Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report E-ticaret

Bugünün stratejisi yarının taktiği

E-ticaret siteleri ve sektörü domine eden pazaryerleri kitlelerle iletişim için influencer odaklı pazarlama çalışmalarına hız verdi. Her iki tarafı da büyüten ve kitleleri peşinden sürükleyen bu çalışmalar, günün stratejilerine dair çok şey söylerken, yarın uygulanacak çalışmaların da yönünü belirledi.

Yazar: DIGITAL REPORT
29/12/2021
Kategori: E-ticaret
Bugünün stratejisi yarının taktiği
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

İçindekiler

  • Influencer marketing, çevrimiçi pazarlamanın en etkili biçimlerinden biri
  • Pazarlamadan sıcak satışa evrilen bu düzende elbette bir kazananlar hunisi var
  • Kazananlar hunisinin en tepesinde “en azından şimdilik” influencer’lar var
  • Belirli bir şablonu takip edenler değil, sınırları zorlayanlar kazanacak

Funda Güleç Yalçın, Gazeteci

Pandemi ile birlikte yaşadığımız zorunlukların da etkisiyle birlik yükselişe geçen e-ticaret, henüz daha ilk üç ayında on kat büyüyerek yükselme trendine girdi. Hızlı dönüşüp adapte olabilenler için fırsatları beraberinde getiren süreç, müşterilerine ulaşmak isteyen pazarlama profesyonellerini ve perakendecileri yeni kanallar geliştirmeye itti. Yeni müşteriye ulaşmak ve satışlarını arttırmak hedefi ile pazaryerlerine yönelen e-ticaret sitelerini yoğun bir rekabet ortamı ile karşılaştı. TÜBİSAD’ın açıkladığı verilerine göre 2020 yılında Türkiye’deki 226 milyar TL’lik e-ticaret satışlarının 183 milyar TL’si pazaryerleri üzerinden gerçekleşti. Hem kendi internet sitesi hem de pazaryerlerinde faaliyet gösteren işletme sayısı ise 11 bin 475’e ulaştı.

AdvertisementAdvertisement

Influencer marketing, çevrimiçi pazarlamanın en etkili biçimlerinden biri

Müşterileriyle mevcut bağı koparmamak, iletişim kanallarını genişletmek, satış yapmak ve 2021’de yatırım getirisi sağlamak için oluşturulan stratejilerin kalbine Influencer marketing yerleşti. Influencer marketing, çevrimiçi pazarlamanın en popüler ve etkili biçimlerinden biri haline geldi. Markaların ilişkili içerik arayışı, yeni influencer keşfine zaman ayırması ve influencer’larla çalışmanın yeni yollarını araştırma çabası, küresel influencer marketing pazar değerini 13,8 milyar ABD dolarına taşıdı. Bir endüstri olarak olgunlaşmaya devam eden bu alan, markalar ve içerik oluşturucular arasındaki iş birliklerini her geçen gün daha kârlı hale getirirdi. Eğlence, ilham ve ürün önerileri için sosyal medya platformlarına göz atan milyonlarca internet kullanıcısı ise markalar ile yakınlaşmak için influencer’ları takip etmeye devam etti.

Marka bilinirliğini artırma yolunda marka temsilcisi, marka yüzü olarak başlayan influencer’ların yolculuğu, kampanya yüzü ve satışın en hızlı temsilcisi olmaya doğru evirildi. E-ticaret sitelerinin temsilcileri, yeni müşteriye erişebilmenin hem kolay hem de zor olduğu bu dönemde, belirledikleri personalara uygun yüzleri, tıpkı bir katalogdan seçer gibi hareket ederek pazarlama ve tanıtım çalışmalarına dahil etti. Markanın doğasına ve hikayesine uyumlu, mesajı doğru ileten, takipçileri ile iletişimi güçlü olan influencer’lar kazandırmayı sürdürürken, etki alanını da büyüttü. Bu alanı ve iş birliklerini cesaretlendiren ve uygun zemini hazırlayan ise pazaryerlerinden başkası değildi. Son dönemin benzersiz bütçelerini reklam ve pazarlama için kullanan pazaryerleri, geliştirdikleri influencer programları üzerinden e-ticaret siteleri ile sosyal medyanın yüzlerini bir araya getirdi. Programa dahil olmak isteyenlerin (link paylaşabilmek için bir bariyer olan) 10.000 organik takipçisinin olması yeterli sayıldı. Satış ortaklığı esasına dayalı bu sisteme, partner e-ticaret siteleri de planlanan bütçeleri üzerinden dahil edildi.

Pazarlamadan sıcak satışa evrilen bu düzende elbette bir kazananlar hunisi var

Pazaryeri uygun ortamı üzerinden her iki tarafı da besleyen sürdürülebilir bir gelir modeli sunuyor. Çalışmada pazaryerine sağlanan trafiğin bir benzeri yok, üstelik bu trafik çok çeşitli ve ilgili bir kitleden sağlanıyor. Pazaryeri bu trafiği ve satış rakamlarını anlık olarak ölçüp, taraflarla paylaşıyor. Dolayısıyla hızlı getiri konusunda veriye dayalı çok güçlü bir kaynağı var ve bu kaynak her geçen saniye beslenmeyi ve büyümeyi sürdürüyor. Tüm bunları yaparken bir bilen ve organize eden olarak hem bünyesindeki e-ticaret markalarını hem de influencer ekibini satışa odaklılık konusunda eğitip, yönlendiriyor. Bilinçli ve odaklı bir grup yaratmak daha büyük toplulukları da beraberinde getiriyor. Pazaryerlerinin daha büyük topluluklara erişim için reklam yüzü olarak kullandıkları etkileyiciler de geri dönüş oranlarını bildikleri ve diğer influencer’lara ilham veren isimlerden oluşuyor.

Bugünün stratejisi yarının taktiği
Bugünün stratejisi yarının taktiği

Kazananlar hunisinin en tepesinde “en azından şimdilik” influencer’lar var

En büyüğünden en küçüğüne pazaryerinde bulunan e-ticaret sitelerine gelince; pandemi ile birlikte tırmanışa geçen sektörde zamanla yarışılıyor.

Yeni topluluklara erişim ve hızlı satış için zaman yok. Rekabet ortamı ise nefes aldırmıyor. Benzersiz yeni müşteri potansiyeli barındıran pazaryerleri ve sıcak satışı hızlandıran influencer’lar ile çalışmak ise geçer akçe olarak görülüyor. Bu trende ayak uyduran e-ticaret siteleri platformların sundukları kaynakları ve kampanyaları denerken, kendi kanalları üzerinden de satış yapmayı sürdürüyor. Ancak her yeni kanal ek güç, bütçe, farklı strateji ve entegrasyon ihtiyacı demek.
Tüm bunları bir arada yapan ve umduğu başarıya ulaşan e-ticaret siteleri, diğer yandan enerjisini ve bütçesini boşa harcadığını düşünenler, hatta kendi kanalında satış yapamayıp pazaryerine muhtaç olanlar da bulunuyor.

Yaşayarak öğrenilen bu yolda gidilecek daha çok yol ve çıkarılacak dersler var.

Diğer yandan influencer’lar ile çalışmak ve e-ticaret siteleri için cazip geliyor. Marka bilinirliğini ve trafiği artıran, satışa katkı sunan etkili isimlerle kim çalışmak istemez ki…

Ancak unutulmaması gereken bu alanda oluşan değerli verinin hala pazaryeri tarafında bulunuyor olması ile ilgili. E-ticaret siteleri influencer iş birliklerini hızlandırırken, pazaryerleri ise yarının taktiğini bugünden planlıyor.

Belirli bir şablonu takip edenler değil, sınırları zorlayanlar kazanacak

Satış yapmayı odağına alan, pazarlamayı ise geri planda tutan yarının stratejilerinin daha fazla influencer ve marka iş birliğini beraberinde getirecek olması bir sürpriz değil.

Son dönemin benzersiz bütçelerini reklam ve pazarlama için kullanan pazaryerleri, geliştirdikleri influencer programları üzerinden e-ticaret siteleri ile sosyal medyanın yüzlerini bir araya getirdi.

Diğer yandan satış yapmak doğal olarak pazarlamanın bir parçası olmasına rağmen pazarlama, bundan çok daha fazlasını gerektirir. Niş alanları ve güçlü erişimi elinde tutan, marka ile bütünleşebilen, seçici olan, yenilikleri denemekten çekinmeyen, takipçilerini doğru yönlendiren, etkileşimi güçlü olan influencer’lar kazandığı kadarda kazandırıyor. Bu sebeple geleceğin marka sorumluları için anahtar, influencer pazarlama kampanyaları için belirli bir şablonu takip etmek değil, her bir ortaklığın neler sunabileceğini keşfetmeye devam etmek ve sınırları zorlamak olacak.

Bu yazı Digital Report Dergisi 11. sayısında yayınlanmıştır.

Etiketler: Çevrimiçi PazarlamafeaturedFunda Güleç YalçınInfluencelar ne kadar etkilliinfluencerInfluencer MarketingpandemipazarlamaSıcak Satışsosyal medya pazarlamasıstratejiTaktik

İLGİLİ YAZILAR

DeepMind Gato AI nedir?
Teknoloji

İnsan kadar akıllı yapay zekaya doğru: Google DeepMind

Yazar: Barış Selman

DeepMind GATO AI diyalog kurmak, gördüklerine uygun yazılar yazmak, robot makine kullanarak blokları istiflemek, oyun oynamak, 3B ortamlarda gezinmek ve...

Devamını oku
Araştırma: Türkiye'nin dijital teknolojilere bakışı
Güvenlik

Araştırma: Türkiye’nin dijital teknolojilere bakışı

Yazar: DIGITAL REPORT

Türkiye'nin dijital teknolojilere bakışını ortaya koyan yeni bir araştırma yayınlandı. BAREM, global ortağı WIN International ile birlikte, 39 ülkeden 33.236...

Devamını oku
Bitcoin yorum: Bitcoin’de kısa süreli dip görüldü mü?
Kripto

Bitcoin’de kısa süreli dip görüldü mü?

Yazar: DIGITAL REPORT

Bybit Türkiye Araştırma Müdürü Beste Naz Süllü'nün güncel Bitcoin yorumu piyasanın durumu hakkında birçok fikir paylaşıyor: "Bitcoin’de öne çıkan bazı...

Devamını oku
Spotify NFT özelliği test ediliyor
Kripto

NFT’ler Spotify’a da geliyor

Yazar: Edanur Tekin Şimşek

Bu yazıda, test aşamasında olan yeni Spotify NFT özelliğini ve müzik akışı hizmetinin kullanıcılarına neler sunabileceğini ele alacağız. Spotify, sanatçı...

Devamını oku

SON YAZILAR

Web3 Depolama Endüstrisinde muazzam büyümeler görülmek üzere

SAS Viya, yüzde 204 yatırım geri dönüşü sağlayabiliyor

Vodafone Metaverse mağazası açıldı

Veeam’in yeni sürümü VeeamON 2022’de tanıtıldı

İnsan kadar akıllı yapay zekaya doğru: Google DeepMind

Türkiye’deki yeni Rüzgar Türbini kurumlarına 1 Milyar Euro finansal yatırım gerçekleşti

Akbank 12.kez “Türkiye’nin en iyi bankası” seçildi

Yapı Kredi’den 19 Mayıs’a özel Atatürk NFT koleksiyonu

LG XBOOM 360 ile her zaman üst düzey ses kalitesi

Araştırma: Türkiye’nin dijital teknolojilere bakışı

AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement

ÇOK OKUNANLAR

WhatsApp sohbet geçmişi senkronizasyonu için çalışıyor
Teknoloji

WhatsApp, yeni özelliği için sohbet geçmişi senkronizasyonu üzerinde çalışıyor

Madonna NFT dünyasına katıldı
Kripto

Madonna NFT dünyasına tüm “çıplaklığıyla” katıldı

Twitter'da "beni kim engelledi" sorusunun yanıtını öğrenin
Teknoloji

Twitter’da “beni kim engelledi” sorusunun yanıtını öğrenin

WOO X: Nedir?
Kripto

WOO X şimdi Türkçe!

SON REHBERLER

Twitter’da takipçi nasıl arttırılır?

En iyi sosyal medya yönetim programları (2022)

Twitter’da video nasıl gömülür?

Hyper NFT nedir?

GTA 5 Zombi Modu nasıl yapılır?

Fall Guys ücretsiz etkinliğine nasıl kayıt olunur?

Instagram son görülme nasıl kapatılır?

TikTok dövme efekti/filtresi nasıl kullanılır?

Division 2 Yeterlilik Derecesi (Proficiency Rank) nedir?

Enzyme Coin (MLN) nedir?

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ

AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement
Go to mobile version