Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report Fintech

Z kuşağı harcama eğilimleri nasıl şekilleniyor?

11 milyonu aşkın kullanıcısı olan Papara’nın 5 milyon kullanıcısını Z kuşağı oluşturuyor. Papara CEO’su Ahmed Faruk Karslı’nın Z kuşağının harcama eğilimlerini açıkladığı verilerde ise Gen-Z’nin hızlı işlem, iyi hizmet ve deneyime odaklanması dikkat çekiyor

Yazar: DIGITAL REPORT
04/01/2022
Kategori: Fintech
Z kuşağı harcama eğilimleri nasıl şekilleniyor?
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

İçindekiler

  • Papara, Z kuşağı harcama eğilimlerini açıkladı
  • Z kuşağının aylık harcaması ortalama 270 TL
  • Papara, 2022 yılında süper uygulama olmayı hedefliyor

Z kuşağı harcama eğilimleri, Papara tarafından açıklandı. 2000 yılı ile sonrasında doğanları kapsayan Z kuşağı, büyük bir tüketici kitlesi hâline gelerek finansal enstrümanları şekillendirmeye başladı. Alışılagelmiş finansal hizmetler karşısında rekabetçi ve kullanıcı odaklı çözümleri ile ayrıcalıklı bir deneyim vadeden Papara da, Z kuşağını odağına alan FinTech’ler arasında yer alıyor. Dijital dünyanın içinde doğan ve ‘dijital yerli’ olarak tanımlanan Z kuşağı ile empati kurabilen Papara, yenilikçi çözümleriyle bu kuşağın ilgisini çekmeye çalışıyor.

Papara, Z kuşağı harcama eğilimlerini açıkladı

Papara CEO’su Ahmed F. Karslı, kullanıcılarının 5 milyonunu oluşturan Z kuşağının harcama alışkanlıklarını, beklentilerini ve eğilimlerini yakından takip ettiklerini söyleyerek şunları ifade etti: “Öncelikle Z jenerasyonuna dair bakış açısının değişmesi gerektiğini düşünüyorum. Bu jenerasyon çocuk olarak görülüyor. Sektör açısından baktığımızda da Z kuşağının ön ödemeli kartları genel olarak oyun harcamaları için kullandığına yönelik doğru olmayan bir varsayım oluşmuş durumda. Aslında Z jenerasyonunun harcama alışkanlıkları ve harcama yaptıkları yerler önceki kuşaklardan farksız. Farklı oldukları kısım, bir ürünü ya da markayı bağlılık noktasına taşımamaları. Önceki nesiller alıştıkları az sayıda sabit kanala yönelirken Z kuşağı çevrim içi ve çevrim dışı kanalları çapraz bir şekilde kullanmayı tercih ediyor. Marka bazında sadakat kültürü olmayan Z jenerasyonundan bir kullanıcı, aynı anda birden fazla pazar yerinden alışveriş yapabiliyor. Bu noktada onlar için iyi hizmet almak, hızlı işlem yapabilmek ve deneyime odaklanmak daha değerli oluyor. Bu yüzden iyi bir deneyim sunan farklı marka veya kanallara geçmekte tereddüt etmiyorlar.”

AdvertisementAdvertisement
Z kuşağı harcama eğilimleri nasıl şekilleniyor?
Z kuşağı harcama eğilimleri nasıl şekilleniyor?

Z kuşağının aylık harcaması ortalama 270 TL

Z kuşağının harcama eğilimlerine dair açıklamalarda bulunan Karslı, Papara’nın Z kuşağının harcama ve alışveriş verilerini ise şu sözlerle paylaştı: “25 yaş altı kullanıcıların Papara Card’larını kullanarak gerçekleştirdikleri harcamalara bakıldığında ilk 3 sırada yüzde 26 ile market, yüzde 14 ile restoran, yüzde 10 ile de kültür ve eğlence yer alıyor. Bunu yüzde 7 ile gıda, yüzde 6 ile giyim ve dijital ürünler, yüzde 4 ile de kozmetik & kişisel bakım ve teknoloji harcamaları takip ediyor. Sanılanın aksine oyun harcamaları sadece yüzde 4 seviyesinde kalıyor. Bu kuşağın aylık harcama tutarı ise ortalama 270 TL. 3 sene önce bu tutar 55 TL idi. Elbette farklı etkenler olsa da bu durumun altında Z jenerasyonuna sunduğumuz ürünlerde onların finansal ihtiyaçlarını karşılama potansiyelimiz yatıyor. Eğer bu ihtiyacı iyi bir deneyim ile karşılamazsanız harcamalarını alternatif kanallardan gerçekleştirmeye devam ediyorlar. Ön ödemeli kartlarımızı da hem çevrim içi hem de fiziksel harcamalarında kullanıyorlar. Papara dünyası tam olarak gençlerin ihtiyaçlarına bir çözüm olmayı vadediyor; en iyi deneyim ile bütün finansal ihtiyaçlarını karşılamayı…

Z kuşağı ayrıca en çok cuma ve cumartesi günleri, saat 16.00-18.00 arasında işlem yapıyor. Yüksek hızlı internet çağında büyüyen ve sabırsız olan Z kuşağı, hızlı işlem ve kolaylığı için online alışverişi tercih ediyor. Mobil ve temassız ödeme sistemlerini kullanıyor. Papara’nın ise en çok ön ödemeli kartlarını, 7/24 ücretsiz para transferi özelliğini, yenilikçi yönünü, pratik çözümlerini ve hizmet çeşitliliğini seviyor.”

Bu yazımız da ilginizi çekebilir
Y kuşağı kriptoda: 2022’de daha fazla satın alım geliyor

Papara, 2022 yılında süper uygulama olmayı hedefliyor

Değişen tüketici taleplerini karşılamak için geliştirilen çözümlerle Türkiye’de finans hizmetlerini teknoloji ile dönüştürmeye devam ettiklerini belirten Ahmed F. Karslı, 2022 yılı için belirledikleri hedefleri de şöyle açıkladı: “Geçtiğimiz seneye göre işlem hacmimizi %105, gelirlerimizi de %144 oranında artırdık. Ön ödemeli kartlarda pazar payımız %50 artarak %62’lere ulaştı. Papara Card ile yapılan POS işlemlerinde %420, ATM işlemlerinde ise %330 civarında bir büyüme yaşadık. 2021 yılında 20 yeni ürün ve özelliği kullanıcılarımızın hizmetine sunduk. IBAN’a para transferi, fatura ödeme ve Hayalet Sanal Kart gibi yeni özelliklerimizden 1 milyonu aşkın yeni kullanıcımız yararlandı. Kullanıcı sayımızda %82’lik bir artış oldu ve aralık ayı bitmeden 11 milyondan fazla bireysel kullanıcıya, 3 milyonu aşkın da kart sahibine ulaştık. Her gün 14.000’den fazla sayıda yeni kullanıcı ediniyoruz. Anlaşmalı markalarda anında nakit kazandıran Cashback programımız ile kullanıcılarımıza bugüne kadar 100 milyon TL’ye yakın destek sunduk.

2022’de ise kullanıcılarımızın finansal anlamda ihtiyaç duyacakları tüm ürün ve özelliklere uygulamamız içerisinde yer vermek ve finansal süper uygulama olmak istiyoruz.”

Etiketler: Ahmed Faruk KarslıAylık HarcamaCEOEğilimlerfintechGen-Zharcamaharcama eğilimne kadarnedirPaparateknolojiuygulamaZ kuşağıZ kuşağı harcama eğilimleri

İLGİLİ YAZILAR

realme GT NEO 2 ve realme Buds Air 3: Özellikleri, fiyatı ve çıkış tarihi
Teknoloji

realme’nin yeni amiral gemisi GT NEO 2 ve realme Buds Air 3 Türkiye’de satışta

Yazar: DIGITAL REPORT

realme, GT serisini realme GT NEO 2 ile genişletmeye devam ediyor. Bugün realme Youtube ve Facebook kanalları üzerinde gerçekleşecek online...

Devamını oku
Luna Diriliş Planı yeni soruları beraberinde getirdi
Kripto

Luna Diriliş Planı yeni soruları beraberinde getirdi

Yazar: DIGITAL REPORT

Huobi Araştırma Enstitüsü Luna Diriliş Planının hangi soruları beraberinde getirdiğini açıkladı. Geçtiğimiz hafta UST stablecoin’in Luna dengesini kaybetmesi ve takip...

Devamını oku
Hiper-kişiselleştirme nedir?
E-ticaret

Pazarlamada Hiper-kişiselleştirme dönemi

Yazar: DIGITAL REPORT

Pandemiyle birlikte tüketiciler daha çok dijitale yönelirken, markalar yeni müşteri modelini memnun edecek hiper-kişiselleştirme deneyimleri oluşturmak için çalışmalarını hızlandırdılar. Omnichannel...

Devamını oku
Dyson nedir?
Marka

Dyson, robot teknolojileri konusunda uzman mühendisler arayışında olduğunu açıkladı

Yazar: DIGITAL REPORT

Dyson, 25 Mayıs 2022, Çarşamba günü Philadelphia'daki Uluslararası Robotik ve Otomasyon Konferansı'nda (ICRA) robot teknolojileri alanının en parlak zihinlerini hızla...

Devamını oku

SON YAZILAR

realme’nin yeni amiral gemisi GT NEO 2 ve realme Buds Air 3 Türkiye’de satışta

TRT bandrol zammı akıllı telefon fiyatlarını ne kadar artırdı?

Getir küçülüyor: 4 bin 480 çalışan ile yollar ayrılacak

Luna Diriliş Planı yeni soruları beraberinde getirdi

Pazarlamada Hiper-kişiselleştirme dönemi

Dyson, robot teknolojileri konusunda uzman mühendisler arayışında olduğunu açıkladı

KOBİ’lerin yüzde 70’i dijital reklamlarını kendi yönetiyor

Ödüllü tasarıma sahip Hyundai STARIA şimdi Türkiye’de

Bosch Elektrikli Mobilite Eğitim Programından 60 öğrenci mezun oldu

Fidye yazılımı saldırısına uğrayan on kuruluştan dokuzu yeniden hedef alınırsa fidye ödemeye razı

AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement

ÇOK OKUNANLAR

WhatsApp, yeni özelliği için sohbet geçmişi senkronizasyonu üzerinde çalışıyor
Teknoloji

WhatsApp, yeni özelliği için sohbet geçmişi senkronizasyonu üzerinde çalışıyor

Android Auto ile Google Maps harici navigasyon uygulamaları kullanılabilecek
Teknoloji

Android Auto ile Google Maps harici navigasyon uygulamaları kullanılabilecek

Windows 10 için en iyi medya oynatıcı programlar (2021)
Teknoloji

Windows 10 için en iyi medya oynatıcı programlar (2021)

En iyi Telegram oyunları (2021)
Teknoloji

En iyi Telegram oyunları (2021)

SON REHBERLER

FIFA 22 sunucu bağlantı sorunu nedir, nasıl çözülür?

Destiny 2 Austringer nasıl alınır?

yearn.finance (yfi) nedir?

Call of Duty’nin yeni sezonu ile ormanlarda savaş başlıyor

Fortnite Enerji Tüfeği Keşif Haftası sonunda geldi

Twitter yer işaretleri nasıl kullanılır?

Lost Ark Monte Island token, konumu ve daha fazlası

Redmi telefonlarda uygulama gizleme nasıl yapılır?

Hitman 3 güncellemesi yayınlandı: Yeni özellikler nedir?

Fortnite kontrol panellerinin gücü nasıl kesilir?

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ

AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement
Go to mobile version