağlantı hataları olduğu anlamına gelmez, ancak belirli bir zamanda veya herhangi bir nedenle bunları devre dışı bırakmış olabilirsiniz. Bunu tarayıcıdan kontrol edebiliriz ve kullandığınız tarayıcıya göre değişir ancak hepsinde, bir mesaj aldığınızda bilmiyorsanız izleyebileceğiniz bildirim kontrolleri var.
Google Chrome için WhatsApp Web’i açın ve tarayıcıda ekranın sol üst köşesine gidin. Gezinme çubuğundaki asma kilit simgesine dokunun, seçeneklerin bulunduğu bir menü açılacaktır.
“Bildirimler” bölümünü açın ve üç seçenek görünecektir: “Sor” (Belirlendi) / “Engelle” / “İzin Ver”. Biri size yazdığında bunu bilmeniz için bunun etkinleştirildiğinden ve bildirimlere izin verildiğinden emin olun.
WhatsApp Web çalışmıyor
WhatsApp Web bağlantı sorunu çözümünde diğer bir hata da “çalışmama” hatası.
Hata, yukarıdakilerden herhangi biri olmayabilir, ancak hiç “çalışmıyor”. WhatsApp birçok tarayıcıyla veya ana tarayıcılarla uyumludur, ancak hepsiyle değil, bu dikkate almamız gereken bir şey. Bağlantı sorunlarından biri, tarayıcınızın WhatsApp Web’i desteklememesi ve oturum açmak için başka bir tane yüklemeniz olabilir.
Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge veya Opera ya da Safari’nin en son sürümlerini kullanabilirsiniz. Ancak tüm tarayıcılar desteklenmez. Örneğin, Internet Explorer dahil değil…