Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report E-ticaret

Yapay Zeka e-ticaretin DNA’sını değiştiriyor

Yazar: Barış Selman
08/01/2021
Kategori: E-ticaret
Yapay Zeka E-ticaretin DNA'sını değiştiriyor
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

İçindekiler

  • 1 Daha yakın ve derin analiz
  • 2 Yapay Zeka etkili ürün tavsiyeleri yapıyor
  • 3 Sohbet robotları (chatbot) satışları artırıyor
  • 4 Dönüşüm hızlanacak

Günümüzde hızla büyüyen e-ticaret sektörü yapay zeka ile birlikte önemli bir dönüşüm sürecinden geçiyor. İnsan benzeri davranışları taklit eden algoritmalar ve varolan müşterilerden elde edilen verinin kapsamının genişletilmesiyle, neredeyse gerçek zamanlı sonuçlar alabilen e-ticaret şirketleri, dijital pazarlama bütçelerini yapay zekaya kaydırıyor. Teknoser Genel Müdürü Ozan İnan, “Yapay zeka uygulamaları, alışverişin kişiselleştirilmesine ve kullanıcı deneyiminin iyileştirilmesine olanak sağlıyor.  Müşterisini daha yakından analiz eden müşteri memnuniyetinde, verimlilikte ve gelirde öne geçiyor” şeklinde konuştu.

Pandemiyle birlikte e-ticaret sektörü büyüme hızını katladı. Global olarak 2020’de yüzde 20 büyümesi beklenen sektör, IBM’in analizine göre 5 yıllık hızı bir yılda kaydetti. 2014-2019 yılları arasında yıllık yüzde 18 büyüyen ve 3,5 trilyon dolarlık hacme ulaşan sektörün, 2023 yılında 6,5 trilyon dolarlık bir hacme ulaşacağı tahmin ediliyor.

E-ticaret büyürken aynı zamanda büyük bir dönüşüm de geçiriyor. Bu dönüşümün itici gücü ise yapay zeka. 2030 yılına kadar küresel ekonomiye 15,7 trilyon dolarlık katkıda bulunması beklenen yapay zeka; sohbet robotları, sanal asistanları, arama motorları ve CRM uıygulamaları ile bir anlamda e-ticaretin DNA’sını değiştiriyor. E-ticarete ağırlık veren şirketler de yapay zeka yatırımlarını artırırken dijital pazarlama bütçelerinin büyük bir kısmını yapay zeka tabanlı uygulamalara ayırıyor.

Daha yakın ve derin analiz

Teknoser Genel Müdürü Ozan İnan da e-ticarette yapay zeka kullanımının şirketlere, artan satışlar, müşteri memnuniyeti ve verimlilik olarak geri döndüğünü belirtiyor. Gerek şirket içi gerek üçüncü taraf (dış kaynaktan tedarik edilen) yapay zeka uygulamalarının, alışverişin kişiselleştirilmesine ve kullanıcı deneyiminin iyileştirilmesine olanak sağladığını dile getiren İnan, “Yapay zeka ile müşterisini daha yakından ve derinden analiz eden, tüketim alışkanlıklarına göre kişiye özel değer önermesinde bulunan şirketler, müşteri ihtiyacını karşılamada da öne geçiyor” diyor.

Yapay Zeka E-ticaretin DNA'sını değiştiriyor
Yapay Zeka e-ticaretin DNA’sını değiştiriyor

Yapay Zeka etkili ürün tavsiyeleri yapıyor

Ozan İnan, son dönemde yapay zekanın e-ticareti hangi noktalarda ve ne yönde değiştirdiğinin detaylarını şöyle anlatıyor: “E-ticarete özel geliştirilen yapay zeka destekli sanal asistanlar, alışveriş yapanın doğal sesinden alışveriş listesi oluşturabiliyor hatta çevrimiçi alışveriş siparişi veriyor. Öte yandan hem metin, hem de sesli konuşmaları yapay zekanın doğal dil işleme tekniği sayesinde tanıyabilen sanal asistanlar, müşteri davranışları konusunda insandan daha kapsamlı bilgiye anında erişebildiği için etkili ürün tavsiyeleri yapabiliyor. Stok bilgisini anında verebilen bu asistanlar, gerektiğinde veya talebe göre müşterileri insan temsilcilere yönlendirebiliyor.”

Yapılan araştırmalara göre yapay zeka uygulamaları tarafından geliştirilen kişiselleştirilmiş ürün önerileri, dönüşüm oranlarını yüzde 915 artırıyor. E-ticarette yapay zeka sayesinde alınan ürünlerin iade oranı da azalıyor. Dünyanın önde gelen moda ve kozmetik markaları yapay zeka tabanlı çok kanallı çözümleri, mağaza içi ve çevrimiçi müşteri deneyimleri arasındaki boşluğu azaltmak için kullanıyor.

Sohbet robotları (chatbot) satışları artırıyor

Sohbet robotları da e-ticarette müşteri memnuniyetinde önemli araçlardan… Kullanıcılar tarafından sıkça sorulan soruları anında yanıtlayan yapay zeka destekli sohbet robotları memnuniyetin yanı sıra satışları da artırıyor. Sohbet robotları pazarının önümüzdeki 10 yılda 1,2 trilyon dolarlık bir hacme ulaşması bekleniyor.

Yapılan araştırmalar, internet kullanıcılarının ihtiyacı olan ürünü, uygun fiyata bulmak ve satın almak için yaklaşık 5 saat harcadıklarını ortaya koyuyor. Kullanıcılar, en uygun ürüne ulaşmak için yüzlerce ürünü ve e-ticaret sitesini ziyaret edip karşılaştırma yapma ihtiyacı hissediyor. Bu noktada da yapay zeka, e-ticaretin önünü açıyor. Yapay zekalı görsel arama teknolojileri, istenen ürünü saniyeler içinde kullanıcılara sunuyor.

Yapay zeka çok kanallı bir yaklaşımla e-ticaret için derin kişiselleştirme de sağlıyor. Yeni yapay zeka motorları, işletmelerin müşterilerin çevrimiçi olarak nasıl etkileşim kurduğunu analiz etmesine yardımcı olmak için birden fazla müşteri temas noktasının üzerine oturuyor. İster bir mobil uygulama, ister web sitesi veya bir e-posta kampanyası olsun yapay zeka motoru bütünsel bir bakış açısı yakalamak için tüm cihazları ve kanalları sürekli izliyor. Bu şekilde müşteriyi 360 derece analiz ederek müşteri deneyimi oluşturuyor.

Dönüşüm hızlanacak

Bugün yapay zeka e-ticaretin adeta DNA’sını değiştirirken önümüzdeki dönemde bu değişimin etkileri daha yakından hissedilecek. E-ticarette müşteri deneyimini iyileştirmek isteyen tüm kurumlar olabildiğince yapay zeka ve ses teknolojilerinden faydalanmaya çalışacak. Analistlere göre önümüzdeki birkaç yıl içinde tüketcilerin yüzde 85’i bir insanla iletişime geçmeden işlemlerini gerçekleştirecek. Kişiselleştirilmiş pazarlamayı başarılı şekilde kullanan Amazon ve Netflix gibi şirketlerin elde ettikleri kazanımlar diğer şirketleri de etkileyecek. Amazon’un yapay zeka ile müşterilerine önerdiği ürünlerde yüzde 29 satış artışı yakalaması, Netflix’in yapay zeka destekli olarak geliştirdiği önerilerinin yüzde 75 zaman kazandırması bu örneklerin daha da artmasını sağlayacak. E-ticarette yapay zeka kullanımı öyle hızlı artacak ki yapılan araştırmalara göre 2025 yılında dünya genelinde e-ticaretin yapay zeka kaynaklı elde edeceği gelirler 36,8 milyar dolara ulaşacak.

Etiketler: amazonanalizdeğişimDerin analizDNAe-ticaretNetflixteknoseryapay zeka

İLGİLİ YAZILAR

Bilişim 500 şirketlerinin geliri toplamda 214 milyar TL oldu
Teknoloji

Bilişim 500 şirketlerinin geliri 214 milyar TL oldu

Yazar: DIGITAL REPORT

Bilişim dünyasının en net fotoğrafını 23 yıldır ortaya koyan Türkiye’nin İlk 500 Bilişim Şirketi - Bilişim 500 Araştırması tamamlandı. Araştırma...

Devamını oku
Avrupa'da Amazon Prime fiyatına zam geliyor: Türkiye etkilenecek mi?
Teknoloji

Avrupa’da gerçekleşen Amazon Prime zammı Türkiye’yi nasıl etkilecek?

Yazar: Barış Selman

Amazon, 2. çeyrek kazanç sonuçlarını açıklamadan hemen önce, 15 Eylül'den itibaren geçerli olacak Amazon Prime fiyatına zam haberini aboneleriyle paylaştı....

Devamını oku
DALL-E 2 nasıl kullanılır?
Teknoloji

Yapay zeka görsel oluşturma çılgınlığı DALL-E 2 ile devam ediyor

Yazar: Edanur Tekin Şimşek

Bugün trend olan görüntü üreticisi AI, "DALL-E 2 nasıl kullanılır?" ve "DALL-E 2 ücretli mi?" gibi bazı önemli soruları yanıtlayacağız....

Devamını oku
Netflix abone sayısı: ABD ve Kanada'da düşüş
Teknoloji

Netflix’in abone sayısı son 3 aydır düşüşte

Yazar: Barış Selman

Netflix abone sayısı, şirketin 2. çeyrek kazanç raporuna göre düşmeye devam ediyor. Şirket, Mart ve Haziran ayları arasında ABD ve...

Devamını oku

SON YAZILAR

Microsoft, Sony’yi oyunların Game Pass’e eklenmesini engellemekle suçluyor

Yüksek parlaklığı ile dikkat çeken projeksiyon cihazı: Acer X1328WH

Profesyonel dünyanın sessiz kahramanı: Logitech Zone True kablosuz kulaklık

Xiaomi’nin Samsung Galaxy Z Fold4’e cevabı gecikmedi: MIX Fold 2

Martı’da istikamet New York Borsası

A101’e banka da geldi: A101 dijital katılım bankası yakında

Karşılaştırma: Galaxy Z Fold 4 vs iPhone 13 Pro Max

12. Nesil Intel işlemcili yeni Abra ve Tulpar model Monster Notebook’lar satışa çıktı

Yeni nesil akıllı saat FITWATCHX Türkiye’de satışa sunuldu

HepsiJet’ten hızına hız katacak yeni hizmet: Çok araçlı rota optimizasyonu

ÇOK OKUNANLAR

DALL-E 2 nedir?
Teknoloji

Yapay zeka görsel çılgınlığı: DALL-E 2

Steam otomatik açılma nasıl kapatılır?
Teknoloji

Steam otomatik açılma nasıl kapatılır?

Twitter'da
Teknoloji

Twitter’da “beni kim engelledi” sorusunun yanıtını öğrenin

OMIX X400: Özellikleri, fiyatı ve çıkış tarihi
Teknoloji

Omix “Teknolojiyi Mixle” temalı etkinliğinde yeni ürünlerini tanıttı

SON REHBERLER

Safari arama çubuğu yukarı alma nasıl yapılır?

Rehber: Tüm MultiVersus kupaları

Sims 4: The Sims in Bloom Challenge hedefleri ve kuralları

Tower of Fantasy kodları nasıl kullanılır?

Dragon Ball Z, Fortnite’a Kame House’u getiriyor

Resident Evil 9 çıkış tarihi, hikayesi ve fazlası

Rehber: Pokemon GO Ağustos baskınları

FIFA 23 beta nasıl oynanır?

En iyi Tower of Fantasy karakterleri (Tier list)

Locket Widget ana ekrana ekleme: Görünmeme sorunu ve çözümü

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ