DuckDuckGo, çevrimiçi etkinliğimizi kaydederek Amazon, Google ve Facebook’un kişisel bilgilerimizi toplamasını engelleyen bir tarayıcıdır.
Google yerine DuckDuckGo kullanmak için 4 neden
Ne yazık ki, Google veya Apple gibi büyük bir teknoloji firmasının, herhangi bir siber güvenlik uzmanına sorarsak, tarayıcılarının gizli modunu kullanarak internette güvenli bir şekilde gezinebileceğimizi iddia etmesi, bunun böyle olmadığını ortaya koyuyor.
Bunun güçlü bir örneği, Android’deki web tarayıcılarında gizli modun aldatıcı olduğu iddiasıyla Google’a karşı 5 milyar dolarlık dava açıldıktan sonra, Google’ın bunu değiştirmek zorunda kalmasıdır.
DuckDuckGo, bugün mevcut olan en güçlü özel arama motorlarından biridir. Ayrıca hem iOS hem de Android için kendi arama motoruna ve uygulamasına sahiptir. Bu son özellik, başka herhangi bir web tarayıcısını, hatta Google Chrome’u, tarayıcı ayarlarında basitçe yapılandırarak bu arama motorunu kullanmamıza izin verecektir.
Aşağıda, gizlilik uzmanlarının Google yerine DuckDuckGo kullanmanızı önermesinin 4 nedenini açıklayacağız.
Tarama verilerimizi saklamaz
Google’dan DuckDuckGo’ya geçmenin ilk nedeni, bu arama motorunun sörf verilerimizi, IP adresimizi veya bizimle ilgili herhangi bir kişisel bilgiyi asla saklamamasıdır. Çünkü yalnızca aramalarımızda kullandığımız anahtar kelimeleri depolar.
Aramalarınız izlenmez
Google yerine DuckDuckGo’yu kullanmaya yönelik ikinci madde, bu arama motorunun mobil uygulaması veya arama motoru kullanılarak yapılan aramaları toplamaması ve herhangi bir kullanıcı arama geçmişi oluşturmamasıdır.
Harici izleyicileri engeller
DuckDuckGo, aramalarımızı takip etmemeye ek olarak, harici izleyicileri de engeller ve biri aktif oturumumuza erişmeye çalıştığı anda bize bir rapor gönderir. Bu anlamda arama motoru, ziyaret ettiğimiz web sitelerini mümkün olduğunda şifreli bir bağlantı kullanmaya da zorlar.
Hedeflenen reklam yok
Google yerine DuckDuckGo kullanmamızın son nedeni, bize asla özel reklamlar veya kişiselleştirilmiş reklamlar göstermemesi, bunun yerine aradığımız terimlere dayalı alakalı reklamlar göstermesidir. Ayrıca bu reklamlar hiçbir zaman göz atma veya satın alma geçmişi gibi özel verilere bağlanmayacaktır.