in

Google Ads markalarla daha az veri paylaşacak

Google Ads markalarla daha az veri paylaşacak

Yeni bir güncellemeyle yenilen dünyanın en büyük reklam ağı Google Ads, artık reklamverenlere büyük dönüşümler almadıkları arama sorgularıyla ilgili veri sağlamayacak.

Google Ads, reklamveren tüm markalara reklamlarını tetikleyen tüm arama sonuçlarını gösteriyordu. Eylül ayı sonunda yayınlanan bir güncelleme, reklamverenlerin büyük dönüşümler elde etmedikleri arama sonuçlarını artık onlar için görünmez hale getirdi.

Google yeni yaklaşımını şu açıklamayla duyurdu: “Arama tabirleri raporu bundan böyle yalnızca hatrı sayılır kullanıcılar tarafından aranmış sorguları içerecek; bir arama reklamınıza tıklama getirse dahi raporunuza dahil edilmeyebilir. Dolayısıyla raporunuzda daha az arama sorgusu görmeniz muhtemel.”

Daha basit bir anlatımla, Google reklamverenlerin reklamlarını tetikleyen arama sorgularından yalnızca belli ölçüde kullanıcının aradıklarını raporlara dahil edip, geride kalanları, dönüşüm getirse dahi raporun dışında tutmaya karar verdi. Google bu değişimi gizlilik ilkesi altında getirdiğini ve kullanıcı verilerini daha iyi korumak amacıyla bu yola gittiklerini duyurdu.

Arama sonuçlarının yüzde 28’i artık görünmüyor

Uzmanlar tarafından gerçekleştirilen testlerde, 1 günlük bir veri toplamanın sonucunda Google Ads’in bütçeli arama sonuçlarının yüzde 28’ini ve tıklama başına maliyetle çalışan reklamlara dönüşüm getiren arama sonuçlarının yüzde 20,1’ini raporuna dahil etmediği görüldü. Google Ads’in yeni güncellemesinin reklamverenler için tam olarak ne anlama geldiğini, güncelleme öncesi ve sonrası olarak iki dönemde inceleyerek açıklayabiliriz.

Güncelleme öncesinde 100 bin lira harcadığınız Google reklamı için 98.700 lirası için arama arama sorgusu görüyordunuz. Tıklama başına maliyet metoduyla harcadığınız 100 bin lira için ise 98,300 lira değerinde sonuç görüyordunuz.

Güncelleme sonrasında ise 100 bin lira harcadığınız Google arama reklamlarının 71.000 liralık bölümü için arama sorgusu görürken, tıklama alan reklamlarınızın ise 77.900 bin lirası için arama sonucu verisi alıyorsunuz. Dolayısıyla, artık Google Ads platformu üzerinde harcadığınız her 100 bin lira bütçe için 27 bin lira değerinde daha az arama sonucu verisine ulaşacaksınız.

Bütçe ne olursa olsun, verimin düşeceği garanti

Bütçeli çalışan reklamverenler için daha az veriye ulaşmak hiçbir zaman ideal bir senaryo olamaz. Öte yandan bu güncellemenin küçük bütçelerle çalışan reklamverenler için çok daha kritik sonuçları olacak zira muhtemelen çok az arama sorgusu görüyorken, artık raporlarında işlerine yarayacak veriler bulmakta zorlanacaklar.

Öte yandan Google Ads tarafından yapılan duyuruda, “hatırı sayılır sayıda” kullanıcı tarafından aratılan tabirlerin rapora gireceği söyleniyor ancak bu söz konusu “hatrı sayılır sayının” ya da oranın ne olduğuna dair net açıklamada bulunmuyor. Bu nedenle yeni güncelleme bütçesi ne olursa olsun her reklamveren için platformdan daha az verim almak anlamına gelecek.

Bu yazı Digital Report Dergisi’nin 5. sayısında yayımlamıştır.