Sosyal medya devi Facebook tarafından geliştirilen Lasso uygulaması 10 Temmuz’da kapanıyor. TikTok’un klonu olarak görülen uygulama, yaklaşık bir buçuk yıl önce kullanıma sunulmuştu.
Facebook Lasso neden kapanıyor?
Dünya üzerinde yüz milyonlarca kişi tarafından kullanılan TikTok uygulamasının önemli bir rakibi olabilecek Facebook Lasso uygulaması resmen kapanıyor. Çarşamba günü kullanıcılara gönderilen bir mesajda uygulamanın 10 Temmuz tarihinde tamamen kapatılacağı bilgisine yer verildi.
2018 yılının sonlarına yayına alınan Lasso, Facebook tarafından geliştirilmiş ve TikTok’a rakip olarak kullanıma sunulmuştu. Lasso kullanıcıları tıpkı TikTok’ta olduğu gibi 15 saniye uzunluğunda videolar çekebiliyor ve bu videolara çeşitli efekt ve müzikler ekleyebiliyordu.
Lasso’ya yüklenen videolar belirli bir algoritma ile diğer kullanıcılara gösteriliyordu. Lasso kullanıcıları videolarına hashtag’ler ekleyebiliyor, belli temalar üzerinde koleksiyonlar oluşturulabiliyordu.
Kolombiya, Meksika, ABD, Arjantin, Şili, Peru, Panama, Kosta Rika, El Salvador, Ekvador ve Uruguay ülkelerinde kullanıma sunulan uygulama Hintçe dilini de destekliyordu.
- Hindistan’dan TikTok ve Çin menşeli bazı uygulama ve web sitelerine yasak
- Zynn: TikTok rakibi, video izleyene para ödüyor
- TikTok, yaşlı ve fakir kullanıcıların içeriklerini öne çıkarmıyor
Lasso duyurusu Instagram Reels lansmanından önce geldi
Facebook’un Lasso isimli uygulamayı kapatacığını açıklaması oldukça manidar bir zamanda geldi. İddialara göre dev şirket, Instagram bünyesinde kurulacak bir diğer TikTok rakibi uygulamayı ön plana çıkarmak için böyle bir adım attı. Buna göre Facebook çatısı altında bulunan Instagram bünyesinde kurulacak olan Reels platformu, TikTok’a rakip olacak. Yeni sosyal medya platformunun lansmanı ise önümüzdeki günlerde yapılacak.
Bu iddia, Facebook’un Lasso isimli platformu kapatması ile ilgili ortaya atılan çok sayıda iddiadan yalnızca bir tanesi. Konuyla ilgili dile getirilen başka teoriler de bulunuyor.
Bunlardan birine göre, Lasso’nun başarılı olmamasındaki en büyük sebep, uygulamanın geliştirilmesinde öncü rol oynayan Brady Voss isimli çalışanın, lansmandan yalnızca bir kaç gün sonra Facebook’tan ayrılması. Voss’un şirketten ayrılması ile birlikte Lasso için yapılan çalışmalar da da büyük oranda azaldı.
Bir diğer iddiaya göre ise, Facebook tarafından geliştirilen Lasso, farklı sebeplerden ötürü beklenen ilgiyi göremedi. Hintçe diline çevirilerek Hindistan gibi oldukça büyük bir pazara da giren uygulama çok az sayıda kullanıcıya ulaşabildi.
Lasso’nun başarısız olmasında ve dolayısı ile kapatılmasında tüm bu etmenler etkin bir şekilde rol almış olabilir. Şu an teknoloji çevrelerince merak edilen asıl konu ise, TikTok’a karşı kurulacak Reels isimli yeni sosyal medya platformunun başarılı olup olamayacağı.