Apple’ın tüketiciye doğrudan ulaştığı mağazalarda küçük bir isim değişikliği yapıldı.
Teknoloji mağazası konseptini “Apple teknolojileri eğitimi” ile zenginleştiren Apple Store dükkanları bundan böyle sadece “Apple” olarak anılacak. Çoğu ziyaretçinin vitrin gezisi, iPad ve Mac gibi cihazları denemek ya da ücretsiz internet erişiminden faydalanmak amacıyla gittiği bu mekanların bir teknoloji mağazasından fazlası olduğuna inanan Apple, bu nedenle dükkanların adından “Store” kısmını çıkardı.
Bundan böyle Apple‘ın tüm mağazaları, bulundukları konumla anılacak. Örneğin Zorlu Center’daki Apple Store tabelasının yakın zamanda “Apple Zorlu” şeklinde değiştirilmesini bekleyebiliriz. Şirket çalışanlarına gönderilen bilgi notuna göre, yapılan bu isim değişimi aşamalı olarak uygulamaya alınacak ve ilk olarak yeni kurulan mağazaların adı değiştirilecek.
İsim değişikliğinin uygulandığı ilk mağazanın ise San Fransisco’da Mayıs 2016’da açılan Apple Union Square olduğu düşünülüyor. Bu dükkanla ilgili yayınlanan basın bülteninde “Apple Store” ifadesinin geçmemesi de dikkat çekiyor.
Esasen bahsi geçen mağazalar günlük kullanımda “Apple” diye kısaltıldığı için son kullanıcı açısından büyük bir değişim olmayabilir. Ancak iş dünyasındaki algı açısından bu değişimin etkileri daha hissedilir olacaktır. “Apple” deyince akla bir teknoloji şirketi geliyor, “Apple Store” ise açık renklerin ve şeffaf camların arasında bir mekan akla getiriyor.