Üçüncü çeyreğin sonunda Youtube Music abone sayısı 50 milyonu geçti ve piyasaya etkileyici istatistikler sundu. Resmi açıklamada, müzik akışı hizmetinin 50 milyon ücretli abonesi olduğu ifade ediliyor.
YouTube’un Music hizmeti, 2020’nin üçüncü çeyreğinde YouTube Premium ve YouTube Music Premium toplam 30 milyon aboneye sahipti.
YouTube Music’in abone sayısı son çeyrekte arttı
Google, bu rakamları geleneksel olarak her çeyreğin sonunda paylaşıyor. Yayınlanan rapora göre, belirtilen 50 milyon abone, tüm videolardan reklamları kaldıran en kapsamlı plana sahip YouTube Music Premium ve YouTube Premium kullanıcıların toplam sayısıdır. Bu istatistik, deneme süresi boyunca ücretli hizmetleri kullanan tüketicileri de içerir.
Bahsedilen rapora göre bu başarı, YouTube’un müzik çalışmalarına son beş yıldır liderlik eden Lyor Cohen’e atfediliyor. Run DMC, Beastie Boys ve erken dönem Kanye West ile çalışma konusunda önceden endüstri deneyimine sahip olan Cohen’in şu anda kullandıkları abonelik tabanlı iş modelini geliştirmede oldukça etkili olduğu belirtiliyor. Ayrıca dünyanın en iyi üç plak şirketi olan Sony, Warner ve Universal Music ile yapılan ticari anlaşmalarla dünya çapındaki ticari müzik kataloğunun büyük bir kısmına sahip olunmasını sağladı.
YouTube Müzik için bu istatistiklerin kapsamını tahmin edebilmek için referans olarak diğer hizmetlerin istatistiklerine bakmalıyız. 2019’un ikinci çeyreğinde, Spotify 165 milyon aboneye ulaştı. Amozon ise 63 milyon aboneye sahip.
Spotify’ın 2008’den bu yana faaliyet gösterdiği, 2015’te Apple Music’in ve 2016’da Amazon Music’in bu pazara yalnızca 2018’de girdiği göz önüne alındığında, YouTube Music’in büyümesi hızlanmış olarak değerlendirilebilir.