YouTube Shorts, internet devinin, sosyal ağların son büyük fenomeni ve dünya çapında oldukça popüler olan kısa video platformu TikTok’a karşı geliştirdiği bir özellik.
Google, geçen yılın ortasında, YouTube’un kendi içinde bir tür TikTok özelliği sunacağını duyurdu; bu, her video için maksimum bir dakikalık süre ile sınırlı, müzik ve çeşitli efektlerle düzenlenmiş bir konsept olan Shorts projesiydi.
Ancak, YouTube Shorts, geçen yılın sonuna kadar ve yalnızca belirli bölgelerde kullanıma sunuldu. TikTok’un 2020 yazında güvenlik gerekçesiyle kullanımını yasaklayan Hindistan bu ülkeler içindeydi. Bu bir tesadüf mü? Öyle görünmüyor. Ardından YouTube Shorts Amerika Birleşik Devletleri’ne de geldi.
Ancak, YouTube Shorts için dünyanın geri kalanı hala bekliyordu ve sonunda bu bekleyiş sona erdi. Google, bu özelliğin artık tüm bölgelerde kullanıma sunulduğunu duyurdu.
Ve sadece bu da değil: YouTube Shorts, “dolar bazında ödüllerle” başlıyor zira ideal bir para kazanma modeli ortaya koymak, Google’a göre “ana önceliklerimizden biri”. YouTube, bu nedenle masaya 100 milyon dolar koyarak 2021 ve 2022 yılında içerik üreticileri teşvik edecek. Bütçe, projeyi iyileştirmek için kullanılacak en başarılı içerik oluşturucular arasında dağıtılacak.
YouTube’un blogunda ayrıca YouTube Shorts için mevcut iyileştirmeler, aylarca süren testlerden sonra deneyimi güzelleştiren yeni özellikler, yeni özellikler ve yukarıda belirtilen para kazanma modeline dair bilgiler de yer alıyor.