Zoom, ürün yelpazesini çeşitlendirmeye devam ederek, yeni bir video aracı olan “Zoom Clips”i piyasaya sürdü. Bu araç, kullanıcıların toplantılara katılmadan video klipler kaydetmelerine, düzenlemelerine ve paylaşmalarına olanak tanıyor.
Zoom Clips nedir?
Zoom Clips, herkese açık beta sürümüyle birlikte geliyor. Kullanıcılar, bu aracı kullanarak klipleri yönetebilir, paylaşabilir, yeniden adlandırabilir, arayabilir, indirebilir veya silebilirler. Bu eşzamansız video aracına Masaüstü Zoom uygulaması, Zoom web portalı, Mac ve Windows işletim sistemi üzerinden erişilebiliyor. Clips, istendiği takdirde sanal bir arka plan sunarak bir ekranın ve web kamerası görüntüsünün yanı sıra kullanıcının masaüstünün belirli bir bölümünü yakalayabiliyor.
Kullanıcılar kaydettikleri kliplere başlık, açıklama ve etiketler ekleyebiliyor. Hatta klipteki istenmeyen bölümleri kesebilir ve kayıtları Zoom’un web portalı aracılığıyla e-posta yoluyla paylaşabilir. Aynı portal üzerinden klibi kimlerin görüntüleyebileceğini seçebilirler.
Zoom, zaten normalde Zoom Team Chat hizmeti içerisinde eşzamanlı video aracı sunmaktaydı, bu da video mesajlaşmayı içeriyordu. Ancak Zoom Clips, daha sağlam bir çözüm sunarak Weet, Loom ve Bubbles gibi platformlarla doğrudan rekabet ediyor.
Zoom’un toplantı ve sohbet ürün müdürü David Ball, yeni araçla ilgili olarak “Birçok kişi, eşzamansız video araçları sayesinde kendilerini ve ekranlarını kaydetmenin, iş arkadaşlarına ve müşterilere hızlı ve kolay bir şekilde yüksek kaliteli videolar göndermenin bir yolu olduğunu fark ediyor. Yeni eşzamansız video aracımızda, önemli bilgileri ekibinizle paylaşabilri, işbirliği yapabilir veya canlı bir toplantıya katılmadan detaylı bir proje güncellemesi sunabilirsiniz” şeklinde konuştu.
Eşzamansız videonun yükselişi, pandemi sonrası dönemde artan video konferans ihtiyacıyla örtüşüyor. 2022’de yayımlanan bir ankete göre, ABD çalışanlarının yüzde 80’i sık sık görüntülü görüşmelere katılmaktan sıkılmış durumda ve yüzde 75’i istemedikleri toplantıları reddettiklerini ifade ediyor.
Zoom, artan rekabet ve yavaşlayan büyüme karşısında konumunu yeniden sağlamlaştırmaya çalışıyor. Geçtiğimiz yıl ürün yelpazesini ve stratejik ortaklıklarını genişletti. Aynı dönemde maliyetleri düşürmek amacıyla personelinin yüzde 15’ini işten çıkardı.
Zoom, ayrıca yapay zeka girişimi Anthropic ile işbirliği yaparak Claude chatbot’unu platforma entegre etme planlarını duyurdu. Slack ve Calendry gibi platformlarla rekabet etmek amacıyla işyeri işbirliği özelliklerini genişletti. Ayrıca müşteri hizmetleri yazılımı girişimi Solvvy’yi satın aldı ve İrlanda merkezli çalışan iletişimi platformu Workvivo’yu bünyesine kattı.
Şirket, yapay zeka teknolojilerine, özellikle üretken yapay zekaya yatırım yapmış gibi görünüyor. Ancak bazı eleştirmenler Zoom IQ for Sales gibi ürünlerinde kullanılan duygu analizi algoritmalarının eksik olduğunu savunuyor. Öte yandan şirketin müşteri bilgilerini işlemek için topladığı veriler eleştiri konusu olmuştu.
WhatsApp, Zoom’a rakip oluyor
Tüm bu yatırımların sonuçlarını göz önünde bulundurduğumuzda, Zoom en son yayınladığı kazanç raporunda beklentileri aşarak, bir önceki yıla göre gelirini artırdı.
Öne çıkan görsel kaynağı: Mourizal Zativa/Unsplash