Bosch Türkiye, 2024 mali yılında 5,5 milyar euro ciro elde ettiğini duyurdu. Şirket, euro bazında toplam net satışlarda bir önceki yıla göre yüzde 25, yurtiçi satışlarda ise yüzde 26 büyüme sağladı.
2024 yılında bağlı şirketlere yapılan iç teslimatlar ve konsolide edilmeyen satışlar dahil olmak üzere, toplam net satış 5,5 milyar euro oldu. Türkiye’deki konsolide satışlar 2,9 milyar euro olarak gerçekleşti. 31 Aralık 2024 itibarıyla Bosch, Türkiye’de 18.000’den fazla çalışanı istihdam ediyor.
Bosch Türkiye ve Orta Doğu Başkanı Daniel Korioth, 2025 yılının yeni zorluklar getirdiğini söyledi. Korioth, sürdürülebilir büyüme için mevcut piyasa koşullarına çabuk uyum sağlamanın önemli olduğunu belirtti. 2025’te ivmeyi korumanın stratejik odak, uygulama ve operasyonel verimlilik gerektireceğini vurguladı.
Bosch, insan kaynağını geliştirmeye ve elektromobilite, makine ve fabrika otomasyonu, dijitalleşme ve iş birlikleri gibi alanlara odaklanmaya devam edeceğini bildirdi.
Türkiye’deki yatırımlarına 2024 yılında da devam eden Bosch, ülkeye 185 milyon euro yatırım yaptı. 2000-2024 yılları arasındaki toplam yatırım yaklaşık 4,4 milyar euro’ya ulaştı. Ar-Ge yatırımı, 2024’te yaklaşık 67 milyon euro oldu. Bursa, Manisa ve Tekirdağ’daki dört Ar-Ge Merkezi ile Bursa ve İstanbul’daki iki Tasarım Merkezi’nde toplam çalışan sayısı 971 oldu. Daniel Korioth, yüksek teknolojiye yatırım yapmayı sürdüreceklerini söyledi. Örneğin, Manisa’daki Home Comfort fabrikası, Avrupa pazarına yönelik hibrit bir kombi üretimine başladı. Bu kombi, yenilenebilir yakıtların kullanımına olanak tanıyor ve tam elektrikli çalışabiliyor.
Bosch Üretim Çözümleri, geçtiğimiz yıl Bursa’da yeni bir binaya taşındı. Daniel Korioth, müşteri siparişlerinin artmasıyla makine işlerinin güçlendiğini söyledi. Müşteri taleplerine daha hızlı yanıt vermek için özel ekipler oluşturduklarını belirtti. Üretim süreçlerini optimize etmeye yönelik çalışmalarının devam ettiğini söyledi.
Bosch, iklim eylemi çabalarındaki önceliklerini vurguladı. 2020 yılından bu yana, Bosch Grubu, dünya genelinde 450’den fazla lokasyonu ile iklim nötr durumda olduğunu belirtti. 2024 yılında Bursa, Manisa ve Tekirdağ’daki Bosch tesislerinde uygulanan enerji verimliliği projeleri sonucunda yaklaşık 13,3 GWh enerji tasarrufu sağlandığı bildirildi.
Bosch, Türk sanayisi için nitelikli iş gücü oluşturmak amacıyla çeşitli eğitim programları düzenliyor. İstanbul’daki mühendislik ekibi, son beş yıldır Bosch Mobilite Eğitimi programı düzenliyor. Bu yıl 1000’den fazla öğrencinin başvurduğu programa farklı üniversitelerden 100’den fazla katılım oldu. Program içeriği elektrifikasyon ve hidrojen gibi teknolojileri kapsayacak şekilde genişletildi. Ayrıca, Bosch iki yıl önce Bursa’da mühendislik öğrencileri için Bosch Yetenek Akademisi’ni başlattı. Burada yapay zeka, dijitalleşme, yakıt hücreleri ve kompresörler konularında eğitim veriliyor. Uludağ Üniversitesi ve Bursa Teknik Üniversitesi ile iş birliği içinde gerçekleştirilen eğitim programına bu yıl 250’den fazla öğrenci katıldı.
Bosch Grubu, 2030 Stratejisi ile rekabetçi konumunu güçlendirmeyi hedefliyor. Geçen yıl piyasa koşullarının etkisiyle, Bosch Grubu, 2024 yılında 90.3 milyar euro satış geliri elde etti. Bu, bir önceki yıla göre yüzde 1,4 daha az. Döviz kuru etkisinden arındırıldığında düşüş yüzde 0.5 oldu. Faaliyetlerden elde edilen FVÖK marjı ise yüzde 3.5 olarak gerçekleşti. Bosch Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Stefan Hartung, 2024 yılında maliyet, yapı ve portföy açısından önemli iyileştirmeler sağladıklarını söyledi. Bosch, normal enflasyon oranının yüzde 2 ile yüzde 3 arasında olması durumunda, 2030 yılına kadar yıllık ortalama yüzde 6 ile yüzde 8 arasında bir büyüme hedefliyor. Yılın ilk çeyreğinde şirket, bir önceki yıla göre satış gelirini yüzde 4 oranında artırdı. Bosch Grubu, 2026 yılı için yüzde 7’lik bir hedef marjı hedefliyor.
Bosch Türkiye, Mobilite, Sanayi Teknolojileri, Dayanıklı Tüketim Malları ve Enerji ve Bina Teknolojileri alanlarında beş ayrı şirketle İstanbul, Bursa, Kocaeli, Manisa ve Tekirdağ’da faaliyet gösteriyor. Türkiye’de ilk kez 1910 yılında temsilcilikle faaliyetlerine başlayan Bosch Grubu, ilk fabrikasını 1972 yılında Bursa’da kurdu. 2024 yılı finansal sonuçlarına göre 18.000 çalışana, 5.5 milyar euro satış gelirine sahip olan ve Bursa, Manisa ve Tekirdağ’da toplam dört Ar-Ge Merkezi, İstanbul ve Bursa’da iki Tasarım Merkezi bulunan Bosch Türkiye, ülkenin teknoloji ve hizmet tedarikçilerinden biri olarak belirtildi.
Bosch Grubu, dünya genelinde yaklaşık 418.000 çalışanı olduğunu belirtti. Şirket, 2024 yılında 90,3 milyar euro’luk satış gerçekleştirdi. Bosch’un faaliyetleri dört sektöre ayrılıyor: Mobilite, Sanayi Teknolojileri, Dayanıklı Tüketim Malları ve Enerji ve Bina Teknolojileri. Şirket, otomasyon, elektrifikasyon, dijitalleşme, bağlanabilirlik ve sürdürülebilirlik gibi trendleri şekillendirmeyi hedeflediğini belirtti. Bosch, sensör teknolojisi, yazılım ve hizmetler konusundaki uzmanlığını kullanarak müşterilerine çözümler sunduğunu bildirdi. Bağlanabilirlik ve yapay zeka konusundaki uzmanlığını, ürün geliştirmek ve üretmek için kullandığını söyledi. Bosch, yaşam kalitesini artırmayı ve doğal kaynakları korumayı hedeflediğini belirtti. Bosch Grubu, Robert Bosch GmbH ve yaklaşık 60 ülkedeki yaklaşık 490 bağlı kuruluşu ve bölge şirketinden oluşuyor. Şirketin küresel üretim, mühendislik ve satış ağı neredeyse dünyadaki tüm ülkeleri kapsıyor. Şirketin gelecekteki büyümesinin temelinin inovasyon gücünde yattığı belirtildi. Bosch’un, dünya genelinde yaklaşık 136 lokasyonda araştırma ve geliştirme alanında yaklaşık 87.000 çalışanı bulunuyor.




