Sosyal medya ekranlarındaki akıştan arkadaşlarımızın yanı sıra, hayatını paylaşan influencer’lar da nasibini alıyor. Yeni çıkan bir otomobili yol testine tabi tutandan makyaj hileleri paylaşana, komik taklitlerden pratik bilgilere kadar çok farklı tarzlarda internet ünlüsüyle karşılaşmak olası. Bu kişilerin hayatını izlemek artık toplumun büyük bölümünce garipsenmeyen bir hal alsa da, tavsiyelerini dinleme konusunda ne durumdayız netleştirmek güç.
Kadınların sesini duyurması için bir platform yaratan SheSpeaks’in 1500 kişinin katıldığı anketine göre, insanların yüzde 60’ı bir influencer tavsiyesiyle ürün almış. 18-24 yaş aralığı için bu oran yüzde 65’e çıkarken, 55 yaş ve üstü için ise yüzde 40 seviyesinde kalıyor. Katılımcıların yarıdan fazlası (yüzde 51) bir ürün ya da hizmet satın almadan önce influencer’ların bilgisine başvuruyor. Bu durumu yüzde 48 ile markanın kendi sitesi ya da e-ticaret sitesindeki bilgiler izliyor. Bu oran, gençlerde yine daha yüksek. Her ne kadar genç kitleler için tavsiye ürün ve hizmetler hakkında bilgi almanın en iyi yolu olmayı korusa da, 18-24 yaş grubundakilerin yüzde 74’ü sosyal medya influencer’larına güveniyor. Yaş 55’i geçtiğinde ise bu oran yüzde 24’e düşüyor.
Ünlüler değil influencer’lar tavsiye etsin
İş satın almaya gelince her yaştan katılımcının yüzde 90’ını influencer’lara ünlülerden daha çok güveniyor. Bu da yakın zamanda marka yüzü olarak daha fazla influencer görebileceğimizin bir işareti olarak burada dursun.

Bu yazı Digital Report Dergisinin 15. sayısında yayınlanmıştır.