Zoom uygulamasının son dönemdeki büyümesi, birtakım gizlilik ve güvenlik sorununa dikkat çekti. Koronavirüs salgınının ardından evden çalışma modelinin yoğunlaşmasının ardından popülerliği artan uygulama, gizlilik sorunlarıyla mücadele ediyor. Şirket, önümüzdeki 90 gün içinde gizlilik ve güvenlik konusundaki sorunların ele alınacağına söz verdi. Zoom CEO’su Eric S. Yuan, paylaştığı bir blog yazısında şirketin son dönemdeki büyümesine nasıl yanıt verdiğini açıkladı.
Zoom, daha önce kullanıcı sayısına dair detaylı bir bilgi paylaşmamıştı. Yuan, Aralık ayında şirketin günde ortalama 10 milyon kullanıcı tarafından tercih edildiğini söyledi. Şirketin CEO’su, “Mart ayında ücretsiz ve ücretli kullanan kullanıcılarla birlikte toplam 200 milyondan fazla katılımcıya ulaştık” açıklamasında bulundu.
Zoom’un, koronavirüs pandemisinden önce hiç kimsenin beklemediği nedenlerle ciddi bir kullanıcı artışı yaşamasını Yuan, “Platformumuz öncelikli olarak kurumsal müşteriler için oluşturdu” ifadesiyle açıklıyor. Yuan, “Ürünü, birkaç hafta içinde dünyadaki her insanın aniden evden çalışacağı ve sosyalleşeceği öngörüsüyle tasarlamadık. Artık ürünümüz beklenmedik şekilde kullanılan bir platform ve platformun tasarlanma sürecinde tahmin etmediğimiz birtakım zorlukları yaşayan çok geniş bir kullanıcı grubumuz var” dedi.
Birkaç ay önce 10 milyon kullanıcısı olan, ancak şu anda 200 milyon kullanıcıya hizmet veren bir platform olan Zoom, son zamanlarda ortaya çıkan gizlilik ve güvenlik sorunları ile mücadele ediyor. Bu durum, şirket için büyük zorluklar yaratıyor. Özelliklerle ilgili güncellemelerini durdurma kararı alan Zoom, bunun yerine güvenlik ve gizlilik sorunlarına odaklandı. Yuan, açıklamasında “Önümüzdeki 90 gün içinde, güvenlik ve gizlilik sorunlarını daha iyi tespit etmek, ele almak ve iyileştirmek için gereken kaynakları ayırmaya kararlıyız” ifadesini kullandı ve bu süreç boyunca şeffaf olacaklarını da ifade etti.
Zoom’un tüm kaynaklarını şimdilik güvenlik konularına ayırcağı ifade ediliyor. Şirket, bu konuda ortaya çıkabilecek yeni vakaları doğru bir şekilde ele almak için, üçüncü taraflarla da çalışıyor. Bu doğrultuda, kapsamlı bir incelemenin planlandığı da aktarılanlar arasında.
Şeffaflık raporu paylaşılacak
Zoom ayrıca, kolluk kuvvetleri ve hükümetlerin, kullanıcı verileriyle ilgili taleplerinin sayısını paylaşmak adına bir şeffaflık raporu yayınlamayı taahhüt ediyor. Bu durum, dijital hak savunucularının Zoom’u teşvik ettiği bir durum. Zoom aynı zamanda, sektördeki bilgi güvenliği uzmanlarına danışarak, güvenlik hatalarını tanımlamak için bir ödül programı da geliştiriyor.
Şirket CEO’su Yuan, önümüzdeki 90 gün içn yapılacak güvenlik geliştirmeleriyle ilgili, Çarşamba günleri bir web semineri düzenleneyeceğini de aktardı. Yuan, konuyla ilgili “Şeffaflık her zaman kültürümüzün temel bir parçası olmuştur” ifadesini kullandı ve “Platformumuzu güçlendirdiğimiz alanlar ve kullanıcıların kendilerini en iyi şekilde koruması adına atabilecekleri adımlardaki alanlar konusunda açık ve dürüst olmaya kararlıyım” sözlerini de açıklamasına ekledi.
Zoom’un gizlilik ve güvenlik konusundaki attığı adımlar ve şeffaf bir şekilde sorunları çözmeyi vaat etmesi, umut verici bulundu. Bu adımlar, Zoom’un milyonlarca yeni kullanıcıyla tanışması adına harika bir strateji olarak görülüyor.
Bakalım, kurumsal dünyada online video görüşmesi olanağı sunan uygulamalar cephesinde ne gibi gelişmeler yaşanacak.