Yeni YouTube reklam engelleyici uyarısı, çoğu kişinin kullandığı reklam engelleyicilere karşı şirketin ne kadar katı olduğunu gözler önüne serdi. Bu yazımızda, şirketin platforma getirmiş olduğu yeni özellik hakkında bilmeniz gereken her şeyi paylaşacağız.
Dünyanın en popüler video ağı olan YouTube, reklam engelleyicileri kullanan kullanıcılara yönelik yeni bir pop-up uyarısı yayınlamaya başladı. Bu karar, teknoloji dünyasında oldukça büyük tartışma yarattı. Peki YouTube reklam engelleyici uyarısı nedir? Daha yakından inceleyelim.
YouTube reklam engelleyici uyarısı nedir?
YouTube, birçok teknoloji şirketi gibi düşen reklam gelirleri gibi zorluklarla karşı karşıya. Şirket, bu sorunla başa çıkabilmek için platformda daha fazla reklam göstererek kullanıcıları Premium aboneliğe yönlendirmeye çalıştı. Anlaşılan o ki, çabaları yetersiz kaldı ve sonunda böyle bir karar aldılar.
YouTube reklam engelleyici uyarısı, şirketin reklamlara ne kadar katı politikalar uyguladığını gösteriyor. İçerik üreticileri ve platform, gelirlerinin büyük bir bölümünü reklamlardan elde ediyorlar. Bu nedenle reklam engelleyici kullanan kişiler, platformun ve içerik üreticilerinin para kazanmalarını engelliyor. Peki yeni özellik nasıl çalışıyor?
YouTube’un cinsel içerikli videolarla başı dertte
YouTube reklam engelleyici uyarısı nasıl çalışır?
![YouTube, reklam engelleyici kullanımını tamamen yasakladı 2 YouTube, reklam engelleyici kullanımını tamamen yasakladı](https://digitalreport.com.tr/wp-content/uploads/2023/10/1696845704_170_YouTube-AdBlock-acilir-penceresi-nedir-ve-onu-nasil-atlayabilirsiniz.jpg)
Bir Reddit kullanıcısı, YouTube reklam engelleyici uyarısının ekran görüntüsünü paylaştı. Bu uyarı, reklam engelleyici kullanan kullanıcılara üç video izledikten sonra otomatik olarak gönderiliyor.
damn so adblock just wont work on youtube anymore? pic.twitter.com/JDGXpEIfHp
— ct⁷ (@flwerpath) October 5, 2023
YouTube Premium için değer mi?
![YouTube, reklam engelleyici kullanımını tamamen yasakladı 3 YouTube reklam engelleyici uyarısı nedir?](https://digitalreport.com.tr/wp-content/uploads/2023/10/1696845705_617_YouTube-AdBlock-acilir-penceresi-nedir-ve-onu-nasil-atlayabilirsiniz.jpg)
İşte YouTube Premium’a geçiş yapmanız için bazı nedenler:
- Günlük kullanım ve maliyet verimliliği: İlk olarak, YouTube Premium’u bir ay ücretsiz olarak deneyebileceğinizi belirtelim. Daha sonra aylık 29,99 TL karşılığında Premium’dan faydalanabilirsiniz.
- Bilgilendirici ve güncel: YouTube Premium, televizyon ile arası pek iyi olmayanlar için önemli bir haber kaynağı olarak hizmet veriyor.
- Arka planda oynatma: Mobil uygulamanın arka planda oynatma özelliği, kullanıcılara telefonlarında çoklu görev yaparken müzikleri ve videoları dinleme olanağı sunuyor.
- Cihazlar arası deneyim: YouTube Premium, çeşitli cihazlar üzerinde uyumluluk sunarak, tutarlı ve kullanıcı dostu bir görüntüleme deneyimi sağlıyor.
- Reklamsız video izleme: YouTube Premium’un en çekici özelliği, videoların reklamsız bir şekilde izlenebilmesi diyebiliriz. Bazı içerik üreticilerim sponsor mesajları içerse de, bunlar genellikle içerik kalitesine katkıda bulunuyor ve genellikle olumlu karşılanıyor.
Bu avantajlar göz önüne alındığında YouTube Premium, içinde bulunmuş olduğumuz ekonomik sorunlar nedeniyle, fiyat performans bakımından en iyi seçenek diyebiliriz. YouTube Premium, video izleme deneyiminizi sadece optimize etmekle kalmayacak, aynı zamanda kesintisiz içerik tüketimini de sizlere sağlayacak.
Öne çıkan görsel kaynağı: Souvik Banerjee / Unsplash