Microsoft Excel’de yapılacaklar listesi oluşturma, başkaları ile paylaşmak için ya da sadece kendiniz için, günlük ya da orta-uzun vadeli planlarınızı not etmenin iyi bir yolu. Elektronik tabloyu kullanarak bir checklist, yani yapılacaklar listesi oluşturabilir, kolay bir şekilde veri girişi yaparak listenizi güncelleyebilirsiniz.
Yapılacaklar listeleri, bir gezi öncesinde yapılması, alınması gerekenleri, tatil hediyesi listesini, aylık faturaları ya da görevleri unutmamak için kullanılan listelerdir. Excel’de ihtiyacınız olan bir planlama süreci için, yapılacaklar listesi oluşturabilirsiniz.
- Excel’de hücreleri toplama [Nasıl Yapılır]
- Excel’de dosyaları ve sayfaları birleştirme [Nasıl Yapılır]
- Excel’de yüzde artış hesaplama [Nasıl Yapılır]
Excel’de yapılacaklar listesi oluşturma adımları
Geliştirici sekmesi açma
Microsoft Excel’de onay kutusu form deneyimini kullanmadan önce, geliştirici sekmesine erişiminiz olduğundan emin olmalısınız. Excel’in üst kısmında bu sekmeyi görmüyorsanız, eklemesi sadece bir dakika sürecektir.
- Excel şeridinizdeki herhangi bir yere sağ tıklayın ve açılır listeden “Şeridi Özelleştir”i seçin. Alternatif olarak, menüden Dosya>Seçenekler>Şeridi Özelleştir’e tıklayabilirsiniz.
- Pencerenin sağ tarafında “Şeridi Özelleştir”in altında, “Ana Sekmeler”in seçili olduğundan emin olun. Ardından altındaki listede “Geliştirici” seçeneğinin yanındaki kutuyu işaretleyin.
- “Tamam”ı tıklayın ve ardından Excel Seçenekleri penceresini kapatın.
Yapılacaklar listesine madde ekleme
Excel’de yapılacaklar listesine başlamanın en iyi yolu, liste öğelerini eklemektir. Daha sonra da öğe ekleyip kaldırabilirsiniz ancak ilk olarak madeleri eklemek, size daha iyi bir başlangıç sağlar.
- Bir sonraki aşamada ise, liste öğeleri için onay kutusu işaretleme kısmı geliyor. Bir yapılacaklar listesinin işlem kısmı onay kutusudur. Bu, geliştirici sekmesinin de sürece dahil olduğu aşamadır. Bu nedenle geliştirici sekmesinin açık olduğu bir kere daha kontrol edin. Sonrasında aşağıdaki adımları takip edin:
- Listenizdeki bir öğeye gidin ve onay kutusu olmasını istediğiniz öğenin yanındaki hücreye tıklayın.
- Menü şeridinin “Kontroller” bölümünde “Ekle” düğmesine tıklayın. “Form Denetimleri” alanında, “Onay kutusu” seçeneğini tercih edin.
- Ardından, imlecin artı “+” işaretine dönüştüğünü göreceksiniz. Bir köşeyi sürükleyin ve onay kutusu ekranını görünce bırakın.
Varsayılan olarak, onay kutusuna, temel bir kontrol listesi için ihtiyaç duymayacağınız bir etiket eklenir. Bu metni seçin ve backspace ya da delete tuşuna basın. Daha sonra onay kutusu kontrolünü seçebilir ve gerekirse yeniden boyutlandırmak için bir köşeyi sürükleyebilirsiniz.
Onay kutusu görünümü değiştirme
Bir onay kutusu ekledikten sonra, isterseniz görünümde değişiklik yapabilirsiniz. Onay kutusu kontrolüne sağ tıklayın. Gerçek denetimi içeren hücreye değil, sağ tıkladığınızdan emin olun. Kısayol menüsünde “Biçim Kontrolü” öğesini seçmeniz gerekecek.
Çizgileri renklendirmenin, dolgu renkleri eklemenin, onay kutusu ölçeklemenin ve en boy oranını sabitlemenin kolay yolları için, “Renkler ve Çizgiler” ile “Boyut” sekmelerini göreceksiniz. Değişikliklerinizi yaptıktan sonra “Tamam”ı tıkladığınızdan emin olun.
Onay kutusu değerleri ve hücre bağlantıları
Çalışmak isteyebileceğiniz diğer bir sekme de “Kontrol” sekmesidir. Bu, değeri ayarlamanıza ve gerekirse bir hücre bağlantısı eklemenize ya da 3 boyutlu gölgeleme yapmanıza olanak tanır.
Onay kutusu değeri değiştirme
Varsayılan olarak, bunu eklediğinizde bir onay kutusu işaretlenmez. Oluşturduğunuz yapılacaklar listesi türüne bağlı olarak kutuların varsayılan olarak işaretlenmesini isteyebilirsiniz. Bu, kullanıcıyı istemediği öğelerin işaretini kaldırmaya yönlendirir. Bunu yapmak için, kontrol sekmesinde “Değer”in altında “Kontrol Edildi”yi işaretleyin ve “Tamam”ı tıklayın.
Hücre bağlantısı ayarlama
Kontrol listenizi Microsoft Excel formülleriyle birlikte kullanmayı planlıyorsanız, “Kontrol” sekmesindeki “Hücre Bağlantısı”nı kullanacaksınız. Bu, kutuya bir hücre girdiğinizde, işaretlenen ya da işaretlenmeyen kutuya bağlı olarak doğru ya da yanlış değeri gösterir.
Bir örnek vermek gerekirse, yapılacaklar listenizde 25 madde olduğunu ve öğelerin kaçının tamamlandığının kontrolü için COUNTIF işlevini kullanmayı planladığınızı varsayabiliriz. Formülünüzü işaretli ya da işaretsiz kutularla ilişkili Doğru ve Yanlış değerlere dayandırabilirsiniz.
“Hücre Bağlantısı”nı kullanmak için, hücre referansını kutuya yazmanız ya da elektronik tablonuzdaki hücreyi tıklayarak, otomatik doldurmanız yeterlidir.
Kalan onay kutularını ekleyin
Kalan liste öğelerinize onay kutusu eklemek için yukarıdaki adımları izleyin. Daha hızlı bir şekilde onay kutularını diğer öğelerin hücresine kopyalamak için, “Otomatik Doldur” işlevini kullanabilirsiniz.
Otomatik Doldur özelliğini kullanmak için, imleci onay kutusunun bulunduğu hücrenin sağ alt köşesine getirin. Doldu Tutamacını (artı işareti) gördüğünüzde, ek hücreleri doldurmak için sürükleyip bırakmanız yeterlidir.
Yapılacaklar listesini işaretlemek, bir hediye listesi oluşturmak ya da alışveriş listesi oluşturmak gibi, fatura ödeme ya da birtakım online işlerin tamamlanıp tamamlanmadığını görmek adına iyi bir yol. Bu fikri beğendiyseniz, siz de Microsoft Excel’de yapılacaklar listesi oluşturmak için harekete geçin.