WhatsApp, alışveriş deneyimini WhatsApp Flows ile geliştiriyor.Bu devrim niteliğindeki özellik, kullanıcıların uygulama üzerinden uçuş koltuğu rezerve etme veya randevu planlama gibi birden fazla görevi yerine getirmelerine olanak tanıyor. Satıcılar, metin kutuları, takvimler ve koltuk seçme gibi çeşitli yapı taşları kullanarak bu etkileyici deneyimleri oluşturabilecekler.
Bu makalede, bu çığır açan gelişmenin ayrıntılarını ve e-ticaret endüstrisine olacak olan olası etkilerini inceleyeceğiz.

WhatsApp Flows, iş etkileşimlerini geliştirmek amacıyla tasarlandı
WhatsApp, Banco Pan, MagaLu, Lenovo, redBus, SBI ve Spinny gibi büyük işletmelerle kapasitelerini kapsamlı bir şekilde test etti. Bu denemeler, WhatsApp Flows’un etkili ve çok yönlü olduğunu gözler önüne serdi, çünkü işletmelere sohbet konusunda daha kapsamlı bir hizmet sunma fırsatı tanıdı.
WhatsApp’ın ana şirketi Meta’nın İşletme Mesajlaşma Başkanı Nikila Srinivasan, Flows’u e-ticaretten farklı işletmeler için üstün deneyimler sunmak amacıyla genişletmeyi hedefliyor.
Entegrasyon, mevcut ödeme modeliyle sorunsuz bir şekilde çalışacak
Meta, WhatsApp Flows için satıcıları ücretlendirmeyecek. Bunun yerine, Flows konuşmaları mevcut ödeme modelini benimseyecek.

WhatsApp, işletmelerden 24 saatlik bir zaman dilimi içinde farklı etkileşim türleri için ücret alıp, bunları pazarlama, yardımcı, kimlik doğrulama gibi hizmet kategorilerine ayırıyor. Örneğin bir müşterinin randevu almak için yaptığı bir istek, genellikle yardımcı kategorisine giriyor.

Hint kullanıcılar güçleniyor
WhatsApp, Hindistan’da 500 milyonun üzerinde kullanıcıya sahip. Bu sebeple, müşteri tabanının ödeme deneyimini geliştirmek için ödeme sağlayıcıları olan Razorpay ve PayU ile işbirliği yaptı.
Bu hamle, geçen yıl Reliance Jio ile yapılan ve yalnızca WhatsApp Pay aracılığıyla uçtan uca bir alışveriş deneyimi sunan ortaklığın üzerine inşa ediliyor.
İşletme gelirini artırma
WhatsApp’ın iş platformundan elde ettiği gelir, gerçekleşen konuşma ve işlemlerin sayısı ile yakından ilişkili konumda. WhatsApp Flows’un tanıtılması ve Hindistan’da ödeme desteğinin genişletilmesi, şirketi kapsamlı alışveriş deneyimleri sunmaya teşvik ediyor. Bu da işlem sayısında artışa yol açabileceği bir konuma getiriyor.

WhatsApp bu yılın başlarında, işletme uygulamasındaki aylık 200 milyon aktif kullanıcı sayısını aşma başarısını göstererek platformun e-ticaret endüstrisindeki giderek artan önemini vurguladı.
WhatsApp kanalları kapatma nasıl yapılır?
Satıcılar için kişiselleştirilmiş mesajlar
Flows ile birlikte WhatsApp, satıcıların belirli müşterilere özel teklifler ve indirimler de dahil olmak üzere özelleştirilmiş mesajlar göndermelerini sağlayan bir özelliği test ediyor. Bu hamle, WhatsApp’ın iş-müşteri ilişkilerini geliştirme konusundaki kararlılığını bir kez daha gözler önüne seriyor.
WhatsApp Flows’un tanıtılması, uygulamalar içinde alışveriş deneyimlerinin büyümesinde önemli bir kilometre taşını temsil ediyor. WhatsApp, temel özellikleri sorunsuz bir şekilde entegre ederek, hem satıcıları hem de kullanıcıları güçlendirmeyi amaçlıyor. Daha etkileyici ve pratik alışveriş deneyimi vaat eden şirket, e-ticaret endüstrisini yeniden şekillendirmeye hazırlanıyor. Yenilikçi özellikler ve stratejik işbirlikleri ile WhatsApp, işletmelere müşterileriyle yeni ve heyecan verici yollarla bağlantı kurma şansı tanıyor.
Öne çıkan görsel kaynağı: Meta