Markalar tüketicilerin sürekli büyüyen çevrim içi beklentilerini karşılayabilmek için dijital platformlarında yıl içinde birçok ürün ve özelliği hayata geçirdiler.
2021’in yeni ve yenilikçi dijital platformları
2021’in yeni ve yenilikçi dijital platformları arasında öne çıkan 10 dijital platformu bir araya getirdik.
Vodafone Her Şey Yanımda
Vodafone Türkiye’nin mobil uygulaması Vodafone Yanımda’ya eklediği yeni bir özellik olan “Her Şey Yanımda” bir e-ticaret pazaryeri olarak yayın hayatına başladı. Elektronik dışındaki ürünlerin de satıldığı platform bu anlamda telekom sektöründe türünün ilk örneği oldu.
Her Şey Yanımda’yı kullanmak için Vodafone müşterisi olmak zorunlu değil.
TikTok Trend Raporu 2021: TikTok Türkiye trendleri açıklandı
Sodexo Flexogift
Sodexo’nun kurumsal dijital hediye platformu FlexoGift, günümüzde değişen firma ve çalışan ihtiyaçlarına uygun olarak uçtan uca dijital bir hizmet sunuyor.
Firmaların dönemsel yardımlar, performans ve bağlılık ödüllendirme, satış kanalı teşvikleri ve esnek yan haklar gibi uygulamalarında faydalanabilecekleri FlexoGift platformu plastik kart ya da kağıt çekler olmadan kullanılabiliyor.
Koç TokenFlex
Koç Topluluğu şirketi Token Finansal Teknolojiler, TokenFlex ile yemek kartı sektörüne giriş yaptı. TokenFlex, yeni dünyanın beklentilerine uygun, tamamen dijital, akıllı telefona indirilebilecek bir uygulama aracılığıyla kolaylıkla kullanılabiliyor.
Uygulama içerisindeki kameranın ödeme noktasındaki kare kodu okumasıyla ya da NFC özelliği sayesinde sadece cep telefonu POS cihazına yaklaştırılarak ödeme saniyeler içerisinde tamamlanıyor.
Hopishop
Mobil sadakat ve alışveriş uygulaması Hopi tarafından hayata geçirilen Hopishop, yüzlerce tasarımcıyı ve yenilikçi markayı bir araya getiriyor.
‘Kimsede Olmayan Her Şey’in adresi Hopishop, günlük giyimden plaj kıyafetlerine, aksesuardan kozmetiğe, organik gıdadan ev dekorasyonuna ve spor malzemesine yüzlerce markayı alışveriş severlerle buluşturuyor.
VakıfBank’dan blokzincir adımı
Dramax
Türkiye dışında, dünyanın dört bir yanındaki kullanıcılara yönelik hazırlanan abonelik sistemiyle hayata geçirilen dijital platform Dramax, yılın yeni markalarından bir diğeri. Nisan ayında yayın hayatına başlayan dijital platform Dramax, Türkiye’den yapımcılara da dünya ile buluşma fırsatı veriyor.
BİM Market
Türkiye’nin önemli zincir marketlerinden biri olan BİM, BİM Market isimli uygulamayı hayata geçirdi. BİM Market uygulaması BİM Aktüel, BİM Online, BİM CELL ve BİM PARA olmak üzere dört ana bölümden oluşuyor.
BİM, uygulama üzerinden her Cuma kullanıcılarına yeni ürünler sunuyor.
Multinet MultiGift
Kurumsal hediye ve sosyal yardım kartı MultiGift, Multinet tarafından geleneksel Ramazan kolisi yardımlarına ve bayram hediyelerine dijital bir alternatif olarak sunuldu.
Kurumlara, çalışan sayısı fark etmeksizin tek fatura ile operasyonel kolaylık ve yüzde 39’a varan vergi tasarrufu sağlayan MultiGift, Türkiye’nin 81 ilinde giyimden gıdaya, anne-bebek ürünlerinden ev eşyasına ve elektroniğe kadar onlarca farklı kategoride 20 bin noktada geçerli.
Aktif Bank metaverse trendine katıldı
Yemeksepeti Mahalle
Yemeksepeti, yeni hizmeti Yemeksepeti Mahalle, kullanıcıların mahallelerindeki esnaflardan ve yerel market zincirlerinden istedikleri her ürünü anında sipariş edebildikleri bir özellik. Yemeksepeti Mahalle, iki ay gibi kısa bir sürede 81 ilde hizmet vermeye başladı.
Bu hizmeti ile Yemeksepeti, mahalle esnafına büyüyen hızlı ticaret sektöründe iş yapma fırsatı sunuyor ve aynı zamanda yerel ekonomiye de katkı sağlıyor.
GastroPay
GastroClub tarafından hayata geçirilen GastroPay, restoran sektörünün yüz yüze ödemelerde kullanılan ilk ve tek dijital cüzdan uygulaması.
Kullanıcılarına anlaşmalı oldukları yüzlerce restoranda saniyeler içinde, fişe, faturaya, kredi kartına dokunmadan telefonlarından güvenli mobil ödeme kolaylığı sunuyor. GastroPay sayesinde kullanıcılar bozuk para taşıma, ATM’ye uğrama ve nakit taşıma derdinden kurtuluyor.
Exxen
Acun Ilıcalı’nın 900 milyon TL yatırım yaparak kurduğu dijital platform Exxen 1 Ocak 2021’de yayın hayatına başladı. Reklamlı üyelik politikası nedeniyle çok fazla eleştirilen ve ilk birkaç ay çok fazla aksaklık yaşayan platform, zengin yerli dizi ve program içeriği ile öne çıkıyor.
Ayrıca UEFA Şampiyonlar Ligi, UEFA Avrupa Ligi ve UEFA Avrupa Konferans Ligi maçları da 3 sezon süresince Exxen platformunda yayınlanacak.
Bu yazı Digital Report Dergisi 12. sayısında yayınlanmıştır.