YouTube Shorts hibe ile ilgili bazı yeni özellikler tanıttı. Platform, daha fazla içerik oluşturucunun çok izlenen Shorts yayınlamak için hibe almasına izin verecek. YouTube Studio’daki yeni analiz araçları, içerik oluşturuculara daha fazla özellik sunacak.
YouTube Shorts Fund nedir ve nasıl alınır?
Bu yılın başlarında YouTube, 2021-2022 arasında dağıtılan 100 milyon dolarlık bir hibe fonu olan YouTube Shorts Fund’ı duyurdu.
Shorts Fund lansmanında yalnızca Amerika Birleşik Devletleri’nde mevcuttu, ardından şirket listeye 30 ülke daha ekledi. Şimdi YouTube, 70 ülkeyi daha programa uygun hale getiriyor.
Bu ülkelerdeki YouTuber’lar, videoların performansına göre ayda 100 ila 10.000 dolar arasında değişen bir miktarla bu fondan pay talep edebilecek.
Hangi hesaplar Shorts Fonu için uygun olacak?
YouTube’un bir kişinin Shorts Fund programına uygun olup olmadığını belirlemek için kullandığı faktörler belirsiz:
“Bonus almaya hak kazanmak için belirli bir performans eşiği yok. Bir bonus ödemeye hak kazanmak için gereken performans düzeyi, izleyicilerinizin konumu ve Shorts’un genel büyümesi dahil olmak üzere çeşitli faktörlere bağlı olarak aydan aya değişebilir.”
YouTube ekibi, içeriklerinin önceki aydaki performansına göre uygun içerik oluşturucuları bilgilendirecek. Şirket, böyle bir girişimin daha fazla bölgede daha fazla dikkat çekmesine ve daha fazla içerik oluşturucunun yaratıcı çabaları için YouTube Shorts’u kullanmasına yardımcı olabileceğini düşünüyor.
Shorts Fund hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.
Yeni YouTube Studio özellikleri
Platform ayrıca YouTube Studio’yu daha özel olarak YouTube Shorts’a odaklanan yeni bir dizi analiz aracıyla güncellediklerini duyurdu. Kullanıcılara en popüler Shorts klipleri ve bunların kaçının diğer kullanıcılar tarafından yeniden karıştırıldığı hakkında bilgi verecek yeni bir kart da var.
YouTube, çekimlerinizi sıralamanıza yardımcı olmak için Android uygulamasına “Hizala” adlı yeni bir özellik ekliyor. Ancak bu araç iOS’ta zaten mevcuttu.
Kanal sayfalarına yeni bir Shorts tablosu eklenerek izleyicilerin kanalınızın Shorts içeriğini görmesini kolaylaştırıyor.
Izgara görünümünün TikTok’un arayüzüne çok benzediğini görebilirsiniz. Kullanıcılar, bir masaüstünde YouTube Studio’daki YouTube video raflarının sırasını değiştirme olanağına sahip olacak.
YouTube yeni özellikleri test ediyor: Bahsedilen Yerler, Koleksiyonlar ve daha fazlası
TikTok ve YouTube arasındaki rekabet ivme kazanıyor gibi görünüyor.