Zoom, duyurduğu yeni özelliği ile ücretli müşterilerin kullandığı veri merkezini seçebilmesine olanak tanıdı. Ücretsiz kullanıcılara bu özellik sunulmadı ancak Çin dışındaki Zoom kullanıcıların verileri, Çin üzerinden şifrelenmeyecek.
18 Nisan’dan itibaren başlıyor
Popüler video konferans uygulaması Zoom, paylaştığı blog yayınında 18 Nisan’tan itibaren, veri merkezi seçebilme opsiyonu sunacağını duyurdu. Toronto Üniversitesi tarafından yayınlanan bir raporda, Zoom verilerinin Çin üzerinden şifrelendiğinin ortaya çıkmasının ardından şirket bu kararı aldı. Rapora göre şirket, üyeleri Çin’de bulunmasa dahi Çin’deki sunuculardan aramalar için şifreleme anahtarı oluşturuyordu.
Ödeme yapan müşteriler için geçerli
Zoom, ücretli abonelik modeline sahip kullanıcılarına “belirli bir veri merkezi bölgesi seçmeyi’ sunacak. Ancak bu kapsamda, varsayılan bölge devre dışı bırakılamayacak. Zoom şu anda ABD, Hong Kong özerk bölgesi, Japonya, Hindistan, Çin, Kanada ve Avustralya’da veri merkezine sahip.
Şirket, ücretsiz kullanıcılarına ise veri merkezinin bulunduğu ülkeyi seçme şansı vermedi. Ancak Çin dışında yaşayan kullanıcıların verilerinin, Çin üzerinden yönlendirilmeyeceğini taahhüt etti.
Zoom’un şifreleme skandalı 3 Nisan’da ortaya çıkmıştı
3 Nisan’da Toronto Üniversitesi, Zoom’un şifreleme sisteminin Çin merkezli sunucular tarafından üretilen kod ile ilerlediğini ortaya çıkarmıştı. Bu durum, Çin hükümetinin Zoom’dan çeşitli şifreleme anahtarlarını talep edebilmesi anlamına geliyordu.
Zoom’un Çin üzerinden şifreleme olayı, birtakım gizlilik ve güvenlik sorunları ile mücadele etmeye çalışan şirketi daha da zora soktu. Zoom CEO’su Eric Yuan, koronavirüs salgını esnasında şirketin sunucu kapasitesini ekleme telaşı ile, her zamanki prosedürünü tam olarak uygulayamadığını söylemiş ve durumu itiraf etmişti.
Yuan, 1 Nisan tarihli blog yazısında Zoom’un gizlilik ve güvenlik sorunları nedeniyle 90 günlük bir sürece girdiğini ve bu süreçte, belli özelliklerin geliştirme sürecine ara verilerek sadece gizliliğe odaklanılacağını aktarmıştı.
Koronavirüs salgını ile, milyonlarca kişinin evlerinden çalıştığı son haftalarda şirket, günlük aktif kullancı sayısını 10 milyondan 200 milyona çıkarmayı başardı.