Avrupa dijital reklamcılık sektöründe büyüme eğilimi ivme artırarak devam ediyor. 2006 yılından bu yana Avrupa dijital reklamcılık sektörünün büyüklüğünü raporlayan IAB Avrupa’nın, IHS Technology işbirliği ile yayınladığı rapora göre, Avrupa dijital reklam yatırımları 2014 yılında yüzde 11,8 ile beşinci kez çift haneli büyüme kaydetti ve 30,7 milyar Euro’ya ulaştı. Sektörün 2013 yılındaki büyüme oranı %11,9, hacmi ise 27,3 milyar Euro’ydu.
Dijital reklam yatırımları, son beş yıldır yakaladığı büyüme trendi ile 2013’de olduğu gibi 2014 yılında da, televizyon reklam yatırımlarının hemen arkasında ikinci sırada yer aldı. Türkiye, Avrupa ülkeleri arasında dijitalin büyüme sıralamasında yüzde 20,8’lik artışla dördüncülüğü elde etti.
2014’te en fazla büyüyen 10 ülke:
1. Slovenya %43,1
2. İrlanda %33,3
3. Belarus %32,8
4. Türkiye %20,8
5. Macaristan %19,5
6. Bulgaristan %18,7
7. Rusya %17,3
8. Yunanistan %16,3
9. Avusturya %16,0
10. Belçika %16,0
Rapor, Avrupa’da dijital reklamcılığın giderek güçlendiğini ortaya koyarak, sektördeki pozitif büyümeyi destekledi. Bu olumlu durumun ve son yıllardaki büyümenin ardında mobilin itici gücünün büyük katkısı var. 2014 yılında tüm çevrimiçi görüntüleme esaslı reklamların %17,8’i mobil mecralardaydı ve ilk defa bu alanda online videoya harcanan parayı geride bıraktı.
Raporun tamamına buradan ulaşabilirsin.