Apple aylardır reklamları daha “yasal” ve cihazlarımıza saygılı hale getirmek için çalışıyor, Facebook CEO’sunun bundan şikayet ettiğini gördüğümüzden bu yana Apple’ın politikaları gündemin ana maddelerinden olmayı sürdürüyor.
iOS’taki gizlilik reformları, şirketlerin artık Android kullanıcılarını hedefleyen reklamlara daha fazla yatırım yaptığı ve Apple platformlarını terk ettiği anlamına geliyor. Şüphesiz Apple’ın planlarının başarısı olarak anlayabileceğimiz bir hareket, “uygulamanın izlememesini iste”ye dokunmayı unutmayın.
Wall Street Journal’ın haberine göre Android kullanıcılarını hedefleyen reklamların fiyatları artarken, iOS kullanıcılarını hedefleyen reklamların fiyatlarının önemli ölçüde düştü ve bunun nedeni açık, birkaç gizlilik önlemi ile Android kullanıcısını tespit etmek ve yakalamak çok daha kolay. Zira onlar, doğdukları andan itibaren Google’a satılan cihazlar.
Reklamcılar, iOS reklamlarını bu kadar çekici kılan bilgilerin çoğunu kaybetti, artık sistem erişimi kısıtlıyor ve bunlar üzerinde kontrol kullanıcının elinde. Son aylarda reklam alıcıları daha etkili görünen Android reklamlarına ağırlık vererek yavaş yavaş iOS platformundan vazgeçiyor.
Daha ileri gitmeden Facebook, Android cihazlarda reklam harcamasında yaklaşık %20’lik bir artış gördü; iOS kullanıcıları için Mayıs ve Haziran’da iOS 14.5 ve 14.6’da uygulanan gizlilik iyileştirmelerinin onaylanmasıyla düşüş yaşandı. Apple, dört bir yanı reklamlarla çevrili dünyamızı daha iyi bir yer haline getirmek için biraz katkıda bulundu, diğerleri katılacak mı?