Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Pro

Restoranlardan yemek platformlarına isyan: “Komisyonlar düşerse fiyatlar en az %10 ucuzlar”

by Emre Çıtak
10/11/2025
in Pro
Online yemek sipariş platformları
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Online yemek sipariş platformlarının restoranlardan aldığı ve bazı durumlarda %40’a varan yüksek komisyon oranları, sektörü adeta bir isyanın eşiğine getirdi. Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği (TÜRES) Başkanı Ramazan Bingöl, bu oranların hem işletmeleri finansal bir çıkmaza soktuğunu hem de menü fiyatlarını yapay olarak şişirerek doğrudan tüketiciye yansıdığını belirtti.

Peki, online sipariş verdiğinizde ödediğiniz paranın ne kadarı restorana kalıyor ve bu durum fiyatları nasıl etkiliyor?

“1.000 TL’lik siparişten restorana 616 TL kalıyor”

TÜRES Başkanı Ramazan Bingöl, komisyon oranlarının “sektörün kanayan yarası” haline geldiğini çarpıcı bir örnekle açıkladı. Bingöl’e göre, 1.000 TL’lik bir siparişin yalnızca 616 TL‘si restorana kalıyor. Eğer işletme, platform içinde görünür olmak için reklam ve indirim kampanyalarına da katılırsa, bu rakam 500 TL’nin bile altına düşebiliyor.

“Reklam vermezseniz görünür olamıyorsunuz, verirseniz zarar ediyorsunuz. Bu sürdürülebilir değil.”

diyen Bingöl, işletmelerin içinde bulunduğu açmazı özetliyor.

Fiyatları şişiren “suni enflasyon”

Yüksek komisyonların bedelini sadece işletmeler ödemiyor. Ramazan Bingöl, restoranların bu maliyetleri ayakta kalabilmek için doğrudan menü fiyatlarına yansıtmak zorunda kaldığını ve bu durumun “suni bir enflasyon” yarattığını vurguladı. Bingöl, çözüm için net bir formül sunuyor:

“Komisyonlar düşerse menü fiyatları en az yüzde 10 geriler.”

Bu, tüketicilerin ödediği her 100 TL’nin en az 10 TL’sinin doğrudan aracı platformun komisyon maliyetinden kaynaklandığı anlamına geliyor.

Sektör kendi platformunu kurmaya hazırlanıyor

Soruna çözüm bulunamaması halinde restoranların dijital platformları boykot etmeye hazırlandığını belirten Bingöl, TÜRES olarak alternatif bir çözüm üzerinde çalıştıklarını da duyurdu. Dernek, kendi online sipariş platformunu kurmak için çalışmalara başladı.

“Bu platform, onların pazar gücünü bir anda kıramaz ama bir regülasyon etkisi yapabilir,” diyen Bingöl, yeni platformda üyelerinin %5 ila %10 arasında bir komisyon ödeyerek hizmet alacağını belirtti. Bu oranlar, mevcut platformların talep ettiği %40’lara varan oranlarla kıyaslandığında sektör için devrim niteliğinde.

Bingöl, “Online sipariş ekosistemi artık vazgeçilmez, ama dengeli bir model kurulmazsa birçok işletme sistem dışında kalacak” uyarısında bulunarak, tüm tarafları acilen çözüm için bir araya gelmeye çağırdı.

Tags: featuredYemek platformu

İLGİLİ YAZILAR

Windows JPG dosyası güvenlik açığı
Güvenlik

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

by Emre Çıtak

ESET araştırmacıları, Windows işletim sisteminde bulunan ve en yaygın resim formatlarından biri olan JPG dosyaları üzerinden sistem güvenliğini tehdit eden...

Read moreDetails
iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu
Teknoloji

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

by Emre Çıtak

Apple'ın "süper ince" telefon denemesi iPhone Air'in geleceği bir süredir belirsizliğini koruyordu. İlk modelin satışlarının beklentilerin altında kalması ve 2027'ye...

Read moreDetails
Teslanın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti
Marka

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

by Emre Çıtak

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin (ACEA) Kasım ayı raporu, elektrikli araç devi Tesla için tehlike çanlarının çaldığını gösteriyor. Rapora göre, şirketin...

Read moreDetails
Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız
Teknoloji

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

by Emre Çıtak

Hepimizin geçmişinde, lise yıllarında aldığı ve bugün iş başvurularında kullanmaya utandığı o "çılgın_cocuk99" veya "asi_kiz" temalı bir Gmail adresi vardır....

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM