Windows 10 görev çubuğu, sık kullanılan uygulamalara erişmek için oldukça kullanışlı bir yöntemdir. Fakat bazı kullanıcılar, ekran alanından tasarruf etmek için görev çubuğunu gizlemeyi tercih etmektedir. Şayet siz de bilgisayar ekranınızda daha fazla alana yer açmak istiyorsanız bu işlemi oldukça kolay bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. İşte Windows 10 görev çubuğu gizleme işlemi için yapmanız gerekenler.
Ayarlar bölümünden görev çubuğunu otomatik olarak gizleme işlemi
Şayet kullanmadığınız zamanlarda görev çubuğunun otomatik olarak gizlenmesini istiyorsanız bunu Ayarlar bölümünden kolay bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. İşte bu işlem için atmanız gerken bir kaç basit adım.
- Herhangi bir uygulama açık değilken, ekranınızın herhangi bir bölümüne sağ tıklayın.
- Açılan menünün en alt kısmında yer alan Kişiselleştir seçeneğine dokunun.
- Karşınıza bir Ayarlar ekranı gelecektir. Sol bölmenin alt kısmında yer alan ‘Görev Çubuğu’na girin.
- Alternatif olarak, görev çubuğunun kendisine sağ tıklayabilir ve açılan menüden Görev Çubuğu Ayarları’nı seçebilirsiniz.
- Her iki yol da sizi Görev Çubuğu Ayarları’na ulaştıracaktır.
- Bu bölümde Görev Çubuğu ile ilgili çeşitli seçeneklerin yer aldığını göreceksiniz. Bu seçenekler arasında bulunan Masaüstü Modunda Görev Çubuğunu Otomatik Olarak Gizle seçeceğini aktif hale getirin.Şayet bilgisayarınız tablet moduna geçiyorsa, ilgili ayarlarda yer alan Tablet Modunda Görev Çubuğunu Otomatik Olarak Gizle seçeceğini de aktif hale getirmeniz gerekmektedir.
Artık görev çubuğu otomatik olarak gizlenecektir. Görev çubuğunuzu bundan sonra ancak bir uygulamadan bildirim aldığınızda veya fareyi görev çubuğu üzerine getirdiğinizde görebileceksiniz. Şayet bilgisayarınız tablet moduna geçiyorsa, ilgili ayarlarda yer alan Tablet Modunda Görev Çubuğunu Otomatik Olarak Gizle seçeceğini de aktif hale getirmeniz gerekmektedir.
Windows komut sistemini kullanarak görev çubuğunu gizleme
Bu işlemi yapmak için daha karmaşık bir yol kullanmak istiyorsanız Windows’un komut sistemini kullanabilirsiniz. İşte Windows 10 görev çubuğu gizleme işlemini komut sistemi üzerinden yapmak için takip etmeniz gereken adımlar.
- İlk olarak bilgisayarınızın arama çubuğuna cmd yazarak, Windows komut sistemine ulaşın.
- Görev çubuğunu gizlemek için açılan pencereye aşağıdaki kodları yazıp Enter tuşuna basın.
powershell -command "&{$p='HKCU:SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StuckRects3';$v=(Get-ItemProperty -Path $p).Settings;$v[8]=3;&Set-ItemProperty -Path $p -Name Settings -Value $v;&Stop-Process -f -ProcessName explorer}"
- Şayet bu işlemin tersini yapmak yani görev çubuğunu gizleme seçeceğini kapalı konuma getirmek istiyorsanız aşağıdaki komutu çalıştırın.
powershell -command "&{$p='HKCU:SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StuckRects3';$v=(Get-ItemProperty -Path $p).Settings;$v[8]=2;&Set-ItemProperty -Path $p -Name Settings -Value $v;&Stop-Process -f -ProcessName explorer}"
Tüm bu işlemleri gerçekleştirdikten sonra görev çubuğunuz otomatik olarak gizlenecektir. Bu işlemi gerçekleştirerek bilgisayar ekranınızda daha fazla alana yer açabilirsiniz.