Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Teknoloji

Online müşteri edinmede zirve hangi bankanın oldu?

Kullanıcı deneyimi odaklı araştırma şirketi Xedzone, bankaların online müşteri edinme raporunu yayınladı. 20 bankanın incelendiği raporda 1000 online müşteri edinme ekranında araştırma gerçekleştirildi. İncelenen bankaların 2’si yüzde 70’in üzerinde performans puanına ulaşırken genel ortalama yüzde 63,87 olarak açıklandı. Müşteri temsilcileriyle gerçekleştirilen görüntülü görüşme sonuçlarının da aktarıldığı raporda bankaların online müşteri edinme süreçlerine ilişkin içgörüler paylaşıldı.

by DIGITAL REPORT
06/06/2022
in Teknoloji
Online müşteri edinmede zirve hangi bankanın oldu?
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Xedzone, online müşteri edinme raporunu bankacılık sektörüyle paylaştı. Online olarak gerçekleşen basın ve sektör lansmanıyla kapsamı paylaşılan “Online Müşteri Olma” raporu bankaların yeni hizmetine kullanıcı odaklı bir perspektif sundu. Yayınlanan raporda online müşteri edinme yolculuğundaki başarılı uygulamalar, tasarımsal sorunlar, deneyimi sekteye uğratan detaylar ve bankaların talep ettiği bilgiler derlendi.

Xedzone Online Müşteri Edinme raporu: Ortalama puan 63

20 farklı kamu, katılım ve özel bankanın incelendiği raporda 1000’in üzerinde ekran incelendi. Xedzone ekibinden 6 uzmanın hazırladığı rapor 165 ayrı kontrol maddesi üzerinden oluşturuldu. Araştırma kapsamında incelenen 20 bankanın mobil uygulamaları üzerinden online müşteri olma yolculukları baştan sona araştırıldı. Karşılaştırmalı analiz için 13 adıma ayrılan online müşteri edinme hizmeti alt adımlarla birlikte incelendi.

Karşılaştırmalı olarak 13 adımda analiz edilen bankalar toplam bir Performans Puanı’na ulaştı. Rapor kapsamında yalnızca iki banka “İyi” kategorisinde yer alarak yüzde 70’in üzerinde Performans Puanı elde etti. 6 bankanın yüzde 50-60 bandında kalarak “Zayıf” performansta kaldığı raporun 20 bankadaki ortalaması ise yüzde 63 olarak ortaya konuldu.

Raporda bankaların müşteri temsilcileriyle yapılan Görüntülü Görüşme hizmeti kapsamında önemli veriler çıktı olarak yer aldı. İlgili hizmet kapsamında 3 banka yüzde 90’ın üzerinde Performans Puanı alarak “Mükemmel” derecede hizmet sunuyor. Genel ortalamanın yüzde 75 olduğu Görüntülü Görüşme hizmetinde 10 bankanın yüzde 80 üzerinde bir Performans Puanı’na ulaştığı görüldü.

Görüntülü Görüşme kapsamında pozitif fark yaratan noktalar “Daha sonra bağlanma seçeneği” ve “Randevu oluşturma” olurken; “Kayıt yapılacağı bilgisinin verilmemesi” ve “Kullanılacak evrak ve çevresel koşullarla ilgili bilgi verilmemesi” negatif bir içgörü olarak paylaşıldı.

Xedzone, Online Müşteri Edinme raporunu paylaştı
Xedzone, Online Müşteri Edinme raporunu paylaştı

Kullanıcı deneyimiyle ilgili önemli bilgilerin paylaşıldığı raporda mevcut hizmet adımlarının detayları da paylaşıldı. Rapora göre ortalama olarak 11 adım, 30 alt adım ve 34 ayrı ekran sunan bankaların ideal kullanıcı deneyimi yolculuğunun 14 adım, 15 alt adım ve 25 ayrı ekran olabileceği önerildi.

Bu yazımız da ilginizi çekebilir
Türkiye’de her iki bankacılık işleminden biri online ortamda gerçekleşiyor

Yeni bir hizmet alanı olarak görülen Online Müşteri Olma yolculuğunun tüm bankalar için gelişmeye açık bir alan olduğuna değinildi. Ayrıca kullanıcı deneyimi perspektifiyle rekabette fark yaratabilecek şekilde sürtünmez bir sürece evrilebileceği vurgulandı.

Doğru yönlendirme yapmak başarı getiriyor

Bankaların başarılı ve başarısız olduğu konuların aktarıldığı Online Müşteri Edinme raporuna göre bankalar Anasayfa oluşturma noktasında başarılı bir çizgi çiziyor. Onay ekranı veya son ekran olarak nitelenen final ekranıyla birlikte Kimlik Doğrulama bölümleri başarılı bölümler olarak öne çıkıyor.

Diğer yandan rapora göre Ürün Seçimi, Eğitim/İş/Finansal Durum Formu ve Adres Bilgisi/Şube Seçimi bölümlerinin başarısız adımlar olarak çıktısı aktarıldı.

Bu kapsamda lansmanda görüşlerini aktaran Xedzone Kurucu Ortakları bankaların açık ve net ifadelerle ön bilgilendirme yapmasını, anlık yönlendirme sağlamasını, otomatik sistemlerin kullanılmasını ve bilgi/izinlerin tam olarak ihtiyaç duyulduğu anda istenmesini önerdi.

Bankaların online müşteri edinme süreçlerine ilişkin birçok verinin, içgörü ve önerinin paylaşıldığı rapor lansmanına basın mensupları ve bankacılık sektöründen yönetici ve profesyoneller katılım sağladı.

Lansmanı gerçekleştirilen Online Müşteri Edinme raporunun tamamına erişmek isteyen bankalar Xedzone ekibiyle iletişime geçebilecek. Xedzone ayrıca önümüzdeki aylarda yine bankacılık sektörü odağında farklı konularda birçok yeni rapor sunmayı hedefliyor.

Tags: bankacılıkuygulamalar

İLGİLİ YAZILAR

Misyon Bank Amsterdam'da bölgesel bankacılık platformlarını tanıttı
Basın bülteni

Misyon Bank Amsterdam’da bölgesel bankacılık platformlarını tanıttı

by DIGITAL REPORT

Misyon Bank, finans ve teknoloji etkinliği Money20/20'de bölgesel bankacılık vizyonunu temsil eden iş platformlarını tanıttı. Amsterdam'da düzenlenen etkinlik, Standard Chartered,...

Read moreDetails
Süper sosyal uygulamalar çağında e-ticaret
E-ticaret

Süper sosyal uygulamalar çağında e-ticaret

by Hasan Selman

Muazzam bir büyüme gösteren e-ticaret artık hem ekonominin hem de günlük yaşamın ayrılmaz bir parçasına dönüştü. Geçtiğimiz yıl Çin’de internetten...

Read moreDetails
Finansal hizmetler için teknoloji ve internetin önemi
Teknoloji

Türkiye’deki kullanıcılar bankacılığın yeterince dijitalleştiğini düşünüyor

by DIGITAL REPORT

Finansal hizmetler için teknoloji ve internetin önemi tartışılmaz. Dünyanın her yerinde olduğu gibi Türkiye’de de benzer bir durum söz konusu....

Read moreDetails
Metaverse bankacılığı
Fintek

Metaverse bankacılığı müşteri deneyimi nasıl olacak?

by DIGITAL REPORT

Metaverse bankacılığı gibi kullanıcıların yeni nesil deneyimlere en kolay adapte olacağı alanlardan biri de finans sektörü olacak. İnternetin sıradaki evrimi...

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM