Facebook siyasi reklamlar ile ilgili önemli bir adım atıyor. Facebook CEO’su Mark Zuckerberg tarafından yapılan açıklamaya göre, kullanıcılar bundan sonra siyasi reklamları kapatabilecekler.
USA Today gazetesine açıklamalarda bulunan Facebook CEO’su Mark Zuckerberg, şirketin siyasi reklamlarla ilgili aldığı önemli kararı paylaştı. Zuckerberg, bundan sonra siyasi reklamların kullanıcıların insiyatifine bırakıldığını ve dileyen herkesin bu türdeki reklamları kapatabileceğini ifade etti.
Herkesin, politikacıların söylediklerinden sorumlu tutulduğunu görmek istediğini belirten Zuckerberg, bir çok kullanıcının siyasi içerikteki reklamların daha fazla denetlenmesini talep ettiğini ve bu sebeple böyle bir karar aldıklarını açıkladı.
Konuyla ilgili CNBC’ye açıklamalarda bulunan bir şirket sözcüsü ise, söz konusu uygulamanın Çarşamba gününden itibaren kullanıma sunulacağını ve önümüzdeki bir kaç hafta içerisinde tüm kullanıcılar tarafından kullanılabileceğini dile getirdi.
- Facebook bir çocuk tacizcisinin hack’lenmesinde FBI’ya yardım etti
- Facebook yeni bir Cambridge Analytica skandalını önlemek için gizlilik kurulu oluşturdu
- Dark Web’de Facebook profil bilgileri satıldı
Facebook, ABD’deki seçimler için çeşitli çalışmalar yapacak
Zuckerberg ayrıca, Facebook‘un 2020 Cumhurbaşkanlığı seçimleri öncesinde seçmen kaydını ve seçmen katılımını artırmak adına çeşitli adımlar atacağını ve böylelikle dört milyon kişinin oy kullanmak için kayıt olmasına yardımcı olacağını duyurdu.
Buna göre Facebook, kayıt, erken oy verme ve posta yoluyla oy kullanma gibi konular hakkında bilgiler içeren bir Oylama Bilgi Merkezi oluşturacak. Bu merkezde, seçmenlerin nasıl ve ne zaman oy kullanabileceğine dair çeşitli ayrıntılara yer verilecek.
Zuckerberg’e göre Facebook, Temmuz ayından Kasım ayına kadar, ABD’de yaşayan 160 milyon insanı, genel seçimlerler hakkında doğru bilglerle bilgilendirecek. Facebook, aynı zamanda, kötü niyetli hesapları izleyip aşağı çekerek, platformundaki yabancı müdahalelerle de mücadele etmeye davam edecek. Nitekim Facebook’un bu amaçla 2018 yılında 3.3 milyar, 2019 yılında ise 5.4 milyar sahte hesabı silindiği ifade ediliyor.
- Gürcistan hack kurbanı: Tüm oy veren bilgileri internete sızdı
- Facebook, TSSB yaşayan moderatörlere 52 milyon dolar ödeyecek
- Dark Web’de Facebook profil bilgileri satıldı
ABD seçimlerinin yaklaşmasıyla birlikte, sosyal medya platformları da siyasi bir çekişmenin merkezine çekiliyor. Twitter’ın, Trump’ın posta yoluya oy kullanma konusundaki paylaşımına yanlış bilgi içerdiği için uyarı koymasıyla birlikte tartışmalar alevlenmiş ve Facebook CEO’su Mark Zuckerberg, Twitter CEO’su Jack Dorsey’i bu konuda eleştirmişti.
Konuyla ilgili yaptığı açıklamada “Facebook’un, insanların çevrimiçi olarak söylediği şeylerde gerçeğin yargıcı olmaması gerektiğine güçlü bir şekilde inanıyorum” ifadelerini kullanan Zuckerberg, söz konusu olayda Trump’tan yana tavır almıştı.
Dorsey ise attığı bir tweet ile, “Dünyanın herhangi bir yerindeki seçimlerle ilgili yanlış veya tartışmalı bilgileri aydınlatmayı sürdüreceğiz. Bu bizi gerçeğin yargıcı yapmaz” diyerek isim vermeden Facebook CEO’suna cevap vermişti.
Facebook siyasi reklamlar ile ilgili aldığı bu kararla, siyasi konularla ilgili attığı adımlara bir yenisini daha eklemiş oldu. Söz konusu kararın, siyasiler tarafından nasıl bir tepki alacağı merak konusu.