Instagram, kullanıcılara para kazanma araçları sunmaya odaklandı ve bu kapsamda yeni özellikler sunuyor.
Instagram’ın amacı, kullanıcıların içeriğinden finansal olarak yararlanmak ve bunu, abonelik ücreti ödeyen kullanıcılar için yeni bir özel hikaye özelliği ile tekrar bilinir hale getiriyor.
Kendini sosyal ağlardaki bilgileri filtrelemeye adamış ünlü mühendis Alessandro Paruzzi, Instagram’ın kod tabanında bu özelliğe bir referansı Twitter’da paylaştı.
#Instagram is working on stories for fan clubs, exclusive stories visible only to fan club members 👀
ℹ️ It is not possible to take screenshots of exclusive stories. pic.twitter.com/GAYvRFVBss
— Alessandro Paluzzi (@alex193a) June 21, 2021
Çarşamba günü şirket, ABD merkezli medya kuruluşu TechCrunch’a ekran görüntüsünün perde arkasında çalışan bir dahili prototipi gösterdiğini söyledi. Ancak Instagram, projeyle ilgili başka bir ayrıntı açıklamadı.
Instagram premium hikayeler hakkında bilinenler neler?
Sızdırılan ekran görüntülerine göre, normal bir kullanıcı özel bir hikayeyle karşılaştığında Instagram onlara “sadece üyelerin” içeriği görüntüleyebileceğini söylüyor.
Şirket ayrıca, insanların gördüklerinin ekran görüntüsünü almaya çalışmasını engelliyor gibi görünüyor. Aynı zamanda, içerik oluşturucuları özel hikayelerini öne çıkanlara kaydetmeye teşvik ederek yeni üyelerin abone olduklarında bir şeyler görmelerini sağlıyor.
Instagram, içerik oluşturucuları platformda nasıl tutacağını düşünüyor. Bu, rakiplerimizden birinin özelliklerini benimsemek anlamına geliyorsa, öyle olsun. Facebook ve Instagram bunu geçmişte birçok kez yaptı.
Changes are coming to video on Instagram 📺
At Instagram we’re always trying to build new features that help you get the most out of your experience. Right now we’re focused on four key areas: Creators, Video, Shopping and Messaging. pic.twitter.com/ezFp4hfDpf
— Adam Mosseri (@mosseri) June 30, 2021
Bu bilgi, Instagram CEO’su Adam Mosseri’nin Instagram’ın artık “fotoğraf paylaşım uygulaması” olarak görülmek istemediğini belirttiği bir hafta içinde geldi.
Bu değişikliğin bir işlevi olarak, platformun CEO’su, geçişin eğlence ve videolara yönelik olduğunu ve böylece YouTube ve TikTok gibi diğer hizmetlerin özelliklerine yaklaştığını söyledi.