Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report Pro

Araştırma: 2022’de işe alımlarda en çok aranan özellik ne olacak?

Meraklı çalışanların iş hayatındaki kritik zorlukları kolaylıkla yönetebildiğini gören pek çok kuruluş, bu yetkinliği geliştirmenin ve kullanmanın peşine düştü. Dünya genelinde iki bin yöneticiyle yapılan anketin verilerini de kapsayan araştırma ilgi çekici sonuçlar sağlıyor.

Yazar: DIGITAL REPORT
14/03/2022
Kategori: Pro
Araştırma: 2022'de işe alımlarda en çok aranan özellik ne olacak?
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

İçindekiler

  • 2022’de işe alımlarda en çok aranan özellik ne olacak?
  • Yöneticiler merak konusunda dört gruba ayrılıyor
  • Pek çok kuruluş, merakı harekete geçirmeme ve kullanamama nedeniyle geride kalma riskiyle karşı karşıya
  • Metodoloji

2022’de işe alımlarda en çok aranan özellik ne olacak? Yeni SAS araştırması, yöneticileri birbirinden ayıraran özellikleri ortaya koyuyor. Merak, yöneticiler ve liderler tarafından daha değerli bir yetkinlik olarak kabul görmeye başladı. İşe dair memnuniyeti artırmaktan daha yenilikçi ve üretken işyerleri yaratmaya kadar günümüzde kuruluşların karşılaştığı en büyük zorluklardan bazılarına çözüm üretmek için işverenler giderek artan oranda meraklı çalışanların peşine düştü. Sonuçlar dünya genelinde yaklaşık 2000 yöneticiyle anket yapan ve geçtiğimiz yıl boyunca Linkedln’den gelen verileri analiz eden analitik lideri SAS’ın araştırması olan SAS [email protected] raporunda paylaşıldı.

Raporda merak “yeni bilgi ve deneyimler arama ve yeni olasılıkları keşfetme dürtüsü” şeklinde tanımlanıyor ve çalışanın kuruluş içindeki rolü veya seviyesi ne olursa olsun, merakın önemi vurgulanıyor. Araştırma yöneticilerin yaklaşık dörtte üçünün (%72) merakın çalışanlarda çok değerli bir özellik olduğuna inandığını, yarısından fazlasının merakın gerçek iş etkisi yarattığını (%59) ve merak duygusu yüksek çalışanların daha yüksek performans gösterdiğine kesinlikle katıldığını (%51) ortaya koyuyor.

Rapor, farklı yeteneklere yönelik artan talep karşısında merakın nasıl ivme kazandığının altını çiziyor. Linkedln verilerine göre meraka dair gönderiler, paylaşımlar ve makalelerle etkileşimde yıldan yıla %158, merakı konu alan iş ilanlarında %90 ve merakla ilgili yetkinliklerden bahsedenlerde %87 artış var.

2022’de işe alımlarda en çok aranan özellik ne olacak?

Pandemi sonrası çalışma ortamında yöneticiler çalışanların moralini ve motivasyonunu yüksek tutmakta zorlanabiliyor. Yöneticilerin %60’ı bunu bir zorluk olarak görüyor. Yöneticilerin yarısından fazlası iyi çalışanları elde tutma (%52), çalışanların yalnızca temel iş görevlerinin ötesine geçmesini sağlama (%51) ve diğer ekipler ve departmanlarla çapraz iş birliğini sürdürme (%50) konusunda zorluklarla karşı karşıya. Bununla birlikte merakla ilişkili faydaların çoğu, bu temel iş zorluklarına doğrudan çözüm getiriyor. Ankete katılan yöneticiler merakın önde gelen faydalarını daha fazla verimlilik ve üretkenlik (%62), yaratıcı düşünce ve çözümlere yönelme (%62), daha güçlü iş birliği ve ekip çalışması (%58) ve daha fazla çalışan bağlılığı ve iş tatmini (%58) olarak sıralıyor.

SAS CIO’su Jay Upchurch, şunları söylüyor:

“Araştırmamız, merakın artık sadece olsa iyi olur düşüncesinin ötesine geçtiği konusunda güçlü bir tablo çiziyor. Bu yetkinlik, şirketlerin kritik zorlukların üstesinden gelmesine ve inovasyonu teşvik etmesine yardımcı olan bir ihtiyaç haline geldi.”

Yöneticilerin çoğu, yeni çözümler geliştirirken (%62), karmaşık sorunlarla uğraşırken (%55) ve verileri analiz ederken (%52) merakın özellikle değerli olduğu konusunda hemfikir. Bu da merakı veri iç görülerini ve entegrasyonunu beslemek için önemli bir özellik haline getiriyor. Daha meraklı olduğu düşünülen yöneticiler, işverenlerinin dijital dönüşümde önemli ölçüde daha gelişmiş olduğunu belirtiyorlar (merak konusunda yüksek puan alanların %56’sı, düşük puan alanların %29’u bu fikirde). Ayrıca işlerinde özellikle müşterilerini (%58), performansı (%60) ve diğer çalışanları (%63) daha iyi anlamalarına yardımcı olacak daha fazla veri kaynağı kullanıyorlar.

Araştırma: 2022'de işe alımlarda en çok aranan özellik ne olacak?
Araştırma: 2022’de işe alımlarda en çok aranan özellik ne olacak?

Yöneticiler, işletmelerinin önümüzdeki üç yıl içinde başarılı olmak isteyen kuruluşlarının yapay zeka (%63) ve veri analizi (%60) alanlarında teknik uzmanlığın yanı sıra, yaratıcı düşünme ve problem çözme (%59) gibi kişisel özelliklere sahip çalışanlara ihtiyacı olduğunu söylüyor. Ancak yöneticiler, departmanlarının başarılı olması için gerekli olan gerekli teknik becerilerin (%65) ve kişisel özelliklerin (%60) birleşimine sahip yeni çalışanlar bulmakta zorlandıklarını da ifade ediyor.

Bu yazımız da ilginizi çekebilir
2021’in kullanıcı deneyimi açısından en başarılı platformları

Yöneticiler merak konusunda dört gruba ayrılıyor

Rapor ankete katılan yöneticileri merak konusunda dört gruba ayırıyor:

  • Yüksek Meraklı İş Birliğine Açık Olanlar (%35): Değer odaklı iş birliği ve ekip çalışması odaklı, dur durak bilmeden cevapların peşinde, merakın gelişmiş performans ve iş tatminine yol açtığına inanıyor.
  • Esnekliğe Dayalı Fikir Arayanlar (%26): Zorlukları kucaklıyor ve başkalarının görüşlerine değer veriyor. Merakın belirsizlik zamanlarında esnekliğe ve uyuma yol açtığına inanıyor, ancak merakın daha fazla verimlilik ve üretkenliğe yol açtığına inanmıyor.
  • Üretkenlik Odaklı Liderler (%24): Merakın verimliliğe ve üretkenliğe yardımcı olduğuna ve aynı zamanda daha güçlü iş birliği ve ekip çalışmasına yol açtığına inanmakla birlikte, kapsayıcılığı ve düşünce çeşitliliğini teşvik ettiğine inanmaya daha az eğilimli.
  • Merak Karşıtı Liderler (%16): Merakın performansa herhangi bir değer kattığına inanmıyor.

Pek çok kuruluş, merakı harekete geçirmeme ve kullanamama nedeniyle geride kalma riskiyle karşı karşıya

İş yerinde merakın değeri giderek daha fazla anlaşılsa da meraklı çalışanların gücünden etkin bir şekilde faydalanabilecek kuruluşların açık bir rekabet avantajı elde etme konusunda hala alması gereken yol var. Bununla birlikte her yönetici, merakın özünde taşıdığı değer konusunda tutarlı bir şekilde hemfikir değil ve birçok kuruluş, günlük operasyonlarında merakı etkin bir şekilde teşvik etmede ve merak yeteneğinden yararlanmada zorlanıyor.

Ankete katılan yöneticilerin çoğu merakın değerli olduğuna inanırken, birçoğu bu beceriyi teşvik etme konusunda zorluklarla karşı karşıya. Yöneticilerin yarıya yakını işe başvuranlarda (%47) ve kendi ekiplerinde (%42) merakı belirlemek için kendilerini az donanımlı ya da donanımsız hissettiklerini itiraf ediyor. Yöneticiler bu özelliği tanımlamak için donanımlı olduklarını hissetseler bile, çoğu kişi doğal olarak bu duyguya sahip olmayan (%47) çalışanlarda merakı geliştirmenin zor olduğunu ve merakla iş performansı (%47) ve iş etkisi (%43) arasında bağlantı kurmakta zorlandıklarını söylüyor. Bu bulgular, merakın algılanan faydalarıyla kuruluşların bu beceriyi çalışanlar arasında kullanma potansiyeli arasındaki kopukluğu da vurguluyor.

Bu zorlukları azaltmanın bir yolu da merak konusunda yüksek puan alan kuruluşlara ve yöneticilere bakmaktan geçiyor. Merakı benimseyen organizasyonlar ve yöneticiler şirket eğitimi ve gelişimi (%79), çalışan performans incelemeleri (%76), terfi (%74) ve işe alım (%74) kriterleri ve kurumsal misyon, vizyon ve değerler (%70) dahil olmak üzere genellikle merakı kurum genelinde teşvik ediyor. Bu yöneticiler ayrıca kendi ekiplerinde bu değerli özelliği daha da teşvik etmek için çeşitli yöntemler kullanıyorlar. Bunlar arasında performans değerlendirmelerinde merakı ödüllendirmek (%71), tutku duydukları projeleri keşfetmek için çalışma süresinin kullanılmasına izin vermek (%60), bire bir koçluk veya mentörlük (%59) ve merak gösteren çalışanları alenen takdir etmek (%69) yer alıyor.

[email protected] raporu bulgularına ilişkin daha fazla bilgi için [email protected] web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

Metodoloji

  • SAS, merakın değerini, etkisini ve kuruluşlardaki yaygınlığını anlamak için yöneticilerle global düzeyde bir anket çalışması gerçekleştirdi. Yöneticiler, kendisine direk olarak bağlı üç veya daha fazla ekip üyesine sahip kişiler olarak tanımlandı. Beş sektörden birinde çalışan yöneticilere odaklanıldı: Finansal hizmetler, perakende/tüketim ürünleri, imalat, sağlık/yaşam bilimleri ve kamu. Çalışma altı ülkede gerçekleştirildi: Brezilya, Almanya, Hindistan, Singapur, Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri. 19 Ağustos – 5 Eylül 2021 tarihleri arasında toplamda 1.973 yöneticiye çevrimiçi anket yapıldı.
  • Bu özgün araştırmayla bağlantılı olarak SAS, merakla ilgili etkileşimleri analiz etmek için Linkedln ile iş birliğine gitti. Bu kısım merakla ilgili anahtar kelimelerin ve etkileşimden bahseden geçen dönemdeki (1 Temmuz 2019 – 31 Temmuz 2020 ve 1 Ağustos 2020 – 30 Ağustos 2021 dönemleri) gönderilerin (iş ilanları dahil) ve iş yetkinliklerinin analizi yoluyla gerçekleştirildi.
Etiketler: 2022anketaraştırmaÇalışanlarfeaturediş ilanıişe alımLiderLinkedInMeraknitelikSASSAS [email protected] raporuYetenekYetkinlikyöneticiYöneticileryöneticileri birbirlerinden ayıran en önemli özellik

İLGİLİ YAZILAR

KuCoin, Türk kripto yatırımcıları araştırması sonuçlandı
Kripto

Türk kripto para yatırımcıları neye, niçin yatırım yapıyor?

Yazar: DIGITAL REPORT

KuCoin’in Türk kullanıcıları hedefleyerek hazırladığı araştırma, Türk kripto kullanıcılarına dair birçok içgörü ve detayı kapsıyor. En çok tercih ettikleri kripto...

Devamını oku
Bitexen, 200’ü aşkın coin listeleyen ilk Türk alım-satım platformu oldu
Kripto

Bitexen, 200’ü aşkın coin listeleyen ilk Türk alım-satım platformu oldu

Yazar: DIGITAL REPORT

Türkiye’nin halihazırda en geniş ürün yelpazesine sahip dijital varlık alım-satım platformu Bitexen, duyurduğu beş yeni coin ile 200’den fazla listeleme...

Devamını oku
Nintendo Direct Mini oyunları 2022
Teknoloji

Nintendo Direct Mini’de duyurulan tüm oyunlar

Yazar: Edanur Tekin Şimşek

Bu yazıda, duyurulan 24 Nintendo Direct Mini oyunlarını gözden geçireceğiz, böylece piyasaya sürüldükleri zaman hangi oyunu oynayacağına karar verebilirsiniz. İşte...

Devamını oku
Facebook kimlik avı dolandırıcılığı: Messenger sohbet robotları kullanıcıları riske atıyor
Güvenlik

Facebook kimlik avı dolandırıcılığı: Messenger sohbet robotları kullanıcıları riske atıyor

Yazar: Edanur Tekin Şimşek

Trustwave güvenlik uzmanlarının ortaya çıkardığı yeni bir Facebook kimlik avı dolandırıcılığının amacı, Messenger sohbet robotlarını kullanarak kullanıcı kimlik bilgilerini çalmak....

Devamını oku

SON YAZILAR

Perakende Sektörü 2022 İnovasyon Raporu yayınlandı

Türk kripto para yatırımcıları neye, niçin yatırım yapıyor?

HUAWEI’nin yeni katlanabilir akıllı telefonu HUAWEI Mate Xs 2 ön satışta çıktı

LG 27 inçlik Nano IPS Ekrana sahip yeni oyun monitörünü tanıttı

GeForce Now’a Temmuz ayında 13 yeni oyun geliyor

El Salvador 19 bin dolar sınırından 80 bitcoin satın aldı

Cuphead: The Delicious Last Course DLC paketi yayınlandı

Netflix ve Spotify’dan Stranger Things için iş birliği: Vecna’dan kaçma ​​şarkınızı bulun

Bitexen, 200’ü aşkın coin listeleyen ilk Türk alım-satım platformu oldu

Nintendo Direct Mini’de duyurulan tüm oyunlar

ÇOK OKUNANLAR

İçerik bulunamadı

SON REHBERLER

Macbook’ta iMessages nasıl kapatılır?

Steam’de dil nasıl değiştirilir?

Excel’de çubuk grafik nasıl oluşturulur?

iPhone Face ID’ye ikinci yüz nasıl eklenir?

Cuphead: The Delicious Last Course Graveyard bulmaca cevapları

Mac dikte nasıl kullanılır?

Fortnite x Fall Guys: Fortnite’da Major Mancake görünümü nasıl elde edilir?

Instagram kamera açılmıyor sorunu nasıl çözülür?

Spotify Iceberg Chart nasıl yapılır?

Metaverse emlak danışmanlığı nasıl yapılır?

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ

Go to mobile version