2021 Roblox kesintisi, 28 Ekim 2021’den 1 Kasım 2021’e kadar tam 73,75 saat süren büyük bir kesinti yaşamıştı. Bu kesintinin nedenlerine, kronolojisine ve sonuçlarına odaklandığımız bir geçmişe bakış olacak.
2021 Roblox Kesintisi: Teknik bir bakış
Kesinti, platformun sunucularında çalışan ve sunucunun temellerini oluşturan “kaynak yönetim hizmetindeki” yanlış yapılandırmadan kaynaklanıyordu. Bu yanlış yapılandırma, kademeli bir arızaya yol açarak, birden fazla sistemi etkiledi ve Roblox web sitesi ile hizmetlerinin kullanılamamasına neden oluyordu.
![2021 Roblox Kesintisi 2 2021 Roblox Kesintisi](https://digitalreport.com.tr/wp-content/uploads/2023/12/Header_Avatar_Unification_2-1920x1080_result.jpg)
Kronoloji:
Kesinti 28 Ekim 2021, saat 17:00 PST(Pacific standart time)’de başladı. Oyuncular sitede gezinme ve Roblox’u kullanmada sorunlar yaşıyordu. Kesinti ilerledikçe, site giderek daha kararsız hale geldi. Sayfalar yüklenemiyor ve kullanıcılar oyundaki hiçbir moda ulaşamıyordu. 29 Ekim 2021’de Roblox, dahili bir sistem sorunu nedeniyle siteyi kapatarak bakıma aldı.
Sonraki birkaç gün boyunca, Roblox mühendisleri kesintinin ana nedenini belirlemek ve çözüm uygulamak için çalıştı. 31 Ekim 2021’de Roblox, kesintinin altında yatan dahili bir nedeni tespit etti ve gerekli mühendislik ve bakım çalışmalarınına başladı. Web sitesi, kullanıcı gruplarına kademeli olarak açılmaya başlıyor, kullanıcılara yavaş yavaş erişim sağlamaya başlıyordu. 1 Kasım 2021’de, kesinti başlangıcından 73,75 saat sonra, Roblox hizmetlerini tamamen eski haline getirdi.
Sonuçlar:
2021 Roblox kesintisi, Roblox’un operasyonları ve kullanıcı deneyimi üzerinde önemli bir etkiye sahipti. Roblox CEO’su David Baszucki, Roblox Blog’da özür diledi ve şirketin bir daha böyle büyük bir kesintiyi önlemek için attığı adımları özetliyordu. Roblox ayrıca, kesintinin nedenini ve benzer olayları önlemek için alınan önlemleri açıklayan bir post-mortem blog gönderisi yayınladı.
Ek olarak, Roblox, kesinti nedeniyle yayınlanamayan reklamlara geri ödeme yaptı ve kaybedilen gelirleri için geliştiricilere tazminat sağladı. Kesinti ayrıca, Roblox’un piyasa değerinde önemli bir kayba neden oldu ve şirket 1,5 milyar doların üzerinde değer kaybetti.
2021 Roblox kesintisi, dünyada milyonlarca kullanıcıyı etkileyen önemli bir teknik arıza oldu. Kesinti, kademeli arızaları önlemek için uygun kaynak yönetiminin ve sistem bakımının önemini bizlere vurguluyor.
Dolandırıcıların yeni hedefi Roblox ve Fortnite’daki çocuk oyuncular
Roblox hata kodu 291: Nasıl düzeltilir?
Roblox reklamcılıktan yüksek gelir potansiyeli görüyor
Geçmişten günümüze geldiğimiz de ise roblox büyüme devam ediyor. Geçmişte yaşanan 1,5 milyar dolarlık zarara rağmen Roblox oyun ve metaverse sektöründe emin adamlarla ilerliyor.
Wells Fargo, Roblox’a (RBLX) Çarşamba günü olumlu bir değerlendirme vererek, şirkete “Aşırı Ağırlık” tavsiyesi ve 49 dolarlık hedef hisse fiyatını belirledi. Banka, kararında Roblox’un reklamcılıktan elde edeceği gelir artırma potansiyelini kilit faktör olarak öne sürdü.
Wells Fargo analistleri, Roblox’u geniş bir kitleye ve oyun içi satın alımlarla desteklenen güçlü bir iç ekonomiye sahip, büyüyen bir platform olarak görüyor. Analistler, şirketin gelecek reklam gelirleri potansiyelini henüz tam olarak yerine getirmediğine inanıyor ve 2025 yılına kadar Roblox’un gelirlerinin piyasa beklentilerinden %7 daha yüksek olacağını öngörüyor.
Analistler ayrıca, reklam segmenti genişlemeye başladıkça, Roblox’un yıllık EBITDA(Earnings Before Interest, Tax, Depreciation and Amortization) marjlarının şirketin son “Yatırımcı Günü’nde” paylaşılan 100-300 baz puan hedefinin ötesine geçeceğini bekliyor. Piyasanın, gelecek reklam gelirleri potansiyelini tahminlerinde tam olarak fark etmediğine inanıyorlar.
Genel olarak, Wells Fargo’nun analizi, Roblox’un reklam gelirlerinde önemli bir büyüme potansiyeli olduğunu ve şirketin genişleyen platformunun ve geniş kitlesinin reklam verenler için çekici bir fırsat yarattığını gösteriyor.
![2021 Roblox Kesintisi 3 2021 Roblox Kesintisi](https://digitalreport.com.tr/wp-content/uploads/2023/12/roblox-logo-evolution-1_result.jpg)
Roblox ne zaman kuruldu?
Oyun, resmi olarak Eylül 2006 yılında piyasaya sürüldü. Roblox’un diğer sosyal medya uygulamalarından bile daha eski olması sizleri şaşırtabilir. Bunun sebebi platformun kullanıcı kazanmasının çok daha uzun sürmesidir. Roblox’un kurucu ortakları David Baszucki ve Erik Cassel, platformu 15 yıl önce resmi olarak tanıtmış olsalar da, bunun yaklaşık 10 yılı çok az bir oyuncu kitlesiyle devam etmişti.
Roblox’un bir anda kullanıcı akışına uğramasının en büyük sebebi COVID-19 salgınıdır. Salgın sırasında oyunun kullanıcı sayısı yüzde yüzde 40 arttı. Şirket, her gün 52 milyondan fazla kişinin çevrimiçi olarak oynadığını ve bu sayının her yıl artış gösterdiğini bildirdi. Kurucu şirketin tarihi ise 2003 yılına kadar dayanıyor.