Başkan Biden’ın çabalarına rağmen, Deloitte tarafından yürütülen bir araştırmaya göre, Amerikalı tüketicilerin çoğunluğu hala elektrikli araçlara (EV’ler) karşı çıkıyor. 1031 Amerikalı katılımcının neredeyse üçte ikisi, bir sonraki otomobil satın almaları için içten yanmalı motorlu araçları tercih ediyor.
ABD’de elektrikli araçlar ilk tercih değil
Hibrit elektrikli araçlar (HEV) alıcıların %17’sine, plug-in hibrit elektrikli araçlar (PHEV) ve akülü elektrikli araçlar (BEV) ise yalnızca %5’ine hitap ediyor. Buna karşılık, Güney Kore (%23), Çin (%17) ve Almanya’daki (%15) tüketiciler BEV’lerle daha fazla ilgileniyor.
Menzil kaygısı ve halka açık şarj altyapısının olmaması, katılımcıların bir EV satın almayı tercih etmeyeceklerini söylemelerinin ana nedenleriydi. Ankete göre, Amerikalılar için en büyük endişe otomobilin sürüş mesafesi.
Bir EV satın almak için, örneğin Çinli, Japon ve Hintli müşterilerin belirttiği mesafenin iki katı olan 800 kilometrelik şaşırtıcı bir menzile ihtiyaçları olacak. Amerika Birleşik Devletleri’ndeki ortalama bir otomobil sürücüsü, her ay şaşırtıcı bir şekilde 1600 kilometre yol kat ederek, dünyadaki diğer tüm uluslardan daha fazla seyahat gerçekleştirir. Bu sebeple ABD’lü tüketiciler elektrikli araçlardan en çok menzil talep eden topluluk olarak öne çıkıyor. Sıralama ise şu şekilde:
Ankete katılanların %30’u elektrikli araçların geleneksel otomobillerle karşılaştırılabilir bir çevresel etkiye sahip olduğuna inanırken, %21’i daha da zararlı olduğunu düşünüyor.
2025’de elektrikli araç satışları geleneksel otomobil satışlarını geçebilir
Elektrikli araçlar Amerikalı kullanıcılara anlatılamadı
Örneklem yeterince büyük olmasa da şu mesajı çıkarmak yanlış olmayacaktır; EV mesajı Amerikalı tüketicilere etkili bir şekilde iletilemedi.
Menzil kaygısı gayet makul bir çekince. Ancak uzun sürüş mesafesi gereksinimleri, müşterilerin hala elektrikli otomobillerin yetenekleri ve çalışma modu hakkında bilgisiz olduğunu da göstermekte. Aynı durum çevresel faydaları için de geçerli. Bu konudaki farkı EV’lerin Avrupa’da artan popülaritesine bakarak görebiliriz. Avrupa’da elektrikli araçların çevresel yararların iyi anlatılması ve şarj istasyon altyapı yatırımları EV’lerin tüketicilere ulaşmasında oldukça etkili oldu.
Kişisel arabaların Amerika Birleşik Devletleri’nde yanıt verenlerin yüzde 76’sı için hala en popüler ulaşım şekli olduğu göz önüne alındığında, geleneksel araçların kademeli olarak EV’lerle değiştirilmesi kritik önem taşıyor.