iPhone, iPad veya Mac cihazınızdaki AirDrop özelliği çalışmıyor veya hata veriyorsa, sizler için bu rehberden yola çıkarak, onu tekrar çalışır duruma getirebilirsiniz. İşte AirDrop kullanıcılarının yaygın olarak karşılaştıkları hatalar ve çözümleri.
AirDrop nedir?
AirDrop, Apple tarafından geliştirilen ve iki cihaz arasında dosya ve veri alışverişini hızlı bir şekilde gerçekleştirmeye yarayan oldukça kullanışlı bir özelliktir. Bu özellik, aktarım işlemlerini Bluetooth ve W-Fi bağlantı teknolojilerini kullanarak gerçekleştirir. Dolayısı ile AirDrop özelliği kullanılırken Bluetooth ve W-Fi ağlarının açık olması gerekmektedir.
AirDrop, ilk olarak 2008 yılında Mac cihazlar için tanıtılmıştır. Bundan yaklaşık 5 yıl sonra 2013’de iOS 7 ile birlikte iPhone ve iPad cihazlara da gelmiştir. AirDrop, oldukça kullanışlı bir özelliktir fakat, eski donanımlı cihazlarda bazı sorunlarla karşılaşmak mümkündür. Özellikle görünürlük sorunu, Apple kullanıcılarının en çok karşılaştığı hatalardan bir tanesidir.
Apple, iPhone 11’e eklediği Ultra Genişbant teknolojisi ile AirDrop teknolojisinde ortaya çıkan bu problemleri en aza indirmeyi başarmıştır. Yine de henüz pek çok insan eski iPhone modellerini kullanmaktadır. Bu da söz konusu hataların bir süre daha devam edebileceğini göstermektedir.
Bu yazıda AirDrop özelliğini iOS ve Mac cihazlar üzerinde denedik. Ve karşılaşabileceğiniz hatalar ve çözümleri ile ilgili ipuçları sunduk. Şayet siz de AirDrop çalışmıyor diyorsanız, aşağıdaki yöntemleri deneyebilir ve çok büyük bir ihtimalle çözüme ulaşabilirsiniz.
AirDrop özelliği hangi Mac ve iOS cihazlarda mevcut?
AirDrop, aşağıdaki Mac bilgisayarlarla uyumludur:
- MacBook Pro (2008 sonu veya daha yenisi)
- MacBook Air (2010 sonu veya daha yenisi)
- MacBook (2008 sonu veya daha yenisi)
- iMac (2009 başı veya sonrası)
- Mac mini (2010 ortası veya daha yeni)
- Mac Pro (AirPort Extreme veya daha yenisiyle 2009 başı)
- AirDrop, şu özelliklere sahip iOS cihazlarıyla uyumludur:
iOS cihazlara gelirsek, AirDrop iOS 7 ve sonraki tüm sürümlerle uyumludur.
AirDrop çalışmıyor sorunu
Mac ve iOS işletim sistemli iPhone’nunuzda karşılaşabileceğiniz hatalar ve çözümleri şu şekilde.
Mac’teki AirDrop hataları ve çözümleri
AirDrop Mac cihazda çalışıyor ise, deneyebileceğiniz çok sayıda çözüm yöntemi mevcut. Fakat Mac’te herhangi bir işlem yaparken oldukça dikkatli olmalısınız. Zira ilgili hataları çözmeye çalışırken, çeşitli şekillerde bazı sistem ayarlarını bozabilir veya dosyalarınızı silebilirsiniz. O yüzden uzman değilseniz aşağıdaki adımları takip etmeniz ve bu adımların dışına çıkmamanızı tavsiye ederiz.
Şayet tüm bu yöntemleri gerçekleştirdiğiniz halde AirDrop çalışmıyorsa, yetkili bir Apple servisine başvurun.
MacOS’u güncelleyin
Mac’te AirDrop hatası ile ilgili başvuracağınız ilk çözüm yöntemi MacOS’u yani işletim sistemini güncellemek olacaktır. Bilgisayarınıza en son yazılımları indirmek ve onu güncel tutmak karşılaşabileceğiniz hataları en aza indirecektir. Bunun için yapmanız gereken tek şey Sistem Tercihleri > Yazılım Güncelleme bölümüne girmek ve mevcut güncellemeleri kontrol edip yüklemektir. Şayet en son MacOS sürümünü indirmekte veya çalıştırmakta problem yaşıyorsanız App Store’a girip MacOS yazarak da en son sürümü indirebilirsiniz.
Finder’da AirDrop’u açın
Şayet Mac’iniz OS X Mavericks veya önceki bir sürümü çalıştırıyorsa, dosyaları aktarmak için Finder’ı çalıştırmanız gerekir. Finder’ı açtıktan sonra ekranın sol kısmında yer alan AirDrop seçeneğine tıklayın. Dosya aktarım işlemine başlamadan önce AirDrop pencersini açmanız ve açık tutmanız, daha iyi sonuçlar elde etmenizi sağlayacaktır.
Görünürlüğü ‘Herkes’ olarak ayarlayın
Mac’e dosya göndermekte sorun yaşıyorsanız, Finder > AirDrop ekranının alt kısmında yer alan görünürlük ayarlarını düzeltin. Ekranın altında yer alan bulunmama izin ver seçeneğinin yanındaki aşağı yönlü oka tıklayın ve açılan menüden Herkes seçeneğini seçin.
Şayet, Yalnızca Kişiler seçeneğini tercih ederseniz, dosya alışverişinde bulunmak istediğiniz kişinin Kişiler uygulamasında göründüğünden emin olmanız gerekir. Herhangi bir kişiyi kişilerinize eklemek için Apple Kimliği’ne bağlı bir e-posta adresi kullanmak oldukça iyi bir seçim olacaktır.
Rahatsız Etme özelliğini devre dışı bırakın
Rahatsız Etme modu AirDrop çalışmıyor sorununun temel nedenlerinden bir tanesidir. Zira bu modu aktif etmek, Mac’inizin diğer cihazlar tarafından görülmesini engellemektedir. Rahatsız Etme özelliğini devre dışı bırakmak için Bildirim Merkezi’ni açın. Rahatsız Etme özelliğini kapalı konuma getirin.
Daha eski bir Mac arayın
Eski Mac’ler, en son iOS cihazlarla uyumlu olmayan eski bir AirDrop uygulaması kullanır. Dosyaları eski bir Mac’e göndermek için modern bir Mac kullanabilirsiniz, fakat önce AirDrop’a eski bir Mac araması talimatını vermeniz gerekir. Kullandığınız Mac 2012 öncesinde üretilmişse, bu yöntem sizin için işe yarayabilir.
Öncelikle, eski Mac’in görünür olduğundan ve AirDrop penceresinin açık ve kullanılmaya hazır olduğundan emin olun. Yeni Mac’inizde Finder’a gidin ve kenar çubuğunda yer alan AirDrop’u tıklayın. Ekranın alt kısmında bulunan, “Kimi Aradığınızı Görmüyor musunuz?” yazısına tıklayın. Ve açılan pencerenin altındaki “Daha Eski Bir Mac Ara” butonuna tıklayın.
Aynı Wi-Fi ağına bağlanın
Apple, AirDrop’un çalışması için her iki cihazın da aynı Wi-Fi ağını paylaşması gerekmediğini açıkça belirtmektedir. Bununla birlikte, cihazlar bir ağı paylaştığında sonuçların çok daha iyi olduğu ifade edilmektedir. Şayet AirDrop çalışmıyor ise, bir de bu yolu deneyin. Her iki cihazı da aynı ağa bağlayın ve ardından tekrar deneyin.
“Tüm Gelen Bağlantıları Engelle” seçeneğini devre dışı bırakın
MacOS’ta kullandığını güvenlik duvarı, gelen bağlantıları da engelliyor olabilir. AirDrop aktarımlarının başarısız olmasını önlemek istiyorsanız buradaki bir ayarı devre dışı bırakmanız gerekir. Bunun için Sistem Tercihleri> Güvenlik ve Gizlilik’e gidin ve ardından “Güvenlik Duvarı” sekmesine tıklayın. Güvenlik Duvarı “Kapalı” olarak ayarlanmışsa, bir sonraki adıma geçebilirsiniz.
Güvenlik Duvarı açıksa, pencerenin sol alt köşesindeki kilide tıklayın ve yönetici parolanızı girin. Ardından, “Güvenlik Duvarı Seçenekleri” ni tıklayın. Açılan pencerede, “Tüm Gelen Bağlantıları Engelle” seçeneğinin yanındaki onay kutusunun işaretli olmadığından emin olun. Değişikliklerinizi kaydetmek için “Tamam” ı tıklayın ve ardından tekrar deneyin.
Wi-Fi ve Bluetooth’u manuel olarak devre dışı bırakın
AirDrop hataları ve çözümleri ile ilgili başvurulabilecek yöntemlerden bir tanesi de Bluetooth ve Wi-Fi özelliklerini kapatıp yeniden açmaktır. Bunu yapmak için Denetim Merkezi’ne girmeniz kafidir. Her iki bağlantı ağını kapattıktan sonra birkaç dakika bekleyin ve yeniden açın. Son olarak AirDrop’u kullanmayı tekrar deneyin.
Bluetooth hizmetini Terminal üzerinden yeniden başlatın
Şayet Wi-Fi ve Bluetooth’u açık kapatmak işe yaramadıysa, Terminal üzerinden Bluetooth özelliğini açıp kapatmayı deneyebilirsiniz. Bu, söz konusu özelliğin tamamen kapatılmasını sağlar. Böylece Bluetooth özelliğini tekrar aktif hale getirdiğinizde karşılaştığınız aktarım sorunları da çözülebilir. Bluetooth’u Terminal üzerinden kapatmak için, Terminal uygulamasını açın ve içine aşağıdaki satırı yazın.
- sudo pkill blued
Ardından Enter tuşuna basın ve yönetici parolanızı girin. Bu işlemi gerçekleştirdikten sonra Bluetooth hizmeti yeniden başlatılacak ve mevcut Bluetooth bağlantıları sonlandırılacaktır. Artık AirDrop’u tekrar kullanmayı deneyebilirsiniz.
Tüm Bluetooth bağlantılarını sıfırlayın
AirDrop hala çalışmıyor ise, tüm Bluetooth bağlantılarını sıfırlamayı deneyebilirsiniz. Bunun için menü çubuğundaki Bluetooth simgesine tıklayın ve ardından Bluetooth’u Kapat seçeneğine basın. Bir Finder penceresi açın ve ardından menü çubuğundan Git > Klasöre Git’i seçin. ‘ / Kitaplık / Tercihler /’ yazıp Enter tuşuna basın. Ve açılan ekranda yer alan Com.apple.Bluetooth.plist” dosyasını bulun ve silin. Son olarak AirDrop’u tekrar açın ve çalışıp çalışmadığını kontrole edin.
Mac’i yeniden başlatın
Şayet yukarıdaki yöntemler işe yaramadıysa veya çok daha pratik bir çözüm yöntemi ile işe başlamak istiyorsanız, Mac bilgisayarınız yeniden başlatabilirsiniz. Bu işlemin, karşılaştığınız AirDrop problemini çözmesi oldukça muhtemeldir.
Diğer yöntemler
Şayet tüm yöntemleri denediğiniz halde AirDrop hatası hala çözülmediyse ve hala çalışmıyor ise, aşağıdaki yöntemleri de denemenizde fayda var.
- Ağ ekipmanlarınızı yeniden başlatın.
- Mac’inizin PRAM ve SMC fonksiyonlarını sıfırlayın.
- Sistem Tercihleri üzerinden Apple hesabınızla çıkıp yapıp tekrar giriş yapın
- Son olarak MacOS’u tekrar yüklemeyi deneyin.
iOS – iPhone AirDrop hataları ve çözümleri
Şayet iOS işletim sistemli bir iPhone kullanıcısıysanız ve telefonunuzda AirDrop özelliği çalışmıyor ise aşağıdaki adımları takip ederek, bu problemi çözüme kavuşturabilirsiniz.
iOS’u güncelleyin
Tıpkı MacOS’da olduğu gibi iOS’da da yazılım güncellemesi yapmak ve en son sürümü kullanmak, karşılaşılabilecek hatların çözümünde oldukça büyük bir rol oynar. Şayet AirDrop özelliğini kullanamıyorsanız, iPhone telefonunuza en son iOS sürümünü yüklediğinizden emin olun. Bunu yapmak için Ayarlar > Genel > Yazılım Güncelleme bölümüne girin. Ve mevcut güncellemeleri kontrol edip telefonunuza yükleyin.
iOS cihazınızın görünür olduğundan emin olun
iOS cihazınızın görünürlüğü kapalıysa AirDrop dosya aktarım işlemleri de başarısız olacaktır. Zira diğer cihaz, sizin cihazınızla eşleşmeyecektir. Cihaz görünürlüğünü açmak için Denetim Merkezi’ne erişin. iPhone 8 veya önceki modellerde ekranı alttan yukarı doğru çekerek, iPhone X ve sonraki modellerde ise ekranı üstten aşağı doğru kaydırarak Denetim Merkezi’ni açabilirsiniz.
Açılan panele dokunun ve basılı tutun. Görünürlüğü ayarlamak için AirDrop’a dokunun. Ardından gösterilen seçenekler arasında yer alan Herkes’i seçin
Yalnızca Kişiler seçeneğini seçerseniz, AirDrop özelliğini sadece Kişiler uygulamanızda bulunan kişilerle kullanabilirsiniz. Bu konuda herhangi bir probleme mahal vermemek için, ilgili kişinin profiline Apple kimliğine bağlı e-posta adresini ekleyebilirsiniz. Bu ayarlamaları yaptıktan sonra, cihazınız kişileriniz veya herkes tarafından görülebilir olacaktır.
iPhone’unun ekran kilidini açın
iPhone’unuzun diğer AirDrop cihazları tarafından görülebilir olması için, uyanık olması gereklidir. Bunun için yapmanız gereken telefonunuzun ekran kilidini açmak ve ilgili işlem boyunca onu açık tutmaktır.
Rahatsız Etme özelliğini devre dışı bırakın
Mac’te olduğu gibi iOS’ta da Rahatsız Etme modu AirDrop çalışmıyor sorununun temel nedenlerinden bir tanesidir. Zira bu modu aktif etmek, iPhone’unuzun diğer cihazlar tarafından görülmesini engellemektedir. Rahatsız Etme özelliğini devre dışı bırakmak için Ayarlar uygulamasına girin ve Rahatsız Etme seçeneğine dokunun. Rahatsız Etme simgesini kullanarak bu modu devre dışı bıraktığınızdan emin olun.
Kişisel erişim noktasını devre dışı bırakın
Kişisel erişim noktası açıksa AirDrop özelliği çalışmayacaktır. Bu yüzden AirDrop özelliğini kullanabilmek için kişisel erişim noktasını devre dışı bırakın. Bunu Denetim Merkezi üzerinden yapabileceğiniz gibi, Ayarlar uygulaması üzerinden de yapabilirsiniz.
Farklı dosya türlerini ayrı ayrı aktarın
AirDrop ile herhangi bir dosya aktarmadan önce, dosyaları türlerine göre ayırın. Aynı uzantıdaki dosyaları birlikte yollayın. Zira AirDrop çalışmıyor problemi bazen çok sayıda farklı türdeki dosyanın gönderilmesinden kaynaklanabilmektedir.
Wi-Fi ve Bluetooth’u Uçak Modu ile kapatın
Uçuş Modu’nu aktif hale getirerek Wi-Fi ve Bluetooth özelliklerini devre dışı bırakmak, AirDrop sorunu ile ilgili başvurulabilecek etkili yöntemlerden bir tanesidir. Zira Uçak Modu’nu açmak Wi-Fi ve Bluetooth gibi tüm bağlantıları tamamen kapatacaktır. Bu da bağlantı problemlerinden kaynaklanan hataların çözüme kavuşturulmasını sağlayacaktır.
Bunun için Denetim Merkezi üzerinden veya Ayarlar uygulamasından, telefonunuzu Uçak Modu’na alın. Yaklaşık olarak 10 saniye kadar bekleyin ve Uçak Modu’nu tekrar devre dışı bırakın. Ardından Wi-Fi ve Bluetooth’u manuel olarak yeniden etkinleştirin. Ardından AirDrop özelliğini tekrar kullanmayı deneyin. Şayet hala aynı problemle karşılaşıyorsanız bir sonraki adıma geçin.
iOS cihazınızı yeniden başlatın
Yeniden başlatma işlemi pek çok cihaz da olduğu gibi, iPhone’da da en etkili çözüm yöntemlerden bir tanesidir. Yeniden başlatmak, her zaman olmasa da bazen AirDrop sorunlarının çözüme kavuşturulmasını sağlayabilmektedir.
Ağ ayarlarını sıfırlayın
AirDrop hala çalışmıyor ise, ağ ayarlarını sıfırlamak bir çözüm olabilir. Bunun için Ayarlar uygulamasına girin. Genel > Sıfırla > Ağ Ayarlarını Sıfırla seçeneklerine dokunun.
AirDrop yerine iCloud kullanın
iCloud, Apple’ın bulut depolama servisidir. iOS ve macOS cihazlarla tam entegre bir şekilde çalışan bu servis, AirDrop özelliğine de oldukça iyi bir alternatiftir. Şayet bir dosyayı iPhone’unuzdan Mac’inize veya Mac’inizdan iPhone’ununuza aktarmakta zorluk yaşıyorsanız ve iyi bir Wi-Fi bağlantınız varsa, AirDrop yerine iCloud’u kullanabilirsiniz.
Şayet internet hızını yavaşsa veya aktarmak istediğiniz dosyanın boyutu çok büyükse, bu uygun bir çözüm olmayacaktır. Fakat normal boyuttaki dosyalar için iCloud’u kullanmak oldukça mantıklıdır.
iOS’ta iCloud’a dosya veya fotoğraf yükleme
iCloud hesabınızdaki depolama alanına herhangi bir dosya veya fotoğrafı eklemek istiyorsanız aşağıdaki adımları takip edin.
- Göndermek istediğiniz dosyaları veya görüntüleri seçin ve ardından Paylaş düğmesine dokunun.
- Dosyaları Kaydet seçeneğine dokunun.
- Bir klasör seçin veya yeni bir klasör oluşturun.
- Ardından Kaydet’e dokunun.
İlgili dosya iCloud sunucusuna gönderilecektir. Şayet internet bağlantınız yavaşsa, bu biraz zaman alabilir.
iOS’ta iCloud’a yüklenen dosya ve fotoğrafları indirme
iOS’ta, iCloud’a yüklediğiniz dosya ve fotoğrafları geri getirmek için aşağıdaki adımları takip edin
- Dosyalar uygulamasını açın
- İlgili dosya veya fotoğrafı kaydettiğiniz klasörü bulun ve açın
- Son olarak ilgili dosyaları açmak için üzerinde basın.
Mac’te iCloud’a dosya veya fotoğraf yükleme
Mac üzerinden iCloud’a dosya veya görüntü yüklemek için;
- Finder’ı açın ve kenar çubuğunda yer alan iCloud’a tıklayın.
- Dosyalarınızı yüklemek için bir klasör seçin veya yeni bir klasör oluşturun.
- iCloud’a yüklemek istediğiniz dosyaları, bu klasöre sürükleyin veya kopyalayıp yapıştırın.
- Son olarak internet hızınıza bağlı olarak, dosyaların karşıya yüklenmesini bekleyin.
Mac’te iCloud’a yüklenen dosya veya fotoğrafları indirme
iCloud’a daha önce yüklemiş olduğunuz dosya ve fotoğraflara erişmek için;
- Finder’ı başlatın ve kenar çubuğunda yer alan iCloud sekmesine tıklayın.
- Dosyalarınızı kaydettiğiniz klasörü açın.
- iCloud’a yüklediğiniz tüm verilere buradan ulaşabilirsiniz.
- İlgili dosyaya tıkladığınızda indirilme işlemi başlatılacaktır.
AirDrop çalışmıyor hatası ile ilgili iyileştirmeler
Apple, AirDrop ile ilgili olarak yaşanan hataların farkındadır. Bu sebeple bu konuda farklı çalışmalar yapmaktadır. iPhone 11 ile birlikte gelen Ultra Genişbant teknolojisi bunun en önemli örneklerinden bir tanesidir. Öyle görünüyor ki, yakın bir gelecekte veri aktarım işlemleri çok daha hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleşecektir. Maalesef zamana kadar elimizdekilerle yetinmek durumundayız.