Tarn ve Zach Adams isimli iki kardeş tarafından 2006 yılında ASCII grafikleriyle geliştirilmeye başlanan simülasyon oyunu Dwarf Fortress, oyuncu tarafından kontrol edilmeyen bir grup cücenin kendilerine yaşayacak yeni bir yerleşim yeri inşa etmelerini ve bu süreçte yaşanan bin bir türlü olayı konu ediniyor. Matematik ve oyun tasarımı dehası Adams kardeşler, aradan geçen 18 yılda oyuna gerçek hayattan esinlendikleri yeni derinlikler katmayı bir an olsun bırakmadılar. Yüzlerce oyuncu ücretsiz sundukları bu oyunu geliştirmeye tam zamanlı devam edebilmeleri için onlara Patreon üzerinden her ay 9 bin dolar civarında bir destekte bulunuyordu.
Adams’lar oyunu sürekli daha fazla detay ve nüansla geliştirmeye devam etti. Artık her cücenin kendine ait benzersiz mizaçları, tutumları, hatıraları ve bunların karışımından ortaya çıkan bir hayli ilginç karakterleri var. Kardeşler, hayatta düşünmekten, üzerine çaba ve zaman harcamaktan hoşlandıkları tek şeyi çok uzun bir süre yaptılar ve bu adanmışlık karşısında hak ettikleri ödülü fazlasıyla aldılar. ABD’de sağlık masraflarının nasıl astronomik olduğunu duymuşsunuzdur. Kardeşlerden birisinin ciddi bir sağlık problemi yaşaması üzerine para arayışına giren Adams’lar, o güne kadar ASCII grafiklerine sahip ücretsiz bir oyun olan Dwarf Fortress’a gerçek bir grafik arayüzü eklediler ve oyunu 15 ay önce Steam üzerinden satışa sundular. Adams’lar faturalarını ödemelerini, hayatlarını şöyle veya böyle idame ettirmelerini sağlayan yapımı grafiklere sahip ‘gerçek bir oyuna’ dönüştürerek, yalnızca bir haftada 18 milyon dolar satış geliri elde ettiler.
Adams’ların adanmışlığı, bu oyunu dünyanın dört bir yanından on binlerce oyuncu için vazgeçilmez bir cevhere dönüştürdü. Eğer siz de biraz benim gibiyseniz, insanı harekete geçirecek böylesi cevherlerin ne kadar nadir rastlanır olduğunu çok iyi biliyorsunuzdur.
Bu yazı Digital Report Dergisinin 18. sayısında yayınlanmıştır.