Ferrari’nin yeni modeli, Ferrari 296 GTB gerçekten etkileyici. Sürmesi gerçekten çok basit ve bir o kadar da keyifli. Akıllı şasi teknolojisi, kulağa harika gelen muhteşem motordan en iyi şekilde yararlanmanızı sağlıyor.
Hem güç aktarma hem de onu kontrol eden yazılım açısından, mekanik ve elektrik sistemlerinin akıllıca entegrasyonu söz konusu olduğunda, Ferrari kendisi ve rakipleri arasında bir kez daha öne geçti.
Ferrari gelecekte elektrikli araç teknolojisine bu şekilde yaklaşmayı planlıyorsa endişelenecek bir şeyi yok demektir.
Ferrari’nin yeni elektirkli arabası görücüye çıktı: Ferrari 296 GTB
Model: | Ferrari 296 GTB |
Fiyat: | 241.550 £ (yaklaşık 314.941 $) |
Motor: | 3.0 litrelik çift turbo V6 PHEV |
Güç/tork: | 819bhp/740Nm |
Şanzıman: | 8 ileri F1 DCT |
0-62 mil: | 2.9 saniye |
En yüksek hız: | >205 mil |
Ekonomi: | TBC |
CO2: | TBC |
Satılık: | Şimdi |
Ferrari’nin geleceği başlıyor. 2025’te ilk Ferrari EV satışa sunulacak ve yakında bir SUV da onun saflarına katılacak. Ancak marka, Ferrari 296 GTB geldiği ve inanılmaz bir teknoloji barındırdığı için henüz yanmalı spor otomobillerden vazgeçmeye hazır değil. 819 beygirlik bir motorla geliyor. Motor, bu Ferrari’nin en önemli parçası.
Ferrari’nin ilk V6’sında 3.0 litrelik V6 turbo benzinli motoru ve şirketin ilk “Hot Vee” turbo düzeni bulunuyor. Bu kurulum, gaz kelebeği tepkisini iyileştirirken emme uzunluğunu azaltır. Bu motorda 7.45 kWh bataryalı elektrikli motor da destek veriyor ve bu ünite tek başına 315 Nm tork gibi ek güç sağlıyor.
Çok fazla çalışma sistemi, çeşitli ölçümleri izleyen ve hesaplayan sensörler ve değerler bulunuyor. Gelişmiş teknoloji ve yetenekleri sayesinde neredeyse gerçek hissi veriyor.
Rolls-Royce 2030’dan itibaren sadece elektrikli otomobil üretecek
GTB’nin 0-100 km/s hızlanması 2.9 saniye ve 0-200 km/s hızlanması 7.3 saniye sürüyor. Kontağı açıp eManettino’da eDrive moduna geçin ve arabanın sessizce hareket etmesine izin verin.
Aynı anahtar ile tercihinize göre benzin veya elektrik motorunu açıp kapatabilirsiniz. Araç, Hibrit modu aracılığıyla hangi kaynakların gerekli olduğunu akıllıca yönetir. Motor ve motor arasındaki akıllı yeni debriyaj sayesinde benzin ve elektriğin entegrasyonu oldukça pürüzsüz.
Performance modunda, elektrik gücü, pil verimliliğini korumak için maksimum potansiyelinden biraz geri çekilirken, Qualify’a yükselirken, sistemin vermesi gereken her şeyi şarja rağmen dağıtır. Bununla birlikte, bu iki ayardan herhangi birinde, geri döndüğünüzde pilin ne kadar hızlı şarj olduğunu görünce şaşıracaksınız. Yüzde 100 olduğunda, şarj durumu menzili bize doğru görünen 16 mil’de duruyor. eDrive’daki en yüksek hız 83 mph’dir.
Motoru çalıştırdığınızda, Ferrari 296 GTB’nin en büyük özelliklerinden birinin keyfini çıkarabilirsiniz: ses. Krank milinin pimleri de 120 derece bölünerek normal bir ateşleme sırası ve doğal olarak emişli bir Ferrari V12’yi gerçekten taklit eden bir nota veriyor. Kabinde doğal egzoz frekanslarını yeniden yaratan Hot Tube Resonator teknolojisi ile 8500 rpm sınırlamasına yaklaşırken kulağa harika geliyor.
Rapor: Dünyada yeni trend elektrikli arabalar
Ferrari 296 GTB’nin yan kayma kontrolü, direksiyondan ne kadar tork geri beslendiğine bağlı olarak mevcut yapışma miktarını tahmin eden bir kavrama tahmin edici işlevi içerecek şekilde güncellendi.
1470 kg boş ağırlığı ile bir plug-in hibrit için nispeten hafif. 2600 mm’lik kısa dingil mesafesi ile çevik bir his veriyor. Hafif direksiyon, geri bildirimle dolu değil, ancak duyarlı ve doğru. Bu size güven verebilir
Fren pedalının üst kısmı, tepki ve rejeneratif etkilerin bazıları için biraz fazla güçlü olabileceği, otomobilin dinamik profilindeki belki de tek soru işareti. Performans veya direksiyon kontrolünü kaybetmeden viraja girip ve daha sonra fren yapmanızı sağlayan yeni bir ABS işlevi olan ABS Evo’nun eklenmesi kayda değer.
Arayüz, temel aktiviteleri yerine getirirken hala biraz hantal olsa da, SF90 ve Roma’dan güncellenmiş bilgi-eğlence sistemi ve dijital gösterge daha kullanıcı dostu olmalı. Daha fazla bilgi almak için Ferrari’nin web sitesi‘ni ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla bilgi için bizi takip etmeye devam edin.