San Fransisko bölgesindeki konaklama faaliyetleri nedeniyle, kiracı ve kiralayan kullanıcılarının yılda 12 milyon dolar “otel” vergisi ödemesi Airbnb’yi derinden yaralamış olmalı ki “Kurumsal Pasif-agresiflik 101” olarak küresel ölçekte geçerli olabilecek bir derse içerik yarattı.
San Fransisko’nun dört bir yanına asıla metin içerikli reklam posterlerinde ödedikleri vergini kütüphane sistemi, bisiklet yolları ve bozuk parkmetreleri ihya edebileceğini pek de şık olmayan bir üslupla dile getiren Airbnb, bir gün içerisinde aldığı tepkilerden ötürü özür dileyerek reklamları geri toplatmak zorunda kaldı.
Airbnb sözcüsü Christopher Nulty’nin açıklaması şöyle: “Amacımız ev sahiplerimiz ve misafirlerimizin hotel vergisi olarak ödediği aylık yaklaşık 1 milyon dolarlık katkıyı göstermekti. Üslubu yanlıştı ve rahatsız olan herkesten özür diliyoruz. Reklamlar derhal indirilecektir.”