Google, kullanıcıların gizliliğini korumak istiyor ve hedeflenen reklamcılık amaçları için üçüncü taraf çerezleri yerine “gizliliği koruyan teknolojiler” uygulamayı planlıyor. Geliri büyük ölçüde reklama dayalı olan şirket, birbiriyle pek iyi anlaşamayan iki kavramı birbiriyle uyumlu hale getirmek istiyor: reklamcılık ve gizlilik.
Google’ın gizliliğe geçişinin bir kısmı, tarayıcıdaki kullanıcıları izlemenin yollarından biri olan üçüncü taraf çerezlerinin ortadan kaldırılmasını içeriyor. Şirket, çerezler ortadan kalktığında, web’deki kullanıcıları izlemek için yeni tanımlayıcılar oluşturmayacaklarını açıkladı. Bunun yerine, anonimleştirme teknolojilerine, bir araya getirmeye ve benzer profillere sahip kullanıcı gruplarına güvenecekler.
Üçüncü taraf çerezlerine elveda
Çerezler neredeyse 30 yıldır bizimle. Web sayfalarında oturumları açık tutmamıza, verileri ve tercihleri tarayıcıya kaydetmemize olanak tanırlar; buna karşın, kullanıcıları takip etmenin ana güçleridir.
Google, üçüncü taraf tanımlama bilgilerine son vermek için bir süredir zemin hazırlıyor. Safari, Brave ve Firefox gibi bazı tarayıcılar bazı çerezleri zaten engelliyor. Bu nedenle Chrome, 2022’de aynısını yapmayı planlıyor.
Google, hedeflenen reklamlar için gizliliği koruyan teknolojiler hazırlıyor
Bu arada, Google, Gizlilik Korumalı Alan çatısı altında, çerezlerle aynı şeyi yapmak için, farklı bir şekilde ve güven belirteçleri gibi kullanıcıyı tanımlamadan farklı girişimler üzerinde çalışıyordu. Google şimdi, çerez sonrası dönemde kullanıcıları izlemek için yeni bir kullanıcı tanımlayıcı oluşturmayacaklarına dair düşüncesini açıklığa kavuşturmak istedi. Ayrıca bu kişisel tanımlayıcıları ürünlerinde de kullanmayacaklardır.
Bu, Google’ın kişiselleştirilmiş reklamcılıktan vazgeçeceği anlamına gelmiyor. Bunun yerine, kişisel tanımlayıcılar olmadan bu tür reklamları kişiselleştirme şeklini değiştirecektir. Buradaki fikir, benzer göz atma alışkanlıklarına sahip kohortları veya kullanıcı gruplarını kullanmaktır. Örneğin, “Cem Yılmaz’ı seven insanlar”.