Bugün sizin için 10 Twitter takipçi kasma taktiğinden bahsedeceğiz. Twitter’da takipçi arttırmayı bilmiyorsanız göz önünde bulundurmanız gereken bazı temel noktalar var. Takipçiler aynı zamanda doğru adımlar attığınızın bir göstergesidir, bu nedenle hesabınızı daha da büyütmek isteyebilirsiniz. Çünkü daha fazla takipçi, daha fazla endüstri etkisinin olduğunu ve materyalinize ilgi gösterdiğinin işareti.
Ayrıca Twitter, takipçilerinizle bağlantı kurmak için en popüler sosyal ağlardan biri. Sprout Social Index‘e göre, sosyal medya kullanıcılarının yarısı düzenli olarak Twitter’ı kontrol ediyor ve yüzde 30’u işletmelerin platformdaki etkinliklerini artırdığını görmek istiyor.
Twitter, yeni takipçiler kazanmak için harika bir araç. Hızlı ve kullanımı kolay, bu da onu sıfırdan başlamak için belki de en basit sosyal ağ sitesi yapıyor. Ancak Twitter’da daha fazla takipçi nasıl kazanılır?
10 Twitter takipçi kasma taktiği
Bu kısa içerikte, takipçilerinizi çoğaltmada veya sıfırdan bir hesap oluşturmada zorluk yaşıyor olsanız, Twitter takipçilerini nasıl çoğaltacağınızı anlatacağız.
Size verebileceğimiz 10 önemli ipucu var:
- Twitter’ı günlük olarak kullanın.
- Gönderinizi görsel içerikle zenginleştirmeyi unutmayın.
- İlgili hashtag’leri ekleyin.
- Sektörünüzle etkileşim kurun.
- İlgili gönderilere yorum yaptığınızdan, yanıtladığınızdan ve retweetlediğinizden emin olun.
- Twitter konularına katılın.
- Profilinizi çekici hale getirin.
- Twitter sohbetlerine katıldığınızdan emin olun.
- Twitter dışından da takipçi kazanın.
- En uygun gönderi zamanlamanızı bulun.
Önerilerimize güvenin. Takipçileri çekebilmek ve Twitter’da bir topluluk oluşturabilmek için herhangi bir bot veya spam hesabına ihtiyacınız yok. Kaliteli iş çıkarmak uzun vadede her zaman avantajınıza olacak. Twitter’da takipçi arttırmanın yolu budur.
Twitter’ı günlük olarak kullanın
Facebook veya Instagram ile karşılaştırıldığında, Twitter genellikle daha agresif bir içerik planı gerektirir. RivaIiQ‘nun araştırmasına göre, Twitter’daki en iyi performans gösteren hesapların ilk yüzde 25’i haftada yaklaşık 12 kez paylaşım yapıyor. Bu, her gün yaklaşık iki tweet’e tekabül ediyor.
Platformun ne kadar hızlı değiştiği göz önüne alındığında, şirketler temkinli olmak yerine her zaman daha sık paylaşım yapmalı. Amaç sadece kendinizi tanıtmak değil, aynı zamanda çeşitli malzeme türlerini denemek.
Neyse ki, içerik takvimini kullanma seçenekleri neredeyse sınırsız. Takipçilerinizden gelen tweet’ler, ilgili sektör makaleleri, Buzz değerli istatistikler, zamanında gelen son dakika haberi, Facebook ve Instagram gibi sosyal medya sitelerinde takip ettiğiniz kişilerden kişisel güncellemeler, buna ek olarak, çok daha fazlası var!
Bu sadece başlangıç. İçerik pazarlama stratejinizi çeşitlendirdiğinizi varsayarsak, sık paylaşımlar Twitter algoritmasında daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olur. Twitter akışınızda yeni içerikler paylaşmak, ilgilenen takipçilerin aktif, ilginç ve takip etmeye değer olduğunuzu bilmelerini sağlar.
Gerçek zamanlı olarak sürekli Tweet’lemek zorunda kalmak yerine, içeriklerinizi düzenli olarak planlamak için sosyal planlama yazılımını kullanabilirsiniz. Daha önce en iyi sosyal medya yönetim programlarını yazmıştık. Bu, haftada 7 gün, günde 24 saat yeni takipçiler edinmenizi sağlar.
Gönderinizi görsel içerikle zenginleştirmeyi unutmayın
Geleneksel düşünceye göre, resimli Tweet’ler resimsizlere göre daha fazla beğeni, paylaşım ve retweet alıyor.
Markalar, Tweet’lerine görsel eklemeli. Salt metinden oluşan Tweet’ler iyi olsa da, resimlerin tekrarlanan kaydırmaları engellemesi ve onları içeriğinize bakmaya ikna etmesi daha olası.
Takipçilerinize eğitim vermek veya eğlendirmek için çalışıyorsanız, akışınızda çok sayıda görsel içeriğe sahip olmak, yeni insanları Twitter’a çekmenize yardımcı olabilir. Twitter gönderileriniz için daha çekici görsel içerik oluşturmak için Photoshop ile rotoskop filtresi oluşturmayı öğrenebilirsiniz.
İlgili hashtag’leri ekleyin
Twitter hesabınız için SEO’nun çalışma stiline benzer bir şekilde, tweet’lerinizi daha aranabilir hale getirebilirsiniz. Bunun için Twitter’daki hashtag’leri kullanabilirsiniz. Bir hashtag içeren tweet’ler daha fazla etkileşim alır. Bu, Twitter’da takipçileri artırmak için çok önemli bir yol.
Her tweet’e birkaç hashtag eklemek, yeni takipçilerin hesabınızı bulma olasılığını artırmanın kolay bir yolu. Ayrıca, sadece birkaç saniye sürer ve seçilebilecek birkaç hashtag var. Örneğin, şunları kullanabilirsiniz:
- İşle ilgili blog gönderilerinizi geliştirmek için sektör hashtag’lerini kullanın.
- Etkileşiminizi artırmak için popüler topluluk hashtag’lerini kullanın.
- Etkinlikle ilgili hashtag’leri kullanmayı unutmayın (UEFA Şampiyonlar Ligi bir spor etkinliği ve hatta Akademi Ödülleri olabilir).
Hashtag’lerle ilgili tek dikkat etmeniz gereken konu, onları çok sık kullanmamanız. Çok sayıda hashtag içeren gönderiler ilk bakışta spam gibi görünür ve aksi halde dikkat dağıtır. İdeal olarak bir veya iki tanesine bağlı kalmalısınız.
Bunun dışında, en çok takip edilen hashtag’lerden hangilerinin daha çok insanı cezbettiğini biliyorsanız stratejik olarak bunlardan faydalanabilirsiniz. Twitter analitiğini kullanarak, işletmeniz için en iyi performans gösteren etiketleri daha ayrıntılı olarak inceleyebilirsiniz.
Twitter, hashtag kullanan tek sosyal medya platformu değil, Instagram’da da hashtag kullanarak daha fazla takipçiye ulaşabilirsiniz.
Sektörünüzle etkileşim kurun
Bu, hashtag’leri kullanarak Twitter takipçilerinin nasıl artırılacağının mükemmel bir örneği. Twitter’da insanların topluluk oluşturmak için kullandığı birkaç hashtag var. (#MarketingTwitter ve #PRTwitter bunlardan birkaçı.)
Bu grupların bazıları belirli kişiler tarafından oluşturulurken, diğerleri belirli bir alandaki tüm profesyonellere açıktır. Tavsiye vererek veya deneyim paylaşarak topluluklarla etkileşim kurarak hesabınızı yeni takipçilere ulaştırmak için iyi bir yöntem.
Hashtag analitiği, şirketiniz için ilgili niş toplulukları bulmanıza yardımcı olabilir. Hangi hashtag’leri kullandıklarını keşfetmek için alanınızdaki etkileyicilerin ve önemli isimlerin biyografilerine göz atın.
Twitter’da aktif olun
Twitter’da takipçi sayısını artırmak için platformda aktif olmanız gerekiyor. Elbette, Tweet’ler planlayarak etkileşimi optimize edebilirsiniz ve etmelisiniz. Ancak Twitter hesabınızın bir bilgisayar programı tarafından yönetiliyormuş gibi görünmesini istemezsiniz. Twitter’a herhangi bir şey yüklemeden tweet’lerin nasıl planlanacağını gösteren bir kılavuzumuz var.
Başarılı olmak için takipçilerinizle, müşterilerinizle ve sektör liderleriyle bir bağınız olmalı. Diğer insanlarla onları etiketleyerek, retweet’leyerek ve hemen yanıt vererek etkileşimde bulunmak, insan olduğunuzu gösterir ve işinize daha fazla ilgi çeker. İşte bazı öneriler:
- Size gelen tweet’lere cevap verirken kapsamlı, iyi yazılmış bir cevabın, tek kelimelik bir cevaptan daha fazla takipçi kazandıracağını unutmayın.
- Farklı markalara yapılan bir çağrı her zaman takdir edilir. Diğer işletmeler sıklıkla aynı sektörde olan kişilere bir övgü biçimi olarak etiketlenir.
- Hayranlarınız ve takipçilerinizle onları retweet’leyerek etkileşim kurun. Yalnızca birkaç saniye sürmesine rağmen, bunu gerçekleştirmek etkileşime değer verdiğinizi ve platformu aktif olarak kullandığınızı gösterir.
Katılım planınızın ayrıntıları, takipçi kazanmanın eksiksiz bir resmini ekler.
Twitter konularına katılın
Twitter ileti dizileri, kullanıcıların fikirleri ve deneyimleri tek bir Tweet zincirinde tartışmasına ve parçalara ayırmasına olanak tanıyan bir tür grup tartışmasıdır. Bunları Tweet’lerden oluşan bir blog gönderisi olarak düşünün. Konular, tartışmalarla dolu olarak Twitter’ın 280 karakterlik sınırından en iyi şekilde yararlanmanın harika bir yolu.
İleti dizileri genellikle tipik sorular veya eğitici Tweet’ler yerine ileti dizisi emojisi ile tanımlanır. Ayrıca ileti dizisi zincirinin başlangıcını ve sonunu oluşturan Tweet sayısı kullanılarak da belirtilebilirler. Örneğin, bir dizideki ilk Tweet ” (1/9) ” ile başlayıp ” (9/9)” ile bitebilir ve dokuz tane daha geleceğini belirtir.
Twitter’da “takipçi” kazanmak için yeterince değerli kılan nedir? Sürekli olarak faydalı bilgiler veren kişiler genellikle takipçi sayısını en çok artıran kişilerdir. Konular bunu başarmanıza yardımcı olabilir.
Profilinizi çekici hale getirin
Yeni takipçileri hesabınıza çekmek için Twitter profilinizde yapabileceğiniz birkaç küçük değişiklik var. Önce kendinize hedefler belirlemelisiniz:
- İyi bir profil resmine ihtiyacınız var: Kişisel hesaplar için yüzünüzün net bir şekilde gözüktüğü fotoğrafları tercih edin; işletmeler için yüksek çözünürlüklü bir logo ideal.
- Sektörünüzle ilgili anahtar kelimeler kullanın, etiketler ve konum ayrıntıları ekleyin: Özetle özgeçmişiniz ne yaptığınızı, iş unvanınızı, işbirliği yaptığınız firmaları ve nerede iş yaptığınızı açıklayarak “dolu” gözükmesini sağlayın.
- Kişiselleştirin: Takipçi kazanmak için kitlenize insani yönünüzü sunmak çok önemli.
Basitçe söylemek gerekirse, profilinizin bu kısımlarını uygun şekilde uyarlamak, sizinle daha önce tanışmamış kişiler üzerinde iyi bir ilk izlenim bırakmanıza yardımcı olabilir.
Twitter sohbetlerine katılın
Sohbetler, hem topluluklar hem de sektördeki nüfuz sahibi kişiler için bilgilerini sergilemek ve hesaplarını yeni takipçilerin önüne çıkarmak için harika bir yöntem. Sohbetler haftada bir gerçekleşir ve hashtag onları tanımlamak için kullanılır.
Sohbet konularına düzenli olarak katılarak hem sohbetin kendisinde hem de daha geniş marka topluluğunuzda bilinen bir figür olursunuz. Sohbetler, özellikle gelecek vadeden kullanıcılar için neredeyse her zaman kişisel hesabınızdan çok daha büyük bir potansiyel erişime sahip olur.
Twitter dışından da takipçi kazanın
Profilinizi platform dışında tanıtmak, Twitter’da takipçi artırmak için en önemli aşamalardan biri. Web sitenizin alt bilgisine sosyal medya düğmeleri ekleyin. Pazarlama iletişimlerinize Twitter hesabınıza bir bağlantı ekleyin. Malzemeyi birden fazla sosyal ağda çapraz yayınlayın.
Twitter’ın genel olarak pazarlamacılar için ne kadar popüler olduğu göz önüne alındığında, yeni takipçiler çekmeye yardımcı olmak için profilinizi internette paylaşmaktan utanmayın.
En uygun gönderi zamanlamanızı bulun
Zamanlamadan bahsetmişken, Tweet’lerinizi gece hedef kitleniz uyurken yayınlamak Twitter’da takipçi arttırmanıza yardımcı olmaz.
Örneğin, Sprout araştırması, 2022’de sosyal medyada paylaşım yapmak için en iyi zamanları gösteriyor ve hafta içi gün ortası ve öğleden sonra saatlerinin çoğu tüketicinin çevrimiçi olduğu saatler olduğu açık.
Bu rakamlar saat diliminize ve hedef kitlenize göre değişiklik gösterse de Tweet’lerinizi senkronize etmeniz hesabınız için faydalı olabilir. Daha fazla takipçi kazanmak, tüm gününüzü gönderi paylaşarak ve yanıt vererek geçirmeniz anlamına gelmiyor. Bu her zaman mümkün olmasa da, Tweet’leri insanların daha aktif olduğu zamanlarda dışarı çıkmak üzere planlamak iyi bir fikir olabilir.
Twitter’da takipçi artırmak o kadar da zor değil
Twitter’da takipçi sayınızı artırmak için biraz çaba sarf etmeniz gerekiyor. Bir hevesle başarabileceğiniz bir şey değil. Yeni takipçiler çekmek için içeriğinizi planlamanın, diğer kullanıcılarla etkileşim kurmanın ve profilinizi optimize etmenin dikkatli bir karışımı gerekir.
Twitter takipçi sayınızı nasıl artıracağınızı bulmaya çalışıyorsanız, bu taktiklerle başlayın. Birçoğu her gün yalnızca birkaç dakika sürer, ancak yeni potansiyel müşteriler ve işletmeniz için görünürlük sağlayabilirler.
Son bir tavsiye: Twitter takipçisi satın almayın
Twitter takipçileri satın almak hızlı bir çözüm gibi görünebilir. Ne de olsa, bunu yalnızca gerçek takipçiler kazanmaya odaklanırken hesabınızı devam ettirmek için kullanırsınız, değil mi? Riske değer mi?
Koca bir HAYIR!
Her şeyden önce, Twitter bu oyunun farkında ve hileli hesapları arayıp, bulur ve siler. Ücretli Twitter takipçilerinin çoğu bot hesapları olduğu ve gözle görülür bir elektronik imza bırakan botlar olduğu için, Twitter’ın bunları keşfetmesi oldukça basit.
Ayrıca, diğer tüm sosyal medya sitelerinde olduğu gibi, Twitter da katılım göstergelerine giderek daha fazla değer vermekte. Etkileşime girmeyen (ücretli olanlar gibi) çok sayıda takipçiye sahip olmak, platformunuzun duruşuna zarar verebilir.
Bu şekilde Twitter’da takipçi arttırmayı öğrendiniz, eğer Twitter Circle nasıl kullanılır bilmiyorsanız hazırladığımız içerikten öğrenebilirsiniz.