Facebook’un en önemli gelir kaynaklarından bir tanesi olan Instagram, TikTok’a rakip olarak geliştirdiği Reels’te reklam göstermeye başlayacak.
- Instagram Reels videoları WhatsApp üzerinden izlenebilecek
- Facebook, Reels’i ana uygulamasına entegre edecek
- Instagram Lite, 2 MB’lık uygulama ile geri döndü ama Reels yok
Instagram yakında Reels’te reklam gösterecek
Instagram, Reels’teki reklamların ilk olarak Hindistan, Brezilya, Almanya ve Avustralya’da test edilmeye başlandığını ancak yakın bir zamanda diğer pazarlara da ulaşacağını açıkladı.
Hikayelerdeki reklamların aksine, kullanıcılar Reels reklamlarıyla başka bir video içeriği olarak etkileşimde bulunabilecek, bunları atlayabilecek, izleyebilecek, yorum yapabilecek, diğer kişilerle paylaşabilecek ve hatta gerekirse kaydedebilecekler.
Facebook Hikayeleri için yapışkan reklamlar
Öte yandan Facebook, Facebook Hikayeleri için yapışkan reklamların ön izlemesini de sundu ve bu reklamlar şimdilik seçili reklamcıların ve yaratıcıların kullanımında olacak. Buradaki fikir, gelirin bir yüzdesini içerik oluşturucularla paylaşmak.
Kullanıcılar, oldukça sağduyulu bir şekilde gösterilen “sponsorlu” etiketini taşıdıkları için bunların yapışkan reklamlar olduğunu fark edebilecekler. Şimdilik bu özellikler test aşamasında, ileride neler olacağını hep birlikte göreceğiz.