Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report Fintech

Akbank CEO’sundan kesintiyle ilgili özür ve açıklama

Akbank sistem arızası neden kaynaklandı, CEO Hakan Binbaşgil imzasıyla yayınlanan açıklamada detaylandırıldı.

Yazar: DIGITAL REPORT
09/07/2021
Kategori: Fintech
Akbank CEO'sundan kesintiyle ilgili özür ve açıklama
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

6-7 Temmuz 2021 tarihlerinde yaşanan ve Akbank’ın aralarında şube, ATM, mobil bankacılık ve POS gibi tüm bankacılık kanallarının tamamen erişilemez hale gelmesine sebep olan sistem arızası ile bankadan açıklama geldi.

Akbank CEO’su Hakan Binbaşgil imzalı açıklamanın tamamını aşağıda görebilirsiniz:

“Değerli Paydaşlarımız,

Öncelikle geçtiğimiz iki gün boyunca sizlere yaşattığımız olumsuz deneyimden dolayı içtenlikle özür diler ve sabrınız için teşekkür ederim.

6 Temmuz 2021’de başlayan bankamız ana bilgisayarındaki teknik sorundan kaynaklı kesintiler, ilgili birimlerimizin ve teknoloji iş ortaklarımızın yoğun çalışmaları neticesinde 7 Temmuz 2021 akşamı giderilmiştir.  O günden bu yana tüm sistemlerimiz sorunsuz olarak müşterilerimize hizmet vermektedir.

Teknoloji, bankamız stratejilerinin odak noktasında yer alan ve önemli yatırımlar yaptığımız bir konudur. Temel bankacılık uygulamamız dünyada birçok büyük bankada kullanılan IBM Mainframe sistemi üzerinde çalışmaktadır. Bankamızda, birbiri ile yedekli ve senkronize çalışan iki ana sistem (teknik terimi ile aktif-aktif) ile İzmir’de bulunan ikincil veri merkezinden oluşan üçlü bir yedeklilik yapımız bulunmaktadır. Söz konusu ikili ana sistemin çalıştığı ve 2020 yılında devreye aldığımız Akbank Veri Merkezimiz Tier-3 diye bilinen uluslararası yüksek standarda sahiptir.

Tüm bu yüksek teknolojimize rağmen yaşadığımız talihsiz süreci sizlerle şeffaflıkla paylaşmak isterim:

  • 6 Temmuz 2021 Salı sabahı, ana bankacılık sistemi veri tabanında ve disk yönetim sisteminde bir sorun oluştu. Tüm kanallarımız bundan etkilendi ve tekrarlayan kesintiler yaşanmaya başladı.
  • Teknoloji iş ortağımız ile birlikte yurtiçi ve yurtdışından uzmanların katılımıyla problemin tespit edilip giderilmesine yönelik çalışmalar hemen başlatıldı.
  • Gün boyu yapılan bu çalışmalar ile müşterilerimizin işlemleri kısmi olarak gerçekleştirilmiş olsa da hizmet sürekliliği tam olarak sağlanamadı.
  • Bu nedenle, 7 Temmuz Çarşamba sabah 7.30’da, gün boyu yapılan çalışmaların bütünsel etkisinin yansıtılabilmesi için veritabanı ve disk sistemlerinin bazı konfigürasyonel değişiklikler ile yeniden başlatılmasına karar verildi.
  • Büyük bir titizlikle ve tekrarlanmaması için kontrollü olarak sürdürülen bu çalışma, gün boyunca devam etti ve kanallarımızda hizmet verilemedi.
  • Aynı gün 19:15’ten itibaren sistemlerimiz kademeli olarak açıldı ve 23:55’ten itibaren de tüm kanallarımızda müşterilerimize sorunsuz hizmete başlandı. Sistemimiz stabil hale getirildi.
  • 8 Temmuz Perşembe günü normalin 1.5 katı kadar işlem gerçekleştirildi ve sistemimiz her zamanki yüksek performans seviyesinde çalıştı.
  • Bu sıkıntılı süreçte herhangi bir siber saldırı yaşanmadı ve müşterilerimizin kişisel veri güvenliğini zaafa uğratacak hiçbir durum oluşmadı.

Bu zorlu süreçte tüm ilgili arkadaşlarımız iş ortaklarımız ile birlikte sistemlerimizi kesintisiz hale getirebilmek için aralıksız ve yoğun bir çalışma sergilediler. Ancak sorunun giderilmesi maalesef uzun sürdü.

Müşterilerimizin bu dönemde yaşadıkları olumsuzluklar şahsım ve tüm çalışma arkadaşlarım için büyük bir üzüntü kaynağıdır. Yaşadığımız bu süreci telafi etmek için önceliğimizi müşterilerimizin mağduriyetlerinin giderilmesine verdik ve web sitemizde açıkladığımız tedbir paketlerimizi hızla devreye aldık.

Teknoloji bağımlılığının kaçınılmaz hale geldiği bir ortamda bu yaşadıklarımıza benzer sıkıntılar, tüm tedbirlere rağmen ne yazık ki dünyada birçok kurumda yaşanıyor. Sorunun giderilmesi kadar, sürecin başından itibaren iletişimi de çok önemli. Biz de yaşananlardan tabii ki önemli dersler çıkardık. Bizler gibi teknoloji, değişim ve gelişimi odağına almış, müşterileri ve paydaşları ile şeffaf iletişimi ilke edinmiş kurumların bu tür durumları hiç yaşamamasını temenni etmekle birlikte, öğrenimlerimizi sektörümüzle paylaşmaya hazırız.

Bankamız ile müşterileri arasındaki karşılıklı güvene dayalı bağ yıllara dayanıyor ve bu bağın gücü bu tür zorlu süreçlerde daha net ortaya çıkıyor. Her an yanımızda olduklarını bizlere hissettiren müşterilerimize ne kadar teşekkür etsem azdır.

Bu vesile ile tüm süreç boyunca yakın ilgi ve desteklerini esirgemeyen başta BDDK, TCMB, SPK olmak üzere bankacılık ve finans sektörünün değerli kurum ve temsilcilerine, yatırımcılarımıza, iş ortaklarımıza ve kalbi her zaman Akbank’la atan çalışanlarımıza içtenlikle teşekkür ederim.

73 yıldır sağlam finansalları, insan odaklı bankacılık anlayışı ile müşterilerine hizmeti amaçlayan bankamız, bu süreçten de öğrenimlerini arkasına alarak, en iyi bankacılık deneyimini sunma hedefini sürdürecektir.

Saygılarımla,

Hakan Binbaşgil
CEO, Akbank”

Ne olmuştu?

Akbank’ın sistemleri tamamen erişilemez olmuş, yurt içi ve yurt dışındaki banka hesap ve kart sahipleri, Sanal POS ve POS kullanıcıları, kurumlar Akbank üzerinden işlem yapamaz hale gelmişti. Konuyla ilgili ilk açıklayıcı haberi “Akbank’ın eşsiz sistem arızası neden kaynaklandı” başlığıyla sizlere duyurmuş, gelişmelerden de sizi haberdar etmiştik. Haberle aynı gün, Akbank ve IBM ekiplerinin çalışması sonrası sistemler kademeli olarak geri gelmeye başlamıştı.

Etiketler: açıklamaAkbankatmbankacılıkCEOe-ticaretfeaturedhakan binbaşgilkesintimobil bankacılıközürPOSsistem arızası

İLGİLİ YAZILAR

Zoom Mac güvenlik açığı, bilgisayar korsanlarının uzaktan erişim elde etmesini sağlıyor
Güvenlik

Mac kullanıcıları dikkat: Zoom güvenlik açığı bilgisayarınızı savunmasız bırakıyor

Yazar: Edanur Tekin Şimşek

Güvenlik araştırmacısı Patrick Wardle, Zoom güvenlik açığını fark ederek, bilgisayar korsanlarının Zoom'un dijital imzasıyla kullanıcıların Mac'lerine uzaktan erişebildiğini belirtti. Video...

Devamını oku
Google için Doodle 2022 kazananı açıklandı
Teknoloji

Google for Doodle 2022’de 80 bin dolarlık ödül sahibini buldu

Yazar: Edanur Tekin Şimşek

Google, Google for Doodle 2022 yarışmasını sonlandırdı ve kazananını duyurdu. Floridalı Sophie Araque-Liu büyük ödülün sahibi oldu. Google için Doodle...

Devamını oku
Apple, iPhone uygulamalarına daha fazla reklam getirebilir
Teknoloji

Apple, iPhone uygulamalarına daha fazla reklam getiriyor

Yazar: Edanur Tekin Şimşek

Bu yazıda, reklam gelirini artırmak için Apple'ın iPhone uygulamalarına nasıl daha fazla reklam getirebileceğini ele alacağız. Apple, Haritalar, Kitaplar ve...

Devamını oku
Xiaomi Cyberone nedir?
Teknoloji

Xiaomi’den yeni insansı robot: CyberOne

Yazar: DIGITAL REPORT

Xiaomi CyberOne, gelişmiş kollar ve bacaklarla donatıldı. İki ayağı üzerinde dengeli bir şekilde duran yeni CyberOne, maksimum 300 NM torka...

Devamını oku

SON YAZILAR

Spotify’dan yeni atak: Spotify Premium yeni aboneler için üç ay ücretsiz

Mac kullanıcıları dikkat: Zoom güvenlik açığı bilgisayarınızı savunmasız bırakıyor

Google for Doodle 2022’de 80 bin dolarlık ödül sahibini buldu

Apple, iPhone uygulamalarına daha fazla reklam getiriyor

Telegram’dan Premium üyelere özel yenilik: Premium üyelik hediye etme

Xiaomi’den yeni insansı robot: CyberOne

Turkcell ve YouTube’dan iş birliği: YouTube Premium sınırlı bir süre için ücretsiz

Google’dan Apple One’a rakip: Pixel Pass

Korsanların bilgisayarınıza sızmış olabileceğine dair 10 işaret

Mac kullanıcılarının her gün en çok karşılaştığı 3 siber tehdit

ÇOK OKUNANLAR

DALL-E 2 nedir?
Teknoloji

Yapay zeka görsel çılgınlığı: DALL-E 2

Steam otomatik açılma nasıl kapatılır?
Teknoloji

Steam otomatik açılma nasıl kapatılır?

Gençler, Akbank Fellowship Programı sürecinde iş dünyasına ilham verdiler
Girişim

Gençler, Akbank Fellowship Programı sürecinde iş dünyasına ilham verdiler

OMIX X400: Özellikleri, fiyatı ve çıkış tarihi
Teknoloji

Omix “Teknolojiyi Mixle” temalı etkinliğinde yeni ürünlerini tanıttı

SON REHBERLER

Roblox sesli sohbet açma yolları

Pokemon GO Beedrill Mega Enerji nasıl alınır?

Instagram hikayede Reels videosunun tamamı nasıl paylaşılır?

En iyi Valorant karakterleri (Tier list): Ajanlar ve özellikleri

En iyi kayıtçı monitörler: Hangisi satın alınmalı?

Binance Crypto WODL cevapları (15 Ağustos)

God of War Ragnarök sızıntıları: Çıkış tarihi ve daha fazlası

Instagram Reels ile nasıl para kazanılır?

Mac için en iyi ücretsiz VPN uygulamaları

Rehber: Vivo telefonlarda uygulamaları gizleme

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ