Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report Marka

Google, reklamlarda çerezlerden vazgeçip, gizliliği koruyan bir teknoloji kullanacak

Yazar: Nihat Bilge
04/03/2021
Kategori: Marka
Google, reklamlarda çerezlerden vazgeçip, gizliliği koruyan bir teknoloji kullanacak
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Google, kullanıcıların gizliliğini korumak istiyor ve hedeflenen reklamcılık amaçları için üçüncü taraf çerezleri yerine “gizliliği koruyan teknolojiler” uygulamayı planlıyor. Geliri büyük ölçüde reklama dayalı olan şirket, birbiriyle pek iyi anlaşamayan iki kavramı birbiriyle uyumlu hale getirmek istiyor: reklamcılık ve gizlilik.

Google’ın gizliliğe geçişinin bir kısmı, tarayıcıdaki kullanıcıları izlemenin yollarından biri olan üçüncü taraf çerezlerinin ortadan kaldırılmasını içeriyor. Şirket, çerezler ortadan kalktığında, web’deki kullanıcıları izlemek için yeni tanımlayıcılar oluşturmayacaklarını açıkladı. Bunun yerine, anonimleştirme teknolojilerine, bir araya getirmeye ve benzer profillere sahip kullanıcı gruplarına güvenecekler.

Üçüncü taraf çerezlerine elveda

Çerezler neredeyse 30 yıldır bizimle. Web sayfalarında oturumları açık tutmamıza, verileri ve tercihleri ​​tarayıcıya kaydetmemize olanak tanırlar; buna karşın, kullanıcıları takip etmenin ana güçleridir.

Google, üçüncü taraf tanımlama bilgilerine son vermek için bir süredir zemin hazırlıyor. Safari, Brave ve Firefox gibi bazı tarayıcılar bazı çerezleri zaten engelliyor. Bu nedenle Chrome, 2022’de aynısını yapmayı planlıyor.

Google kullanacak

Google, hedeflenen reklamlar için gizliliği koruyan teknolojiler hazırlıyor

Bu arada, Google, Gizlilik Korumalı Alan çatısı altında, çerezlerle aynı şeyi yapmak için, farklı bir şekilde ve güven belirteçleri gibi kullanıcıyı tanımlamadan farklı girişimler üzerinde çalışıyordu. Google şimdi, çerez sonrası dönemde kullanıcıları izlemek için yeni bir kullanıcı tanımlayıcı oluşturmayacaklarına dair düşüncesini açıklığa kavuşturmak istedi. Ayrıca bu kişisel tanımlayıcıları ürünlerinde de kullanmayacaklardır.

Bu, Google’ın kişiselleştirilmiş reklamcılıktan vazgeçeceği anlamına gelmiyor. Bunun yerine, kişisel tanımlayıcılar olmadan bu tür reklamları kişiselleştirme şeklini değiştirecektir. Buradaki fikir, benzer göz atma alışkanlıklarına sahip kohortları veya kullanıcı gruplarını kullanmaktır. Örneğin, “Cem Yılmaz’ı seven insanlar”.

Etiketler: çerezfeaturedgizlilikGooglereklam

İLGİLİ YAZILAR

Bugün Elon Musk'ın doğum günü: Elon Musk nasıl zengin oldu?
Teknoloji

Doğum günün kutlu olsun Elon Musk: 51 yaşında dünyanın en zengin adamı nasıl oldu?

Yazar: Eray Eliaçık

Bu yazıda Elon Musk'ın doğum gününü kutlarken Elon Musk nasıl zengin olduğunu, Elon Musk'ın ne zaman milyarder olduğunu ve Elon...

Devamını oku
Dezenformasyon savaşları
Güvenlik

Dezenformasyon savaşları

Yazar: DIGITAL REPORT

BBC’nin 2020’de yaptığı bir araştırmaya göre dezenformasyon kaynakları 7’ye ayrılıyor: Şakacılar, dolandırıcılar, komplo teorisyenleri, insider’lar (haberin gerçekleştiği yerde çalışanlar), yakınlarımız,...

Devamını oku
WatchGuard’ın 2022 yılı 1. çeyrek İnternet Güvenlik Raporu açıklandı
Güvenlik

Dikkat: Fidye yazılımı saldırı hacmi rekora gidiyor

Yazar: DIGITAL REPORT

WatchGuard’ın 2022 yılı 1. Çeyrek İnternet Güvenlik Raporu yayımlandı. Yeni rapor, fidye yazılımı saldırı hacminin geçen yılın tamamına göre şimdiden...

Devamını oku
Twitter karakter sınırını tamamen kaldırmayı planlıyor
Teknoloji

Twitter’da yeni dönem: Elon Musk’ın amacı ne?

Yazar: DIGITAL REPORT

Twitter, daha önce 280'e çıkardığı karakter sınırını tamamen kaldırmayı planlıyor. Peki Elon Musk neyi amaçlıyor, içerik ve algoritma konusunda Twitter’ı...

Devamını oku

SON YAZILAR

Siber suçluların gözü KOBİ’lerde

Twitter’a göre Türkler Dünya Kupası’na şimdiden hazır

Twitch’in anlık izleyici rekoru kırıldı

HUAWEI WATCH FIT 2 ile akıllı özellikleri bileğinize taşıyın

Açık bankacılık hizmeti ile farklı bankalardaki hesaplar tek ekranda

BinBin’in yurt dışındaki ikinci durağı belli oldu

Doğum günün kutlu olsun Elon Musk: 51 yaşında dünyanın en zengin adamı nasıl oldu?

Fujifilm İnovasyon Yarışması ikinci kez başvurularını topluyor

HP OMEN Club’dan bol ödüllü CS:GO turnuvası

Panasonic yeni TOUGHBOOK cihazlarını Türkiye’de satışa sundu

ÇOK OKUNANLAR

İçerik bulunamadı

SON REHBERLER

F1 22 fragmanı yayınlandı

Spotify karaoke özelliği nasıl kullanılır?

Overwatch Support a Streamer etkinliği ile ücretsiz bir görünüm kazanın

Instagram Üzgünüz İsteğinizle İlgili Bir Sorun Oluştu hatası ve çözümü

İnternet hafızasından silinmek için ne yapmalı?

PlayStation Plus Temmuz 2022 oyunları sızdırıldı

YouTube Premium fiyatı hakkını veriyor mu?

Red Dead Redemption 3 çıkış tarihi ve söylentiler

Messenger’da birinin engeli nasıl kaldırılır?

En İyi Steam Yaz İndirimi 2022 fırsatları

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ

Go to mobile version