YouTube, kullanıcı etkileşimini artırmak amacıyla Shorts platformunda, Instagram’ın sevilen özelliğini test ediyor: “Sen de ekle”. Özellik, içerik üreticilerin trend başlatmasını ve izleyicilerin bu trendlere yanıt vermesine olanak tanıyacak. Şu anda sınırlı sayıda kanalda kullanılabilen özellik, iş birliğini ve etkileşimi teşvik eden bir ortam yaratmayı hedefliyor.
YouTube Shorts gelişimini sürdürüyor
2020 yılında kullanıma sunulan YouTube Shorts, kısa video içeriklerine odaklanarak TikTok ve Instagram Reels’e doğrudan rakip oldu. Platformdaki yerini almasından bu yana, büyük ilerleme kaydetti ve hem içerik üreticiler hem de izleyiciler arasında popüler hale geldi.
YouTube a enclenché la turbo-pompe avec le sticker "Add yours" (dispo en test auprès d'un petit nombre de créateurs dans Shorts) pic.twitter.com/jLCWeES9hu
— Velvetshadow (@Velvetshadow) July 9, 2024
“Sen de ekle” özelliği nasıl çalışacak?
“Sen de ekle” çıkartması, içerik üreticilerin izleyici katılımını teşvik etmesini kolaylaştıran basit ve kullanışlı bir araç olarak tasarlandı. Test grubundaki üreticiler, Shorts oluştururken çıkarma seçme ekranında “Sen de ekle” seçeneğine erişebiliyorlar. Özellik, Instagram’da nasıl çalışıyorsa, YouTube Shorts’ta da o şekilde çalışacak.
“Sen de ekle” özelliği, şu an için yalnızca mobil cihazlardaki belirli içerik üreticilere sunulmuş durumda. Kısacası, özellik şu an için test aşamasında. İlerleyen zamanlarda özelliğin tüm dünya genelinde kullanıma sunulmasını görmek için sabırsızlanıyoruz.
Öne çıkan görsel kaynağı: Szabo Viktor/Unsplash