Birçok kullanıcı, iPhone’larını iOS 16‘ya güncelledikten sonra App Store Face ID çalışmıyor sorunuyla ilgili geri bildirimde bulunuyor. Apple’ın Face ID kimlik doğrulamasının ana amacı bize göre sadece güvenlik değil. Bu konuda bizi cezbeden şey kullanım kolaylığı sunuyor olması. Anlık yapılan bir yüz taraması sizi, şifreleri tekrar tekrar yazma zahmetinden kurtarıyor. Diğer kimlik doğrulama yöntemleri gibi Face ID’de de sorunlar olabiliyor.
Çözüm: App Store Face ID çalışmıyor sorunu
Bazı kullanıcılar, App Store, Face ID ayarının etkin olmasına rağmen, indirme işlemi yapmak için Face ID’yi kullanamadığını belirtiyor. Kullanıcılar bu sorundan kaynaklı her App Store satın alma veya indirme işleminde, Apple Kimliği parolalarını girmek zorunda kalıyor. Eğer sizde aynı sorunu yaşıyorsanız, Face ID kimlik doğrulamasının akıllı telefonunuzdaki App Store’da doğru bir şekilde çalışması için aşağıda listelenen alternatif sorun çözme adımlarını kontrol edin:
Face ID ayarlarını değiştirin
Telefonunuzun ayarlarından iTunes ve App Store için Face ID ayarlarını kapatın ve yeniden açmayı deneyin. Bu işlemi aşağıdaki adımları izleyerek yapabilirsiniz:
- Telefonunuzdan “Ayarlar” menüsüne giderek “Face ID ve Parola” bölümüne dokunun. Buradan sonra devam edebilmek için cihazınızın ekran kilit şifresini girmeniz gerekebilir.
- Açılan ekrandan, “iTunes ve App Store“u kapatın ve kısa bir süre sonra yeniden açın.
Telefonunuzdaki App Store ve desteklenen diğer uygulamalar için Face ID, artık Apple Kimliği parolanızın girilmesini gerektirecek. Bu adımlardan sonra sorunun devam edip etmediğini kontrol edin.
Telefonunuzu yeniden başlatın
Telefonunuzu yeniden başlatmanız bu sorunu çözebilir. Birçok iPhone kullanıcısı, cihazını yeniden başlatarak oluşan sorunları çözebiliyor. Sizde bu adımı deneyebilirsiniz ve bir ihtimal de olsa sorunu kökten halledebilirsiniz.
Apple kimliğinden çıkış ve giriş yapın
Apple Kimliğinden çıkış yapıp tekrar giriş yapmak da bu gibi sorunları çözebiliyor. Face ID problemi de bu şekilde ortadan kalkabilir. Şunu hatırlatmakta fayda var; Apple Kimliğinizden çıkış yaptığınız zaman iCloud saklama alanına, Apple Müziğe ve bazı Apple servislerine erişiminiz kesilebilir. Ayrıca, indirilen bazı dosya veya belgeler sonsuza dek kaybolabilir. Bu sebeple, bu işlemi yapmadan önce cihazınızı yedeklediğinizden emin olun.
iOS 16 müzik kilit ekranı sorunu nasıl düzeltilir?
Apple Kimliğinden çıkış yapabilmek için aşağıdaki adımları izleyin:
- iPhone’unuzdan veya iPad’inizden “Ayarlar” uygulamasını açın,
- En üst kısımda yer alan “Apple Kimliği” adınıza ve ardından sayfanın aşağı kısmındaki “Çıkış Yap” seçeneğine dokunun.
Yan düğme ayarlarını değiştirin
Eğer telefonunuzun yan düğmesine iki kez dokunulduğunda parola isteyecek şekilde ayarladıysanız, satın alma işlemi için Face ID kullanılamaz. iPhone veya iPad yan düğmelerinin parola kullanımını devre dışı bırakacak şekilde ayarlandığından emin olun. Bunun için aşağıdaki adımları takip edin:
- Cihazınızdan “Ayarlar” menüsüne gidin ve en üstte bulunan arama kısmına “Yan Düğme” yazın ve çıkan sonuçlardan uygun olanı bulup ayarlarınızı değiştirin.
- İlgili ayarın ekranına geldikten sonra “Ödemeler için Şifre Kullan” seçeneğinin kapalı olduğundan emin olun.
- Eğer zaten kapalıysa, tekrar açıp kapayın.
Face ID’yi sıfırla
Yukarıda bahsedilen sorun giderme tekniklerinden hiçbiri işe yaramazsa, cihazınızın Face ID’sini sıfırlamayı deneyin. Bu işlemi yapabilmek için Face ID’yi silip, yeniden ayarlamanız gerekiyor. Face ID’yi silip yeniden ayarlamak için aşağıdaki adımları takip edin:
- Cihazınızdan “Ayarlar” > “Face ID ve Parola” bölümüne gidin. Burada sizden telefonunuzun ekran kilit şfresi istenebilir.
- Açılan ekrandan “Face ID’yi Sıfırla” seçeneğine dokunun.
- Daha sonra Face ID’yi tekrar ayarlamak için “Face ID’yi Ayarla” butonuna dokunun.
- Bundan sonra, “iTunes ve App Store“da “Face’yi ID Kullan” seçeneğinin seçili olduğundan emin olun.
Yazılımınızı güncelleyin
Apple’ın yayınladığı iOS güncellemelerinden sonra sık sık sorunlar yaşanabiliyor. Bu hatalar nadiren de olsa çok uzun süre devam edebiliyor. Apple, bu hataları gidermek için küçük güncellemeler yayınlıyor. Karşılaştığımız birçok iPhone ve iPad sahibi, cihazlarının işletim sistemini güncelleyerek, App Store Face ID çalışmıyor sorununu çözebilir. Yukarıdaki sorun çözme adımları bir işe yaramazsa bunu denemenizi tavsiye ediyoruz.
“Ayarlar” > “Genel” > “Yazılım Güncelleme” ve “İndir ve Yükle“ye dokunun.
iOS güncellemesini yükleyebilmek için hızlı bir Wi-Fi bağlantısına ihtiyacınız olduğunu unutmayın.
Face ID kullanıcılara hem kolaylık hem de güvenlik sağlıyor. Uygulama yüklemek gibi küçük görevler için parola yazmak gerçekten çok stresli olabiliyor. Bu özellikle uzun şifreler için geçerli bir durum. Face ID’yi ayarlamak oldukça pratik olsa da, dezavantajları da bulunuyor. Bu sebeple, bu makalemizdeki yöntemler, Apple Store ve Face ID’yi bir daha kullanamadığınızda sorunu çözmenizi kolaylaştırabilir.
iOS 16’da App Store Face ID çalışmıyor sorunuyla ilgili hazırladığımız bu rehberimizi beğeneceğinizi umuyoruz. Eğer beğendiyseniz, iOS 16: Dokunmatik ekran sorunu nasıl düzeltilir? isimli rehberimize de göz atmak isteyebilirsiniz.