Google’ın Android üzerindeki iddia edilen tekeliyle ilgili soruşturmaların ardından Avrupa Birliği, diğer şeylerin yanı sıra farklı arama motorlarının kullanımına izin vermesi için şirkete baskı yaptı. Bu, Android akıllı telefonlarda varsayılan arama motoru olmak için bir teklif sistemine yol açtı. Ancak, beklendiği kadar iyi çalışmadı. Artık Google, teklif verme sisteminden kurtulduğunu ve rakiplerini ücretsiz olarak sergileyeceğini belirtti.
Bunun arkasındaki fikir, kullanıcıya daha fazla seçenek sunmak. Avrupa Birliği’nde bir Android cihazı kurarken kullanıcılar, Google Arama dışında bir varsayılan arama motoru seçebilirler. Google Arama’nın yanında genellikle üç sağlayıcı gösterilir, ancak bu üç sağlayıcının orada görünmesi için Google’a önemli meblağlar ödemesi gerekiyordu.
Bazı rakipler, Google’ın bu yaklaşımı hakkında birden fazla durumdan şikayetçi oldu. Bir kez daha en büyüklere (en fazla ödeyebilenlere) görünürlük ve güç sunduğundan, yaklaşımdan ve uygulanabilirliğinden şüphe duyduklarını belirttiler. Bu şikayetleri duyduktan sonra AB, yöntemi tekrar değiştirmesi için Google’a daha fazla baskı yaptı.
Google’ın resmi blogunda belirttiği gibi, Eylül ayından itibaren yeni değişiklikler yürürlüğe girecek. Şirket, ayarlar ekranındaki pozisyonlar için teklif vermeyi durduracak ve rakipleri ödemeye gerek kalmadan doğrudan görüntüleyecek. Varsayılanı seçmek için toplam 12 arama motoru yer alacak.
Google’ın Avrupa, Orta Doğu ve Afrika rekabet başkanı Oliver Bethell, “Komisyondan gelen daha fazla geri bildirimden sonra, şimdi uygun arama sağlayıcılarının ücretsiz katılımı da dahil olmak üzere seçim ekranında bazı son değişiklikler yapıyoruz” dedi. Google Arama alternatiflerinden birini seçmek, cihazda ve Chrome gibi uygulamalarda kullanılan arama motoru olacak. Ayrıca arama motoru uygulamasını otomatik olarak indirecek.
Google tarafından belirlenen koşul, arama motorlarının genel olması ve belirli konulara özgü olmaması. Ayrıca Play Store‘da ücretsiz bir uygulamaya sahip olmaları gerekiyor. Son olarak, Google sonuçlarını ve reklamları doğrudan bir araya getiren arama motorlarının yasaklanacağı konusunda uyarıyor. Bu değişiklikleri 1 Eylül’den itibaren Avrupa Birliği ve Birleşik Krallık’ta göreceğiz.