Ford’un 1.9 milyon Explorer SUV modelini etkileyen önemli bir güvenlik sorunu gündeme oturdu. Araştırmalar sonucunda, ön cam trim panellerinin, araçta seyir halindeyken fırlama riski taşıyan bir durumda olduğu belirlendi.
İşin ilginç kısmı ise geri çağırmayı kapsayan modeller 2011 ile 2019 yılları arasında üretilen araçları kapsıyor. Sadece 2016-2017 yılları arasında üretilen Ford Explorer, 2020 yılına kadar ABD’de de en çok ölümle sonuçlanan araba modelleri arasında yer alıyor. IIHS HLDI (Karayolu Güvenliği Sigorta Enstitüsü) verilerine göre 2016 yılından 2020 yılına kadar Ford Explorer yaklaşık 890 bin kazaya karışmış. Bu kazaların tamamının ortalamasında 4 çeker modelinde 13, 2 çeker modelinde 33 gibi bir can kaybı yaşandığını raporda gözler önüne seriyor. Fakat araçların karışmış olduğu kazalardan hiçbirisinde kesin olarak bu geri çağırılma ile alakalı olduğu kanıtlanmadı.
![Ford milyonlarca aracını geri çağırıyor 2 Ford, güvenlik sorunu yüzünden 1.9 milyon aracını geri çağırıyor](https://digitalreport.com.tr/wp-content/uploads/2024/01/1706168334_14_Ford-guvenlik-endisesi-nedeniyle-19-milyon-Kasifi-geri-cagiriyor.jpg)
Ford, Explorer SUV’lerdeki güvenlik sorununu çözmek için harekete geçiyor
U.S. Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’nin (NHTSA) verilerine göre, 2011 ile 2019 model yılları arasındaki toplam 1,889,110 adet Ford Explorer, geri çağrılma kapsamına alındı. Bu çerçevede, panelleri sabitleyen klipslerin gevşemesi nedeniyle ortaya çıkan sorun, şirketin dikkatini çekti. Ford, bu konuda toplam 568 şikayet aldığını ve 14,000’den fazla garanti raporunda parçaların eksik veya gevşek olduğuna dair bilgilere rastlandığını açıkladı.
Önemli bir not ise; Ford yetkililerin NHTSA’ ya yaptığı açıklamada, yaşanan sorun nedeniyle şu ana kadar herhangi bir kaza veya yaralanma haberi gelmediğini söylediler. Amerika basını ise bunun istatistiklere yansımadığını ve bu durumun belirsiz olduğu konusunda tartışıyor. Bununla birlikte Ford, ABD standartları gereğine uymadığını, bu parçaların uçması durumunda hem Explorer hem de arkasında seyreden diğer araçlar için olası bir kaza riskinin bulunduğunu kabul etti.
![Ford milyonlarca aracını geri çağırıyor 3 Ford, güvenlik sorunu yüzünden 1.9 milyon aracını geri çağırıyor](https://digitalreport.com.tr/wp-content/uploads/2024/01/2020-ford-explorer_result.jpg)
Geçtiğimiz 12 ay boyunca yapılan bir soruşturmanın ardından gerçekleşen bu geri çağrma, başlangıçta Ford’un dikkatini çekmedi. Şirket, parçanın küçük boyutuna dair yeterince önemli bulmadığı için bir geri çağrma yapmama kararı aldı. Ancak NHTSA Ford’a, parçanın uçması durumunda olası kazaların artabileceği konusunda uyarıda bulundu.
Seçimlerde yapay zeka tehlikesi: Deepfake Joe Biden seçmenleri arıyor
Ford, bu durumdan etkilenen araç sahiplerini 13 Mart’tan itibaren geri çağırma hakkında bilgilendirecek ve gerekli parçalar bayilerde mevcut olduğunda araçlarını kontrol ettirmeleri için çağrıda bulunacak. Bayiler, klipsleri doğru bir şekilde yeniden takmak ve kullanılan yapıştırıcı ile sağlamlaştırmak suretiyle bu sorunu çözecek.
Otomotiv dünyasında yaşanan bu gelişme, sürücülerin güvenliği açısından kritik bir öneme sahip. Ford’un hızla harekete geçmemesi, şu ana kadar yaşanmış kazaların acaba bu sorun yüzünden mi olup olmadığı ise hala merak konusu. Neyse ki, potansiyel oluşabilecek kazaların risklerini minimize etme adına adımlar atılmaya başlandı.
Öne çıkan kaynak görseli: Ford