Google Perspectives nihayet kullanıma sunuldu! Şirketin gerçekleştirdiği I/O etkinliğinde ilk kez tanıtılan Google Perspectives arama filtresi artık kullanımda.
Bu yeni araç sayesinde kullanıcılar daha kişiselleştirilmiş arama sonuçları elde edebilecekler. Şimdi isterseniz bu yeni aracı daha yakından inceleyelim.
Google Perspectives nedir?
Google Perspectives, Google Arama’da hem bir filtre olarak hem de ayrı bir bölüm olarak görünecek. Araç, kullanıcılara arama yaparken daha iyi bir deneyim sunmayı hedefliyor.
Perspectives, diğer web sitelerinde yönlendirme yerine, soru-cevap web siteleri ve sosyal medya platformlarında içerik üreticiler tarafından paylaşılan kısa ve uzun videolar, aynı zamanda görseller de sağlayacak.
I was able to successfully trigger Google SERP Perspectives on two queries right out of the gate:
❯ why worry about climate change
❯ why is carbon capture importantWinners appear to be trusted, high-E-A-T pages…#SEO https://t.co/rktQBtGsV9 pic.twitter.com/dPj3PvLDIC
— Rich Tatum »∵« (@RichTatum) August 1, 2022
Google Perspectives ile örneğin, “X” ülkede yerel geleneklere nasıl saygı gösterilir? gibi bir arama yapabilirsiniz veya daha önce hiç gitmediğiniz bir ülkeye seyahat edecekseniz, o ülkenin geleneksel kültürleri hakkında bilgi almak için Perspectives’i kullanabilirsiniz. Bu araç sayesinde daha önce gideceğiniz ülkeyi veya şehri ziyaret etmiş diğer insanların görüşlerini içeren bir sayfaya ulaşabilirsiniz.
Google Search Generative Experience: Nedir, nasıl kayıt olunur?
Tüm bunların haricinde bir gezginin kendi deneyimlerini anlattığı videosunu izleyebilirsiniz veya yaptıkları sosyal medya paylaşımlarına ulaşabilirsiniz.
Google Perspectives’in faydaları
Google Perspectives, sadece normal kullanıcılar değil, içerik üreticileri için de oyunun kurallarını tamamen değiştiriyor. İçerik üreticiler bu araç sayesinde sadece kendi platformlarında sınırlı kalmıyor. Aynı zamanda yeni kitlelere ulaşmanın yolunu açıyor.
Tabii bu durum içerik üreticileri için daha fazla rekabet anlamına geliyor. Bana göre, kendilerini diğer rakiplerinden ayırmak isteyen içerik üreticilerinin kendi bilgi ve deneyimlerini aktaran yüksek kaliteli içerik üretmeye odaklanmaları gerekiyor. Bunun, normal internet kullanıcılarının dikkatini çekmek ve diğer rakiplerinden bir adım önünde olmak için önemli olduğunu düşünüyorum.
Yeni özellik arama sonuçlarına yeni bir bakış açısı katarken, yine de bilgilerin doğruluğunu kesinlikle sorgulamamız gerekiyor.
Great catch by @brodieseo. It's live 🙂 -> Google’s Perspectives search menu filter is now available on mobile in the US
It's weird how much I need to swipe through the filters to see the Perspectives filter, though. I'll test more, but pretty far in: https://t.co/L2l3UGL5Jq pic.twitter.com/gmKQeZvFOv
— Glenn Gabe (@glenngabe) June 10, 2023
İşte Google Perspectives hakkında tüm bilmeniz gerekenler bu kadar! Google I/O etkinliği hakkında daha fazla bilgi almak için ilgili yazımızı ziyaret edebilirsiniz.