CS:GO ping ayarları için kullanılan konsol komutları oyun sırasında, ping ile ilgili sorun yaşadığınızda genellikle çözüm olabilir ve sizin daha rahat bir oyun deneyemi yaşamanıza sağlayabilir. Bu problem çoğu zaman oyununuzu bozar ve canınızı sıkar. Sıklıkla karşınıza çıkan ana sorunları ve çözümlerini anlattık.
- CS:GO Crosshair ayarları nasıl yapılır?
- Steam chat için filtreleme özelliği geliyor
- Flight Simulator 2020 hataları ve çözümleri
CS:GO Ping ayarları için konsol komutları
Doğrudan geliştiriciler tarafından sağlanmadıysa, CS:GO oyun ayarlarında ping nasıl azaltılır? Valve, modern ekipmana ve normal internete sahip, ping problemi olmayan oyunculara odaklanıyor. Ancak yine de, sunucu ile oyuncunun bilgisayarı arasındaki veri aktarımını düzenleyen bazı oyun parametrelerini başlatma seçenekleriyle düzeltebiliriz. Öyleyse, CS:GO’nun ping’ini dolaylı olarak etkileyen konsol komutları:
cl_updaterate: İstemcinin sunucudan saniyede kaç paket alabileceği. Burada oyun dünyası hakkında bilgi alıyoruz. Bu parametreyi ayarlarken oranı dikkate alın. Cl_updaterate ne kadar yüksekse, oran o kadar yüksek olmalıdır.
Cl_updaterate = 100 ve cl_rate = 200000 ayarlarsanız, her CS GO paketi 2000 bayt (200000/100 = 2000) içerecektir, bu fazlasıyla yeterli olmalıdır.
Sunucu, oynatıcıların her birinden aldığından daha fazla veri göndermesine rağmen, cl_cmdrate’in cl_updaterate’e eşit olması önerilir. Bu komutun bir özelliği vardır, hangi tıklama hızının ayarlandığına veya yönetici tarafından ayarlanan sv_minupdaterate ve sv_maxupdaterate komutlarına bağlı olarak veri alabilirsiniz. Ayrıca sv_minrate ve sv_maxrate yüklendi.
cl_cmdrate: Client’den CS:GO sunucusuna kaç paket gönderileceği. Bu sizinle ilgili bilgidir. Değeri FPS’nizden 5’e yükseltmeniz yeterlidir. Cl_rate komutuna bağlanmalıdır.
Oyuncular aldıklarından daha az veri göndermelerine rağmen, cl_cmdrate’in cl_updaterate’e eşit ayarlanması önerilir. Ayrıca tüm oyuncular için rahat bir oyun için cl_cmdrate, tick rate ile eşleşmelidir.
rate 4000: Bu komut, sunucuya gönderilen veya ondan alınan bilgi miktarını (saniye başına bayt) belirler. 4000 burada optimum ayardır.
Ağ üzerindeki yük ne kadar yüksek olursa o kadar fazla olur. Bu parametrenin küçümsenmesi ping üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir, ancak 3000’in altında kullanılması önerilmez.
cl_interp_ratio 1: Dünyanın enterpolasyonu arasındaki boşluğun sayısı. Sanal dünya ve içindeki nesnelerin hareketi hakkındaki bilgiler, çok sık da olsa, hamleler halinde gerçekleşir.
Aralarında boşluklar olur ve onlarda oyundaki, nesnelerin tahmini hareketini hesaplar ve buna enterpolasyon denir. Çok fazla ayrıntıya girmemek için 1 değerini girebilirsiniz. Bu, iki iletilen bilgi paketi arasında bir boşluk ve ağ ve bilgisayar üzerinde daha düşük bir yük sağlayacaktır. 2 değeri, hızlı internet ve güçlü bilgisayarlar için daha iyi olan üç bilgi paketi arasındaki iki boşluktur.
cl_interp 0,0152: ms cinsinden enterpolasyon aralığının uzunluğu. Cl_interp_ratio 1 ayarlandıysa, parametreyi 0.0152 olarak ayarlarız (hesaplama formülüyle ilgileniyorsanız, (1 / cl_updaterate) x cl_interp_ratio). Cl_interp_ratio 2 olduğunda cl_interp 0,0304 elde ederiz.