Z kuşağına ulaşmak için e-ticaret firmalara nelere dikkat etmeli sizler için derledik. Pazar araştırma şirketi Qualtrics’in en son verilerine göre, paylaşılan marka değerlerinin önemi kadar tüketicilerin beklentileri de artıyor.
Araştırmanın bulguları, Z kuşağının satın alma yaklaşımları ve tüm şirketler için bazı önemli faktörleri gözler önüne seriyor.
“Z kuşağı, müşteri deneyimlerinden memnun olduklarını bildirme olasılığı en düşük olan nesildir (üzgünden mutluya bir ölçekte). Z kuşağı, federal kurumlarla olan etkileşimlerinden en memnuniyetsiz kalan oldu (yalnızca %13’ü olumlu puan verdi), onu yatırım firmaları ve havayolları izledi. Z kuşağı en yüksek puanları sosyal medya ve perakende mağazalarına verdi.”
Z kuşağı, sosyal medya ve e-ticaret dünyasına doğdu
Z kuşağı tüketicileri sosyal medya ve e-ticaret ile büyüdüler. Bu yüzden şirketlerin benzersiz taleplerini karşılamalarını giderek daha fazla beklerken, aynı zamanda olumsuz deneyimler nedeniyle bir firmayı alenen eleştirme yeteneğine sahip olduklarını da biliyorlar. Ayrıca müşteri hizmetleri ve tepki beklentileri arttı. Bu da işletmelerin etkileşimlerinde ve eylemlerinde dikkate almaları kritik önem taşıyor.
Gen Z katılımcılarına göre, genç tüketiciler Baby Boomers’tan daha fazla halk sağlığı ile ilgileniyor. Baby boomers, Sessiz Nesil’den sonraki ve X Nesilinden önceki demografik gruptur. Bu nesil, genellikle 1946’dan 1964’e kadar, II. Dünya Savaşı sonrası doğan insanlar olarak tanımlanır.
Z kuşağı tüketicileri, markanın internet çağının bir sonucu olabilecek temel değerleri hakkında daha fazla endişe duyuyor. Daha genç müşterilerin, seçtikleri ürünlerin marka ideallerine çok aşina olduklarını söyleme olasılıkları Baby Boomers’ın neredeyse üç katı.
Her zamanki iletişimlerinin dışında, markalar artık kendi konumlarını ve yaklaşımlarını anlamak için tüketici kapasitesini genişleten çevrimiçi şirketleri hakkında daha fazla bilgi verme yeteneğine sahipler. Bir şirketle daha derin bir düzeyde bağlantı kurma gücü, tüketicilerin daha güçlü bağlantılar kurması ve bir iş kurması için çok çekici olabilir.
Gerçekten de, sosyal medya varlığını sürdürmek, markaların alakalı kalma stratejisi olarak Z kuşağı tüketiciler arasında ikinci sırada yer aldı. İlk üç sırayı, trendleri kendileri yaratmak yerine internetten takip edenler aldı.
Daha genç müşteriler, satın aldıkları her şirketle daha fazla bağlantıda hissetmek ister ve sosyal medya bu grubun bunu yapması için kilit mekanizmadır.
TikTok ‘Gençliğin Dijital Refahı’ kampanyasını bir adım öteye taşıyor
Z kuşağı ile iletişime geçebilmek için 9 ipucu
Z Kuşağı ile etkileşim kurmak, tek bir yazıda anlatmaktan daha zordur. Ancak iletişim stratejinizi planlarken göz önünde bulundurmanız gereken bazı kesin hususlar da bulunuyor:
- Olumsuz bir iş karşılaşması, büyük olasılıkla Z Kuşağı bir bireyi rahatsız edecektir.
- Z kuşağı markalardan sözlerini tutmalarını bekler. Bu da onların alternatif aramaktan korkmadıkları anlamına gelir.
- Z Kuşağı, işletmelerin pandemi sırasında uygulamaya koyduğu güvenlik ve sağlık prosedürleri konusunda önceki nesillerden daha fazla endişe duyuyor.
- Z kuşağı, markaların ilkelerinin daha farkındadır ve bu değerlerle bir bağlantı hissetmezlerse bir şirketten satın almayı bırakma olasılıkları çok daha yüksektir.
- Z Kuşağı kuşağı, şirketleri veya markaları tanıtma olasılığı en düşük olanlardır.
- Z kuşağı tüketicileri sosyal medyada ve çevrimiçi sitelerde yer alıyor. Bu nedenle markaların onlarla orada da iletişim kurması gerekiyor.
- Ünlülerin ve tanınmış kişilerin yanı sıra onların arkadaşları ve ailelerinin Z kuşağı tüketicilerini etkileme olasılığı daha yüksek.
- Z kuşağı tüketicileri, şirketlerin sosyal ve çevresel sorunlarla nasıl başa çıktıklarının önceki nesillere göre daha fazla farkında.
- Z kuşağı, bir satın alma yapmadan önce araştırmasını yapıyor. Bu nedenle ürünleriniz ve markalarınız hakkında internette yapılan incelemeler önemlidir.