Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home E-ticaret

E-ticaret’in yeni dünyası Metaverse’e kurulacak

Geliştirdiği yeni teknolojilerle, dijitalleşen ticaretin geleceğine ışık tutan Akinon, 2022 yılının e-ticaret trendlerini ve yeni teknolojik çözümlerini paylaştı.

by DIGITAL REPORT
16/03/2022
in E-ticaret
E-ticaret’in yeni dünyası Metaverse’e kurulacak
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

E-ticaret’in yeni dünyası Metaverse’e kurulacak. Pandemi ile dijital dönüşümünü hızla tamamlayan perakende sektörü, kusursuz müşteri deneyimine giden uygulamaları ve yeni satış yöntemlerini mevcut yapılarına dahil ediyor. Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen perakende markalarının, dijital dönüşüm ve ticaret süreçlerine destek veren Akinon, perakende markalarına sürekli güncellediği alt yapısı üzerinden global trendlere uygun çözümler sunuyor.

2022’de kurumsal pazar yerlerinin, sosyal mecralar üzerinden ticaretin ve dijital ticarette canlı yayın etkinliklerinin Türkiye’de daha yaygın kullanılacağını belirten Akinon Kurucu Ortağı ve CEO’su Tolga Tatari, perakende markalarının metaverse dünyası için altyapı yatırımlarını iş planlarına dahil edeceklerinin altını çizdi.

Tüketicinin yeni tercihi: “Live Commerce”

Çin’de başlayan ve pandemi ile hızla yaygınlaşan “Live Streaming” teknolojisi 2022’de  dijital ticaretin en çok konuşulan konularından olacak. 2020 senesinde 150 milyar dolar ticaret hacmine ulaşan bu uygulama, 2021 senesinde yüzde 85 artarak 299 milyar doların üzerinden ticaret hacmi yarattı. 2023 senesinde Çin’de yapılan bütün online satışların yüzde 20’sinin video üzerinden olmasın beklendiğini belirten Tolga Tatari, tüketicinin almak istediği ürünü fotoğrafın ötesinde görmesinin ve satış temsilcisi ya da influencer tarafından canlı olarak denenmesinin satış üzerinde önemli etki oluşturduğunun altını çizdi. Tatari bu konuyla ilgili; “Live Streaming tüketicinin alışkanlıklarını değiştiren ve direkt satışa dönen başarılı bir uygulama. Perakende sektöründe kullanımı gitgide yaygınlaşıyor. Türkiye’de de çok ciddi talep görüyor. Biz Akinon olarak bu sene “Live Commerce” ürünümüzü çıkardık; 20’ye yakın markamız “Live Commerce etkinliği” organize etti ve bu teknolojiyi deneyimledi. Test yayınlarının ardından gerçek zamanlı uygulamaya aldığımız “Live Commerce” etkinliklerimiz çok ilgi gördü. Başlarda sadece bu yeni deneyimi yaşamak için etkinliğe dahil olan tüketiciler zaman içerisinde satın alma yapmaya da başladı. Artık markalar için etkisi artan bir satış ve pazarlama aktivitesi olarak görülmeye başlandı. Yatırımın geri dönüşünün etkinlik anındaki satışlarla ölçülebildiği bu katma değerli uygulamanın zaman içerisinde daha yaygın şekilde kullanılacağına eminiz” açıklamasında bulundu.

Bu yazımız da ilginizi çekebilir
LC Waikiki metaverse dünyasına adım attı

Markalar kendi pazar yerine odaklanıyor

Tolga Tatari, “Enterprise Marketplaces” olarak adlandırılan kurumsal pazar yerlerinin bu senenin en büyük trendlerinden bir tanesi olacağını belirtiyor. Dünyada birçok örneği bulunan ve Türkiye’de de kullanılamaya başlayan bu uygulama ile markalar, kendi kurumsal pazar yerlerini oluşturabiliyor ve istedikleri markaların ürünlerini kendi pazar yerlerinde satabiliyor. Böylece kendi üretimini yapmadığı ama ürünün satışını destekleyecek farklı kategorideki ürünleri de kendi satış kanalında tüketiciye sunabiliyor. Akinon ürünlerini kullanan markalar ise kendi aralarında Kurumsal Pazar yerlerini oluşturmak için gerekli altyapıya standart olarak sahip. Akinon kullanıcısı markalar, kendi aralarında belirledikleri çalışma koşulları ile e-ticaret sitelerini kurumsal bir pazar yerine çevirme imkanına sahip oluyor. Böylece markalar kendilerinin üretmedikleri farklı ürün kategorilerinde de müşterilerinin tüm ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde cirolarını artırırken, yeni satış kanalları da yaratabiliyor. Kazan-kazan ilişkisine dayalı bu sistem Akinon’un hizmet verdiği markalara sağladığı sayısız avantajlardan sadece birisi.

Tatari, şu an Türkiye’de birçok büyük şirketin bu altyapı için yatırım yaptığını belirtirken, son 15 ay içinde ise bütün dünyada kurumsal pazar yerlerine satış yapmak için başvuran satıcı sayısında yüzde 36’lık bir artış olduğunun altını çizdi.

“Social Commerce” uygulamaları yaygınlaşacak

Tüketicilerin yüzde 50’sinden fazlasının e-ticaret alışverişlerini mutlaka bir sosyal kanal üzerinden yaptıklarına değinen Tolga Tatari, bu durumun social commerce uygulamalarının perakende sektöründe daha yaygın olarak kullanılacağını işaret ettiğini belirtti. Tolga Tatari “Wearesocial2022 verilerine göre, dünya çapında 4,62 milyar sosyal medya kullanıcısı olduğunun ve bu rakamın da dünyanın toplam nüfusunun yüzde 58,4’üne karşılık geldiğini açıkladı. Raporda, 2021 yılında 424 milyon yeni kullanıcının sosyal medyaya adım atmasıyla  küresel sosyal medya kullanıcılarının, son 12 ayda yüzde 10’dan fazla büyüdüğü de vurgulandı. Meta ise bu sene sadece kendi platformları üzerinde 725 milyon kişiye social commerce reklamları göstermiş. Perakende markalarının fark yaratması için mutlaka büyüyen ve gelişmeye açık bu alanı etkili bir şekilde kullanması gerekiyor” dedi.

Bu yazımız da ilginizi çekebilir
Röportaj: Tazefikir Metaverse, markaları geleceğe hazırlıyor

Perakendenin yeni dünyası: Metaverse

Herkesin son dönemde sıklıkla konuştuğu Metaverse, e-ticaretin de 2022 trendleri arasında yer alıyor. Fiziksel alışveriş deneyimini online’daki sınırsız seçenek ile buluşturma fikri perakende markaları için yeni tüketici grubuna giden anahtar niteliği taşıyor. Bu benzersiz satış deneyiminin herkeste heyecan yarattığını belirten Tolga Tatari, metaverse’ün VR gözlük ile tecrübe edilmesinden sonra bambaşka bir noktaya ulaşacağını dile getirdi. Tatari “Metaverse’ü kullanıcılar henüz iki boyutlu olarak denediler. Üç boyutlu VR gözlüklerinde sisteme dahil olması ile deneyim çok başka bir yere taşınacak. Markalar için bugün ticari bir etkisi olmasa da oldukça büyük bir pazarlama etkisi yarattığı gerçeğini yadsıyamayız. Biz de Akinon olarak bu konuda çalışmalar yapmaya başladık. Metaverse mecraları üzerinden mağaza açmak ve alt yapımızda bu alanda vereceğimiz hizmetleri geliştirmek için çalışıyoruz. Sonsuz gelişme kapasitesi olan bir alandan bahsediyoruz. Metaverse bu senenin en çok konuşulan konularından bir tanesi olmaya devam edecek” açıklamasında bulundu.

Tags: Akinonalışverişe-ticaretinfluencerMetametaverseonlineonline alışverişperakendesosyal medyateknolojitrendlerVR Gözlük

İLGİLİ YAZILAR

Google ve Meta, TPU'yu PyTorch ile uyumlu kılıyor
Yapay Zeka

Google ve Meta, TPU’yu PyTorch ile uyumlu kılıyor

by Kerem Gülen

Google, Meta Platforms ile iş birliği yaparak, Tensor İşleme Birimlerini (TPU) dünyanın en yaygın kullanılan yapay zeka çerçevesi PyTorch ile...

Read moreDetails
Facebook profesyonel modda günde 2 link sınırı
Teknoloji

Meta, Facebook’ta bağlantı paylaşımına günlük kota getiren ücretli bir test başlattı

by Aytun Çelebi

Meta, Facebook'ta profesyonel mod kullanan hesaplar ile sayfalarda bağlantı paylaşımını sınırlayan bir deney başlattı. Test kapsamında kullanıcılar, aylık 14,99 dolara...

Read moreDetails
Meta Çin scam'lerinden 16 milyar dolar kazandı
Güvenlik

Meta, Çin scam’lerinden 16 milyar dolar kazandı

by Aytun Çelebi

Reuters ajansının bugün yayımladığı araştırmada, Meta şirketinin sosyal medya platformlarında gazeteci Jeff Horwitz'in kasıtlı olarak kuralları ihlal edeceğini açıkça belirttiği...

Read moreDetails
Reddit gri tik doğrulama
Teknoloji

Reddit gri tik doğrulamayı alfa testine başlattı

by Aytun Çelebi

Reddit, bugün platformunda doğrulanmış profillerin sınırlı alfa testini başlattığını duyurdu. Gri tik işaretleri kullanıcı adlarının yanına eklenecek şekilde tasarlanan özellik,...

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM