Google Görseller yakında ek bilgi özelliği kazanacak. Google “Görseller” alanındaki bazı resimlerin altında kullanıcılar artık görsele ait olan ek bilgileri de görüntüleyebilecek.
Google Görseller alanı, arama motoru tarafından sürekli olarak optimize ediliyor. Şirket, artık resmi olarak kullanıcıların Google Görseller’de yaptıkları arama sonuçları hakkında kısa bilgiler görüntüleyebileceğini duyurdu. Bu bilgiler, Google’ın analizine göre bu arama sonucuyla ilişkili olan bilgi grafiklerinden gelecek.
Bilgi grafiği
Google Görseller ek bilgi özelliği sayesinde, arama yapanlar, Google Görseller’de buldukları bir görselde veya ilgili bir arama sonucunda, görüntülenen kişiler, yerler veya öğeler hakkında bilgi alabilirler. Özellik şu an için sadece ABD’deki kullanıcılar arasında ve yalnızca mobil arama sırasında kullanılabiliyor. Ancak Google, yeni özelliğinin diğer diller ve ülkeler için de kullanılabilir olması için özellik üzerinde çalıştığını belirtti.
Google Görseller’de yapılan arama sonuçlarından bir görselle ilgili ayrıntılı bilgi, Google’ın makine öğrenimi sayesinde belli bir içerik ile ilgili bilgi kaynağı olarak tanımladığı bilgi grafiğinden geliyor.
Parklardan kişilere
Google Görseller için tanıtılan yeni ek bilgi özelliği ile kullanıcılarına, arama yaptıkları bazı görseller için verilen ek bilgilere somut örnekler sunuyor. Örneğin kullanıcılar bir park arar ve bunlardan birinin görseline tıklarsa, Google Görseller’de bu arama sonucuna benzer resimler ve ilgili arama terimleri için öneriler aşağıda görünüyor. Ayrıca yeni özellik sayesinde, bulunan görseldeki ilgili kısa bilgiler veya ilgili arama sonuçları artık görüntülenebiliyor. Bunlar, araştırmacıya görsel içerik hakkında daha fazla bağlam sağlamak ve tıklamak isteyebileceği web sitesinin arama amacı ile ilgili olup olmadığını ona bildirmeyi amaçlıyor.
Başka bir örnek ise, Google‘ın arama yazılım mühendisi Angela Wu’nun bir mimarın çalışmasını araştırması. Wu görsellere ek olarak, görsel aramada mimarın ödülü kazandığını bildiren bir görseli de görebiliyor. Bu durumda, Google’ın yeni özelliği ve bilgi grafiği ile oluşturulan bilgiler sayesinde ödülün adı hakkında daha fazla bilgi edinilebiliyor.
ABD kullanıcıları mobil sektördeki bu yeni arama deneyimini dört gözle bekliyor. Google’ın görsel aramada alanında yaptığı son geliştirmeler, şirketin aramalarını giderek daha kullanıcı dostu ve bütüncül hale getirdiğini gösteriyor.