Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report E-ticaret

E-ticarette Z kuşağına nasıl ulaşılır?

Qualtrics, Z kuşağı, Baby Boomers ve diğer herkes arasındaki çeşitli kriterlerdeki önem farkını belirlemek için çeşitli sektörlerdeki 9000 müşteriye beklenti ve tercihlerini sordu.

Yazar: Eray Eliaçık
31/01/2022
Kategori: E-ticaret
E-ticarette Z kuşağına nasıl ulaşılır?
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Z kuşağına ulaşmak için e-ticaret firmalara nelere dikkat etmeli sizler için derledik. Pazar araştırma şirketi Qualtrics’in en son verilerine göre, paylaşılan marka değerlerinin önemi kadar tüketicilerin beklentileri de artıyor.

Araştırmanın bulguları, Z kuşağının satın alma yaklaşımları ve tüm şirketler için bazı önemli faktörleri gözler önüne seriyor.

“Z kuşağı, müşteri deneyimlerinden memnun olduklarını bildirme olasılığı en düşük olan nesildir (üzgünden mutluya bir ölçekte). Z kuşağı, federal kurumlarla olan etkileşimlerinden en memnuniyetsiz kalan oldu (yalnızca %13’ü olumlu puan verdi), onu yatırım firmaları ve havayolları izledi. Z kuşağı en yüksek puanları sosyal medya ve perakende mağazalarına verdi.”

AdvertisementAdvertisement

E-ticarette Z kuşağına nasıl ulaşılır?
E-ticarette Z kuşağına nasıl ulaşılır?

Z kuşağı, sosyal medya ve e-ticaret dünyasına doğdu

Z kuşağı tüketicileri sosyal medya ve e-ticaret ile büyüdüler. Bu yüzden şirketlerin benzersiz taleplerini karşılamalarını giderek daha fazla beklerken, aynı zamanda olumsuz deneyimler nedeniyle bir firmayı alenen eleştirme yeteneğine sahip olduklarını da biliyorlar. Ayrıca müşteri hizmetleri ve tepki beklentileri arttı. Bu da işletmelerin etkileşimlerinde ve eylemlerinde dikkate almaları kritik önem taşıyor.

Gen Z katılımcılarına göre, genç tüketiciler Baby Boomers’tan daha fazla halk sağlığı ile ilgileniyor. Baby boomers, Sessiz Nesil’den sonraki ve X Nesilinden önceki demografik gruptur. Bu nesil, genellikle 1946’dan 1964’e kadar, II. Dünya Savaşı sonrası doğan insanlar olarak tanımlanır.

E-ticarette Z kuşağına nasıl ulaşılır?
E-ticarette Z kuşağına nasıl ulaşılır?

Z kuşağı tüketicileri, markanın internet çağının bir sonucu olabilecek temel değerleri hakkında daha fazla endişe duyuyor. Daha genç müşterilerin, seçtikleri ürünlerin marka ideallerine çok aşina olduklarını söyleme olasılıkları Baby Boomers’ın neredeyse üç katı.

E-ticarette Z kuşağına nasıl ulaşılır?
E-ticarette Z kuşağına nasıl ulaşılır?

Her zamanki iletişimlerinin dışında, markalar artık kendi konumlarını ve yaklaşımlarını anlamak için tüketici kapasitesini genişleten çevrimiçi şirketleri hakkında daha fazla bilgi verme yeteneğine sahipler. Bir şirketle daha derin bir düzeyde bağlantı kurma gücü, tüketicilerin daha güçlü bağlantılar kurması ve bir iş kurması için çok çekici olabilir.

Gerçekten de, sosyal medya varlığını sürdürmek, markaların alakalı kalma stratejisi olarak Z kuşağı tüketiciler arasında ikinci sırada yer aldı. İlk üç sırayı, trendleri kendileri yaratmak yerine internetten takip edenler aldı.

Daha genç müşteriler, satın aldıkları her şirketle daha fazla bağlantıda hissetmek ister ve sosyal medya bu grubun bunu yapması için kilit mekanizmadır.

Bu yazımız da ilginizi çekebilir
TikTok ‘Gençliğin Dijital Refahı’ kampanyasını bir adım öteye taşıyor

Z kuşağı ile iletişime geçebilmek için 9 ipucu

Z Kuşağı ile etkileşim kurmak, tek bir yazıda anlatmaktan daha zordur. Ancak iletişim stratejinizi planlarken göz önünde bulundurmanız gereken bazı kesin hususlar da bulunuyor:

  1. Olumsuz bir iş karşılaşması, büyük olasılıkla Z Kuşağı bir bireyi rahatsız edecektir.
  2. Z kuşağı markalardan sözlerini tutmalarını bekler. Bu da onların alternatif aramaktan korkmadıkları anlamına gelir.
  3. Z Kuşağı, işletmelerin pandemi sırasında uygulamaya koyduğu güvenlik ve sağlık prosedürleri konusunda önceki nesillerden daha fazla endişe duyuyor.
  4. Z kuşağı, markaların ilkelerinin daha farkındadır ve bu değerlerle bir bağlantı hissetmezlerse bir şirketten satın almayı bırakma olasılıkları çok daha yüksektir.
  5. Z Kuşağı kuşağı, şirketleri veya markaları tanıtma olasılığı en düşük olanlardır.
  6. Z kuşağı tüketicileri sosyal medyada ve çevrimiçi sitelerde yer alıyor. Bu nedenle markaların onlarla orada da iletişim kurması gerekiyor.
  7. Ünlülerin ve tanınmış kişilerin yanı sıra onların arkadaşları ve ailelerinin Z kuşağı tüketicilerini etkileme olasılığı daha yüksek.
  8. Z kuşağı tüketicileri, şirketlerin sosyal ve çevresel sorunlarla nasıl başa çıktıklarının önceki nesillere göre daha fazla farkında.
  9. Z kuşağı, bir satın alma yapmadan önce araştırmasını yapıyor. Bu nedenle ürünleriniz ve markalarınız hakkında internette yapılan incelemeler önemlidir.

 

Etiketler: Baby Boomerse-ticareteticaret featuredGen-Ziletişimiletişim stratejisiinternetkovidmarkanasılpandemisosyal medyatrendZ kuşağız kuşağı iletişim stratejisi

İLGİLİ YAZILAR

DeepMind Gato AI nedir?
Teknoloji

İnsan kadar akıllı yapay zekaya doğru: Google DeepMind

Yazar: Barış Selman

DeepMind GATO AI diyalog kurmak, gördüklerine uygun yazılar yazmak, robot makine kullanarak blokları istiflemek, oyun oynamak, 3B ortamlarda gezinmek ve...

Devamını oku
LG XBOOM 360: Özellikleri, fiyatı ve çıkış tarihi
Teknoloji

LG XBOOM 360 ile her zaman üst düzey ses kalitesi

Yazar: DIGITAL REPORT

Teknoloji devinin en yeni hoparlörü LG XBOOM 360, çok yönlü olması, yüksek ses kalitesi ve iyileştirilmiş tasarımı ile hem iç...

Devamını oku
Araştırma: Türkiye'nin dijital teknolojilere bakışı
Güvenlik

Araştırma: Türkiye’nin dijital teknolojilere bakışı

Yazar: DIGITAL REPORT

Türkiye'nin dijital teknolojilere bakışını ortaya koyan yeni bir araştırma yayınlandı. BAREM, global ortağı WIN International ile birlikte, 39 ülkeden 33.236...

Devamını oku
Bitcoin yorum: Bitcoin’de kısa süreli dip görüldü mü?
Kripto

Bitcoin’de kısa süreli dip görüldü mü?

Yazar: DIGITAL REPORT

Bybit Türkiye Araştırma Müdürü Beste Naz Süllü'nün güncel Bitcoin yorumu piyasanın durumu hakkında birçok fikir paylaşıyor: "Bitcoin’de öne çıkan bazı...

Devamını oku

SON YAZILAR

Vodafone Metaverse mağazası açıldı

Veeam’in yeni sürümü VeeamON 2022’de tanıtıldı

İnsan kadar akıllı yapay zekaya doğru: Google DeepMind

Türkiye’deki yeni Rüzgar Türbini kurumlarına 1 Milyar Euro finansal yatırım gerçekleşti

Akbank 12.kez “Türkiye’nin en iyi bankası” seçildi

Yapı Kredi’den 19 Mayıs’a özel Atatürk NFT koleksiyonu

LG XBOOM 360 ile her zaman üst düzey ses kalitesi

Araştırma: Türkiye’nin dijital teknolojilere bakışı

Bitcoin’de kısa süreli dip görüldü mü?

Hibrit çalışmayla dijital yorgunluk artıyor

AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement

ÇOK OKUNANLAR

WhatsApp sohbet geçmişi senkronizasyonu için çalışıyor
Teknoloji

WhatsApp, yeni özelliği için sohbet geçmişi senkronizasyonu üzerinde çalışıyor

Madonna NFT dünyasına katıldı
Kripto

Madonna NFT dünyasına tüm “çıplaklığıyla” katıldı

Twitter'da "beni kim engelledi" sorusunun yanıtını öğrenin
Teknoloji

Twitter’da “beni kim engelledi” sorusunun yanıtını öğrenin

WOO X: Nedir?
Kripto

WOO X şimdi Türkçe!

SON REHBERLER

Twitter’da takipçi nasıl arttırılır?

En iyi sosyal medya yönetim programları (2022)

Twitter’da video nasıl gömülür?

Hyper NFT nedir?

GTA 5 Zombi Modu nasıl yapılır?

Fall Guys ücretsiz etkinliğine nasıl kayıt olunur?

Instagram son görülme nasıl kapatılır?

TikTok dövme efekti/filtresi nasıl kullanılır?

Division 2 Yeterlilik Derecesi (Proficiency Rank) nedir?

Enzyme Coin (MLN) nedir?

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ

AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement
Go to mobile version